کارتون تعاملی چیست؟ معرفی 8 انیمیشن انگلیسی تعاملی

کارتون تعاملی چیست؟ معرفی 8 انیمیشن انگلیسی تعاملی

اگر با روش دوزبانه شدن با کارتون‌ها آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که در این روش یادگیری به صورت غیرمستقیم و تنها از طریق تماشای کارتون‌ها اتفاق می‌افتد و قرار نیست والدین یا معلمی با کودک تمرین کند یا به او آموزش مستقیم دهد. این موضوع باعث شده برخی از والدین در صورتی که فرزندشان کلمات انگلیسی را به زبان نیاورد دچار تردید شوند که آیا این روش واقعا روی کودکشان تاثیر داشته یا نه. یکی از روش‌‌های کمک کننده در انگلیسی صحبت کردن کودکان، استفاده از کارتون تعاملی و انیمیشن انگلیسی تعاملی است. اما کارتون تعاملی چیست و چه انیمیشن‌هایی جزو این دسته محصوب می‌شوند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کارتون تعاملی چیست؟

انگلیسی صحبت کردن کودکانی که از طریق کارتون‌ها در حال دوزبانه شدن هستند، همواره یکی از دغدغه‌های والدین است. به خصوص اینکه کودکان مختلف به یک شکل زبان را بروز نمی‌دهند و همانند زبان مادری که کودکی ممکن است زودتر یا دیرتر به حرف بیاید، این موضوع در یادگیری زبان‌های دیگر به روش غیرمستقیم نیز صادق است. اما یکی از راهکارهایی که می‌تواند به طور غیر مستقیم به این فرایند سرعت بخشد، استفاده از کارتون تعاملی و انیمیشن انگلیسی تعاملی است.

کارتون تعاملی مجموعه‌های انیمیشنی هستند که کودک را ترغیب به حرف زدن می‌کنند، به گونه‌ای که کودک در حین تماشای کارتون و دنبال کردن موضوع ترغیب به جواب دادن سوالاتی می‌شود که از طرف شخصیت‌های کارتونی مطرح می‌شود.
پرسش‌های مطرح شده در انیمیشن‌های تعاملی، در خلال داستان رخ می‌دهد و مطالب مربوط به علوم، ریاضی یا سایر موضوعات به صورت کودکانه و در سطح فهم و درک کودک مطرح می‌شود.

8 انیمیشن تعاملی برای به حرف آمدن فرزندتان به انگلیسی

حال که با مفهوم کارتون تعاملی آشنا شدیم، چند نمونه از بهترین انیمیشن‌های تعاملی انگلیسی که نه تنها در به حرف آمدن فرزندتان به انگلیسی کارآمد هستند، بلکه حاوی نکات آموزشی ارزشمندی برای آنها می‌باشند را معرفی می‌کنیم:

1- مجموعه میس راچل

مجموعه میس راچل (Ms Rachel) یک برنامه آمریکایی است که طرفداران بسیاری از سراسر دنیا دارد. به خصوص کودکان زیر 4 سال به این مجموعه ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کنند. داستان ساخت این مجموعه به این صورت شکل گرفته که پسر خانم راچل در خردسالی دچار تاخیر زبانی بوده است و این موضوع باعث شده تا مدت زیادی به دنبال محتوای کودکانه در جهت رفع این مشکل فرزند خود باشد؛ اما چون محتوای مناسبی پیدا نکرده بود، خودش دست به کار شد و کانال یوتیوب خود را راه اندازی کرد.

ویژگی‌های مجموعه Ms. Rachel:

  • محتوای تعاملی و آموزنده
  • تلفظ‌های واضح
  • همراه کردن کودک با استفاده از موزیک، رقص و بازی
    آموزش موضوعات پایه مانند: شمارش، اعداد، اشکال هندسی، رنگ‌ها و …

برنامه خانم ریچل برای رده سنی 1 تا 4 سال مناسب است و لهجه امریکن دارد. این مجموعه آموزنده را می‌توانید از طریق لینک زیر از وبسایت همه چیزدان دانلود و یا آنلاین تماشا کنید:

دانلود برنامه خانم راچل

2- انیمیشن یاکادی

کارتون Yakka Dee یک انیمیشن شاد و تعاملی با هدف آموزش واژگان انگلیسی به کودکان ساخته شده است. هر قسمت از این مجموعه روی یک کلمه تمرکز دارد و با حات تعاملی که دارد، موجب به حرف آمدن کودکان و افزایش دایره لغاتشان به انگلیسی می‌شود.

کارتون یاکادی برای رده سنی 1 سال به بالا مناسب است و لهجه بریتیش دارد.

دانلود Yakka Dee زبان اصلی

3- انیمیشن تیم اومی زومی

تیم اومی زومی از یک گروه سه نفره از ابرقهرمان‌های کوچک تشکیل شده که از ریاضیات برای حل مشکلاتی که در خانه و یا اطراف شهر اومی رخ می‌دهد، استفاده می‌کنند. این انیمیشن جذاب به آموزش مفاهیم ریاضی مانند: شمارش، دنباله‌ها، اشکال هندسی، الگوها، اندازه‌گیری، مقایسه و … می‌پردازد.
شیوه آموزشی در کارتون Team Umizoomi به صورت غیر مستقیم بوده و با سوالاتی که در طول هر قسمت از کودک می‌پرسد، او را هیجان زده و با خود همراه میکند.

انیمیشن Team Umizoomi مناسب کودکان دو سال به بالا است و لهجه امریکن دارد.

دانلود Team Umizoomi

4- انیمیشن دورا

دورا جستجوگر یک مجموعه تلویزیونی کودکانه است که داستان دختر بچه‌ای به نام دورا، کوله پشتی بنفش سخنگو Backpack و دوست میمون او به نام Boots را روایت می‌کند. در هر قسمت، دورا سفری را آغاز می‌کند که معمولاً دوستانش نیز او را همراهی می‌کنند و با هم با موانع و چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند.

در طول این مجموعه، دورا به تعامل با مخاطبان می‌پردازد و از آنها کمک می‌خواهد و تشویقشان می‌کند تا در ماجراجویی‌ها شرکت کنند. انیمیشن دورا عناصر آموزشی را در داستان‌سرایی خود گنجانده و واژگان، عبارات، اعداد، رنگ‌ها، شکل‌ها و مفاهیم اولیه یادگیری را به نمایش می‌گذارد.

ماهیت تعاملی این انیمیشن فرصتی است برای کودکان تا فعالانه با محتوا درگیر شوند و دانش و مهارت‌های حل مسئله‌ای خود را تقویت کنند. این مجموعه همچنین حاوی پیام‌های مثبتی درباره همکاری، حل مسئله و آگاهی فرهنگی برای کودکان است.

این سریال با لهجه امریکن برای سرگرمی و آموزش کودکان 3 سال به بالا طراحی شده است.

دانلود Dora the Explorer

5- انیمیشن ردپای آبی

مجموعه Blues Clues & You یکی از بهترین مجموعه‌های تعاملی آموزش انگلیسی به کودکان است. شخصیت اصلی این مجموعه یک سگ آبی رنگ به نام Blue است. داستان کلی این مجموعه به این صورت است که بر اساس اتفاقات هر قسمت، پرسشی رخ میدهد که پاسخش را باید با کمک ردپای آبی پیدا کرد. در پای آبی در اصل همان سرنخ‌های ما برای حل معما و یافتن جواب پرسش مطرح شده است.

“جاش”، مجری برنامه و کاراکتر واقعی این مجموعه است و وظیفه او صحبت کردن با مخاطب و راهنمایی کردن کودک برای رسیدن به پاسخ معماها است.

شیوه و دقتی که در تشریح موضوعات و مفاهیم برای کودک به کار گرفته شده و مکالمات ساده با سرعت نسبتا کم و قابل فهم، این مجموعه را به انتخابی عالی برای کودکان رده سنی پیش دبستانی بدل کرده است.

همچنین تماشای این مجموعه قدرت تفکر، مهارت حل مساله و خلاقیت کودکان را افزایش می‌دهد.

انیمیشن سرنخ‌های آبی برای رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. این مجموعه را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود Blues Clues and You زبان اصلی

6- انیمیشن سید دانشمند

کارتون Sid the Science Kid برای معرفی مبانی مختلف علوم به کودکان، از دریچه نگاه یک پسر کنجکاو به نام “سید” که دوست دارد علوم مختلف را بیاموزد، ساخته شده است. هر اپیزود ماجراهای سید را دنبال می‌کند که سوالی درباره محیط اطراف خود می‌پرسد و سپس آزمایش‌هایی را برای یافتن پاسخ آن انجام می‌دهد و در این مسیر سوال‌هایی را نیز برای کودکان مطرح می‌کند و حالت تعاملی دارد.
کودکان با الگو گرفتن از Sid، تشویق به کنجکاوی، سوال پرسیدن و انجام آزمایشات علمی برای کشف چیزهای جدید می‌شوند.
کارتون سید دانشمند که برای رده سنی 4 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد را می‌توانید از لینک دانلود کنید:

دانلود Sid the Science Kid

7- انیمیشن Bo on the Go

کارتون Bo on the Go درباره دختری به نام “بو” و دوست اژدهایش است که به ماجراجویی می‌پردازند تا مشکلات مختلفی را که برای خانه قلعه‌‌ای‌شان پیش می‌آید را حل کنند. از نکات جالب درباره این مجموعه اینکه در طول داستان هر قسمت کودکان را به داشتن فعالیت‌های فیزیکی مانند پریدن، دویدن، رقصیدن و … تشویق می‌کند.

انیمیشن Bo on the Go یا “بو، بدو” برای رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد.

دانلود Bo on the Go

8- کارتون ماهی‌های بادکنکی

شخصیت‌های کارتون Bubble Guppies، ماهی‌هایی شبیه به انسان هستند و ماجرای‌های پیرامون‌شان در زیر آب جریان دارد. این کارتون تعاملی، با سوال و جواب‌هایی که در طول هر قسمت می‌پرسد، کودک را با خود همراه می‌کند و او را به یادگیری موضوعات جدید ترغیب می‌کند.

کارتون ماهی های بادکنکی حاوی نکات مثبتی در مورد دوستی، مسئولیت پذیری و حل مشکلات است و با موسیقی جذاب و داستان‌های هیجان انگیزش، یک انیمیشن ارزشمند برای دوزبانه شدن کودکان است.

دانلود ماهی های بادکنکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا