معرفی کارتون کوری کارسون Go Go Cory Carson

معرفی کارتون برو برو کوری کارسون Go Go Cory Carson

کارتون کوری کارسون (به انگلیسی: Go Go cory carson)، یک انیمیشن سه بعدی کامپیوتری است که به وسیله کمپانی آمریکایی kuku stadios  و برای کودکان گروه پیش از دبستان تولید شده است. سازندگان انیمیشن کوری کارسون، آلکس وو (ALEX WOO) و استنلی مور (STANLEY MOORE) هستند. اولین نمایش عمومی کوری کارسون در ژانویه 2020 از شبکه نفتلیکس بوده و تاکنون بیش از 60 قسمت در 6 فصل از این سریال کارتونی پخش شده است. مدت زمان هر اپیزود در حدود 8 دقیقه است. در استرالیا و انگلستان این انیمیشن با نام Toot-Toot Cory Carson  شناخته می‌شود.

در این محتوا از وبلاگ همه چیزدان قصد داریم به بررسی کارتون کوری کارسون و نقش آن در آموزش زبان انگلیسی به کودکان بپردازیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله، همراه ما باشید:

محتوای کارتون کاری کارسون

کارتون کوری کارسون بر اساس اسباب‌بازی‌های شرکت آمریکایی VTech ساخته شده است. شرکت VTech سازنده تجهیزات الکترونیکی آموزشی است و همان طور که اشاره شد کاراکترهای انیمیشن کوری کارسون از برخی اسباب‌بازهای الکترونیکی این شرکت الهام گرفته است. کوری کارسون ستاره‌ی محبوب این روزهای انیمیشن‌های سه بعدی شبکه نفتلیکس است که از بینندگان، به طور متوسط امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

انیمیشن کوری کارسون درباره چیست

این انیمیشن مربوط به دنیای خودروهای شبه‌ انسانی است. کوری کارسون یک بچه‌ماشین دوست داشتنیِ نارنجی رنگ است که از دل اتفاقات روزمره و کودکانه‌اش راه خود را پیدا می‌کند. او قرار است به مخاطب یاد دهد که چطور دوست پیدا کند؛ یا چطور برای مدرسه رفتن آماده شود!

به طور خلاصه، کارتون کوری کارسون قرار است به کودک، که بیننده انیمیشن است، بیاموزد چطور مستقل بار بیاید. در ابتدای هر اپیزود، کوری کارسون به همراه خانواده و دوستانش که خود را معرفی می‌کنند، نشان داده می‌شود.

انیمیشن Go Go cory carson از نظر روانشناسی

انیمیشن کوری کارسون روایت جذابی دارد و به خوبی کودکان خردسال را به خود جذب می‌کند. ارزش‌هایی که انیمیشن می‌خواهد به مخاطب خود آموزش دهد، عبارت است از دوستی، گذشت، بازی منصفانه، همکاری و کار تیمی.

کودک با دیدن این مجموعه کارتونی یاد می‌گیرد چطور با دیگران دوست شود و همکاری کند. با توجه به اینکه در گروه سنی کودکان پیش از دبستان، آموزش از طریق غیر مستقیم است، کارتون‌ها و انیمیشن‌هایی که محتوای آموزشی دارند، می‌توانند در رشد و آموزش اصول اخلاقی و تربیتی به کودکان بسیار مفید واقع شوند.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن کوری کارسون

  • کوری کارسون Cory Carson : کوری کارسون شخصیت اصلی و محوری انیمیشن و در واقع، خود مخاطب است. این ماشین کوچک نارنجی رنگ، که خطوطی زرد دارد، یک کودک شاد و دوست داشتنی است. طبع شاد و رگه‌های شیطنت‌آمیز کوری گاهی برایش دردسر درست می‌کند و قرار است پیام انیمیشن از دل این مشکلات به مخاطب خردسال منتقل شود. کوری به همراه پدر، مادر و خواهر کوچکش، که همگی خودرو هستند، زندگی می‌کند.

شخصیت های انیمیشن کوری کارسون

  • فِرِد آتش‌نشان Freddie Firetruck:  بهترین دوست کوری، که یک ماشین آتش‌نشانی کوچک است.
  • هال halle copter : یک بالگرد قرمز رنگ با چراغ آبی است که با کوری نیز همکلاسی هستند.
  • تیمی timmy o TOOL  : تیمی یک بلدوزر سبز و زرد و یکی دیگر از همکلاسی‌های کوری است.
  • کیمی kimmy o TOOL  : کیمی خواهر تیمی و همکلاسی کوری است.
  • خانم موتور MS MOTORS: یک اتوبوس مدرسه زرد رنگ و معلم مدرسه کوری است.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون کوری کارسون

همان طور که بیان شد، این مجموعه برای کودکان پیش از دبستان و البته 2 سال به بالا ساخته شده است. به همین دلیل است که این انیمیشن زبان ساده و قابل فهمی دارد. تعداد کارکترهای انیمیشن زیاد است و اتفاقات در فضاهای ملموسی، مانند مدرسه، رخ می‌دهند. گرافیک بالا و تنوع رنگ‌بندی شاد در انیمیشن، به جذابیت بیشتر آن نزد کودکان کمک کرده است.

همه‌ی این مزیت‌ها باعث می‌شوند کارتون کوری کارسن یک منبع آموزشی بسیار مناسب برای کودکان در گروه سنی پیش از دبستان باشد.

پرورش کودک دوزبانه با انیمیشن Cory Carson

خوشبختانه انیمیشن کوری کارسون علاوه بر لهجه امریکن با لهجه برتیش هم پخش شده است. چنانچه مایلید کودک‌تان آموزش زبان انگلیسی را با لهجه‌ی بریتیش شروع کند، می‌توانید از مجموعه بریتیش استفاده کنید و در صورتی که تمایل به یادگیری زبان با لهجه امریکن دارید، از سری امریکن این مجموعه می‌توانید استفاده کنید.

دانلود کوری کارسون و سخن پایانی

اساسا یادگیری زبان انگلیسی از طریق دیدن انیمیشن یکی از بهترین روش‌های ممکن برای کودکان و حتی بزرگسالان است. کودک با دیدن انیمیشن هم سرگرم می‌شود و هم می‌تواند از محتوای آموزشی آن بهره ببرد. البته به جز کودکان، بزرگسالان هم می‌توانند آموزش زبان انگلیسی را از طریق انیمیشن شروع کنند. با توجه به آنکه گفت‌وگوها در انیمیشن‌ها ساده و قابل فهم است، می‌توان با دیدن انیمیشن‌های آموزشی، گامی صحیح و درست در آموزش زبان انگلیسی برداشت.

برای دانلود این مجموعه روی لینک مقابل کلیک کنید: دانلود انیمیشن کوری کارسون

اگر می خواهید با سایر مجموعه های انیمیشنی مناسب زبان آموزی برای کودکان آشنا شوید به بخش معرفی کارتون های انگلیسی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا