learn-english-with-cartoons

راهنمای کامل پرورش کودک دوزبانه با کارتون

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، ولی می‌خواهید فرزندتان از سن کودکی یادگیری زبان انگلیسی را به راحتی شروع کند، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید.

انسان‌ها به صورت ذاتی و طبیعی از ابتدای تولد، زبانی را که به طور مستمر در معرض آن هستند و به گوششان می‌خورد جذب می‌کنند و پس از مدتی شروع به تقلید کردن صداها و کلماتی که شنیده‌اند می‌کنند. در واقع همه ما زبان مادری خود را نیز به همین شیوه یاد گرفته‌ایم و از طریق مکالمات روزانه‌ای که در خانواده و محیط زندگی شنیده‌ایم به تدریج آن را آموخته و کم کم شروع به صحبت کردن کرده‌ایم. اما برای یادگیری زبان‌های دیگر چه راهکاری است؟ به عنوان مثال اگر بخواهید فرزندتان از کودکی زبان انگلیسی را بدون فشار کلاس‌های آموزشی و مدرسه و به آسانی بیاموزد چه باید کرد؟

از کجا شروع کنم؟

یکی از مشکلات یادگیری زبان انگلیسی در کشوری مانند ایران که انگلیسی زبان رسمی آن نیست، فراهم نبودن محیط انگلیسی زبان و عدم ارتباط با اشخاص مسلط به انگلیسی است. علاوه بر این، بسیاری از والدین آشنایی کمی با انگلیسی دارند و نمی‌دانند مسیر آموزشی فرزندشان را از کجا شروع کنند و بین منابع مختلف سردرگم هستند.

کارتو‌ن‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودک، بخش جدایی ناپذیری از زندگی امروزه اکثر کودکان و خردسالان است. شاید برایتان جالب باشد که می‌توانید از زمان کارتون تماشا کردن فرزندتان برای زبان آموزی او نیز بهره ببرید! اما چطور؟

با قرار دادن کارتون‌های انگلیسی در برنامه روزانه کودک خود در واقع یک محیط انگلیسی زبان را برای فرزندتان شبیه سازی می‌کنید که نه تنها برای او جذاب و سرگرم کننده است، بلکه به صورت غیر مستقیم زبان انگلیسی را نیز به او آموزش می‌دهد. 

حال پرسشی که مطرح می شود این است که چه کارتون‌هایی برای زبان آموزی کودکان مناسب است و چگونه باید به آنها دسترسی داشت؟

دانلود کارتون‌های انگلیسی مخصوص زبان آموزی

در وبسایت همه چیزدان بیش از 100 مجموعه کودکانه موزیکال و مکالمه محور انگلیسی که برای زبان آموزی مناسب است وجود دارد که بر اساس سن دسته بندی شده اند. شما می‌توانید تمام این کارتون‌ها را با کیفیت مناسب پخش در تلویزیون و یا موبایل و تبلت دانلود کنید.

همچنین اگر از کاربران اندروید هستید، اپلیکیشن همه‌چیزدان می‌تواند در هر زمان و مکان همراه شما و فرزندتان باشد. در اپلیکیشن علاوه بر دسته‌بندی سنی مجموعه‌های کارتونی، طبقه‌بندی بر اساس موضوعات آموزشی مختلف نظیر الفبا، اعداد، حیوانات و … نیز انجام شده است.

hamechizdan app
اپلیکیشن پرورش کودک دوزبانه “همه‌چیزدان”

نکات پرورش کودک دوزبانه با کارتون

تکرار، تکرار و تکرار!

تکرار یکی از اصول اساسی در یادگیری هر زبان خارجی است. در دوزبانه شدن با این روش نیز کودک بایستی هر روز حداقل به مدت نیم ساعت در معرض کارتون‌های انگلیسی باشد و وقفه‌ای در زبان آموزی او ایجاد نشود. بهترین مدت زمان تماشای برنامه‌های انگلیسی حدود 3 ساعت در روز است.

عدم نیاز به سوال و جواب

نیازی نیست با کودک خود تمرین کنید و او را مورد پرسش و پاسخ درباره کلمات یا جملاتی که در کارتون‌ها پخش می‌شود قرار دهید. توجه کنید در دوزبانه شدن به این روش قرار نیست کودک فشاری احساس کند و آموزش باید کاملا از طریق غیرمستقیم و حین سرگرمی صورت گیرد.

پرهیز از ترجمه به فارسی

از ترجمه کردن کارتون‌ها برای فرزند خود خودداری کنید. اگر از ابتدای فرآیند زبان آموزی امکان ترجمه به فارسی را برای او فراهم کنید، از شما انتظار معنی کردن هر کلمه و جمله‌ای را خواهد داشت و ذهنش به ترجمه عادت می‌کند که اصلا برای زبان آموزی در این سن توصیه نمی‌شود. نگران متوجه نشدن فرزندتان نباشید! معمولا داستان کارتون‌ها ساده است و با چند بار تکرار تماشای کارتون‌ها کودک به تدریج متوجه منظور آنها می‌شود.

صبوری کلید موفقیت

باید بدانید دوزبانه شدن با این روش امری زمان‌بر است و با تنها چند ماه تماشای کارتون انگلیسی کودک شما دوزبانه نمی‌شود! اگر فرزندتان هر روز در معرض برنامه‌های انگلیسی مناسب زبان آموزی باشد حداقل سه الی چهار سال طول می‌کشد تا به تسلط نسبی در انگلیسی برسد. لذا برای موفقیت با این روش باید پشتکار و شکیبایی فراوان داشت.

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای کامل پرورش کودک دوزبانه با کارتون»

  1. سولین میره

    واقعا عالیه که میتونیم که بدون حضور داشتن خود دانش آموز میتوان به اون آموزش داد

  2. سولین میره

    سایت خوبی است اما بالای ۱۰سال ندارد بااین که خیلی از بچه ۱۰سال به بالا هستند

    1. مخاطبی که برای اپلیکیشن و وبسایتمون در نظر گرفتیم کودکان تا رده سنی 8 سال است و کارتون‌ها تا این رده سنی رو پوشش میدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا