معرفی کارتون ریکی زوم (Ricky Zoom) و 5 نکته آموزنده آن

آشنایی با کارتون ریکی زوم (Ricky Zoom) و نکات آموزنده آن

کارتون ریکی زوم (به انگلیسی Ricky Zoom)، یک سریال انیمیشن کودکانه است که توسط الکساندر بار Alexander Bar و به وسیله‌ی کامپیوتر ساخته شده است. این انیمیشن، توسط کمپانی سرگرمی E-ONE با همکاری استودیو انیمیشن مگا Maga Animation Studio ساخته شده و اولین بار در سال 2019 میلادی به نمایش درآمده. تا کنون یک فصل و 52 قسمت از کارتون ریکی زوم تولید شده که هر قسمت تقریبا در حدود 11 دقیقه است.

مخاطب اصلی انیمیشن Ricky Zoom کودکان گروه سنی پیش از دبستان هستند، به همین دلیل اپیزودهای کارتون، کوتاه طراحی و انتخاب شده است. در این محتوا از وبلاگ همه چیزدان قصد داریم راجع به انیمیشن Ricky Zoom و فوائد آن در آموزش زبان انگلیسی به کودکان بپردازیم. امیدواریم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

موضوع کارتون ریکی زوم

Ricky Zoom یک انیمیشن کمدی کودکانه است که ماجراهایش در شهر موتور سیکلت‌ها رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان، یک موتور سیکلت جذاب به نام ریکی زوم و سه دوست دیگرش هستند. رویای ریکی زوم بدل شدن به موتور سیکلتِ نجات است. انیمیشن Ricky Zoom پر است از موتورهای نجات که در حین گردش در شهر، به سایر موتورهایی که مشکل دارند کمک می‌کنند.

موضوع کارتون ریکی زوم

کارتون Ricky Zoom قصد دارد ارزش‌هایی مانند دوستی، کار تیمی و کمک به دیگران را به مخاطب خردسال خود آموزش دهد. در کارتون Ricky Zoom شخصیت‌های متفاوتی وجود دارد که به سادگی با هم کنار می‌آیند و به یکدیگر کمک می‌کنند. کودک با دیدن ریکی زوم می‌آموزد تفاوت شخصیت‌ها یک موضوع ارزشمند و مفید است که می‌تواند یک جامعه‌ی سالم و پویا را برای ما به ارمغان آورد.


انیمیشن های مشابه:

همه چیز درباره کارتون سگهای نگهبان (Paw Patrol)؛ معرفی و نکات آموزنده آن

معرفی کارتون برو برو کوری کارسون Go Go Cory Carson


بررسی انیمیشن Ricky Zoom از نظر روانشناسی

کارتون ریکی زوم یک انیمیشن آموزشی با محوریت نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع است. ارزش‌هایی که در طول کارتون Ricky Zoom به کودک آموزش داده می‌شود، عبارتند از:

  • استقلال

همان طور که اشاره شد، گروه هدف این انیمیشن کودکان پیش از دبستان هستند و یکی از ارزش‌هایی که کودک از Ricky Zoom و دوستانش می‌آموزد، تمرین مستقل شدن است.

ریکی زوم و دوستانش با پرسه در اطراف شهر به موتور سیکلت‌های دیگری بر می‌خورند که نقاط قوت و ضعف‌هایی دارند. هر کدام از شخصیت‌ها ممکن است به مشکل یا دردسری بر بخورند، اما به هر حال مشکلات قابل حل هستند.

نکات آموزنده انیمیشن ریکی زوم Ricky Zoom

  • آموزش حل مسئله

در طول انیمیشن شخصیت‌ها به مشکلات مختلفی بر می‌خورند اما با تفکر و همکاری هر مشکلی در Ricky Zoom حل می‌شود. هر راه حل در پایان، بدل به یک تجربه خوب برای گروه می‌شود.

  • خانواده

گروه ریکی زوم و دوستانش تنها شخصیت‌های انیمیشن نیستند. آن‌ها دارای خانواده‌هایی هستند که در موقعیت‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند. یکی از ارزش‌های نهفته شده در این انیمیشن، جایگاه خانواده و ارتباط افراد خانواده با یکدیگر است.

  • خلاقیت

برای حل مشکلات و دردسر‌ها، هم باید از تجربه‌های قبلی استفاده کرد و هم باید خلاق بود. خلاقیت یکی دیگر از خصوصیات خوب کارکترهای Ricky Zoom است.

  • کار تیمی

حل مشکلات با کار تیمی بهتر صورت می‌گیرد. تفاوت شخصیت‌ها و توانایی‌های گروه، به حل بهتر مشکلات کمک می‌کند.

شخصیت‌های اصلی کارتون ریکی زوم

ریکی زوم Ricky Zoom : ریکی زوم یک موتور سیکلت قرمز با چشمانی آبی رنگ است. او آرزو دارد مانند والدینش تبدیل به موتور سیکلت نجات شود. علامت ریکی زوم، حرف z است. ریکی یک موتور سیکلت جذاب و دوست داشتنی است که تجربیاتش را با دوستانش به اشتراک می‌گذارد.

لوﭖ هوپا Loop Hoopla : او یک موتور سیکلت پرشی (صحرایی) آبی رنگ است که چشمانی سبز دارد. یکی از ویژگی‌های لوپ این است که با چرخ‌های قوی و آج‌دارش، توانایی پرش از موانع را دارد. لوپ هوپا عاشق مسابقه دادن و تک چرخ زدن است.

رامبلر DJ Rumbler : رامبلر یک موتور سیکلت 3 چرخِ سبز با چشمانی قهوه‌ای رنگ است. علامت رامبلر یک پیچ گوشتی و چکش است. رامبلر بسیار قوی است و در مواقع لزوم می‌تواند دوستانش را حمل و جابه‌جا نیز کند.

شخصیت‌های اصلی کارتون ریکی زوم

اسکوتیو Scootio Wizzbang : یک موتور وِسپای زرد رنگ باهوش است که چشم‌هایی آبی دارد و تنها موتور سیکلت خانم در بین این 4 موتور سیکلت است. اسکوتیو دارای علامت خورشید است و ترسی از بازگو کردن فکرهایش ندارد. او همیشه در گل‌گیر جلویی خود یک تبلت به همراه دارد.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Ricky Zoom

یادگیری انگلیسی با کمک انیمیشن، یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان است. برای دو زبانه کردن کودک، می‌توان از علاقه کودک به دیدن انیمیشن، به بهترین نحو استفاده کرد. ساختارهایی زبانی که در کارتون‌ها استفاده می‌شود ساده و پرکاربرد هستند و برای آموزش زبان به کودک بسیار مناسب می‌باشند.

Ricky Zoom یکی از انیمیشن‌های بسیار خوب برای دو زبانه شدن کودک شما است. Ricky Zoom انیمشنی جذاب است که به‌راحتی کودک را به خود جلب می‌کند. همچنین به دلیل این که ریکی زوم برای کودکان پیش از دبستان ساخته شده، لحنی نرم، سلیس و مناسب برای زبان آموزی دارد.

تنوع شخصیت ها از مزیت‌های دیگر این انیمیشن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. در طول هر اپیزود، کودک به راحتی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌کند و به صورت ناخودآگاه ساختارهای زبانی را می‌آموزد.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن ریکی زوم

این انیمیشن فاقد خشونت‌های کلامی و عبارت‌های ناهنجار است. بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید اپیزودها و قسمت‌های آن را در اختیار کودک خود قرار دهید.

دانلود کارتون ریکی زوم زبان اصلی

تا به اینجا با نکات آموزنده این مجموعه و همچنین فوایدی که برای پرورش کودک دوزبانه دارد آشنا شدید. شما عزیزان می توانید کارتون Ricky Zoom که مناسب کودکان 4 سال به بالا است را از وبسایت همه چیزدان دانلود و یا به صورت آنلاین تماشا کنید:

دانلود کارتون ریکی زوم

سخن پایانی

آموزش زبان انگلیسی از طریق انیمیشن و کارتون، یکی از بهترین راه‌ها برای درگیر کردن کودک با زبان دوم است. انیمیشن‌ها به دلیل محتوای جذابی که دارند، کودکان را پای گیرنده می‌نشانند و در حین این که برای کودک جالب و هیجان‌انگیزند، به رشد و بلوغ فکری کودک نیز کمک می‌کنند. خصوصا انیمیشن‌هایی که فاقد خشونت کلامی هستند و محتوای آموزشی سالمی مفید دارند، ارجحیت دارند. انیمیشن ریکی زوم، یکی از جذاب‌ترین کارتون‌هایی است که می‌توانید از فوائد آن در یادگیری زبان انگیسی به کودکان بهره بگیرید.

نکته‌ای که در پایان، بد نیست به آن اشاره کنیم این است که یادگیری زبان از طریق دیدن انیمیشن، نه تنها برای کودک که حتی برای زبان آموزان بزرگسال هم بسیار مناسب است.

 

منابع:

frogbox

wikipedia

rachelbustin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا