معرفی کارتون سگهای نگهبان

همه چیز درباره کارتون سگهای نگهبان (Paw Patrol)؛ معرفی و نکات آموزنده آن

اگر شما فرزندی در رده سنی زیر 7 سال دارید، احتمالا اسم کارتون سگهای نگهبان یا Paw Patrol به گوشتان خورده یا حتی شاید فرزندتان طرفدار پرو پا قرص آن باشد! شاید برایتان جالب باشد که انیمیشن پاوپاترول ، یکی از محبوب ترین انیمیشن ها در جهان است؛ اما علت این محبوبیت چیست؟  در این مقاله به معرفی کارتون سگهای نگهبان، شخصیت های آن و همچنین نکات جالب و آموزنده ای که درباره انیمیشن پاوپاترول وجود دارد، میپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی کارتون سگهای نگهبان

کارتون سگهای نگهبان یا گشت پنجولی (به انگلیسی: Paw Patrol) انیمیشنی بسیار جذاب، محصول مشترک دو کمپانی سرگرمی Spinmaster و استودیو گرو (Guru Studio) کشور کانادا است. این انیمیشن اولین بار در سال ۲۰۱۳ و برای کودکان سه سال به بالا ساخته شده است. ایده محوری کارتون، ایجاد روحیه تعاون و تقویت همکاری در کودکان برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده است.

کارتون سگهای نگهبان، روحیه تعاون و همکاری برای حل مشکلات را در کودکان تقویت می‌کند.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن، یک پسربچه ۱۰ ساله به نام رایدر به همراه ۶ توله سگ کوچک و دوست داشتنی هستند. چیس، اسکای، زوما، راکی، مارشال، رابل و اورست، سگ های نگهبان هستند که هر کدام با مهارت‌های خاص خود، به فرمانده رایدر برای حل مشکلات شهر کمک می‌کنند. داستان هر اپیزود به این صورت آغاز می‌شود که یکی از حیوانات یا آدم‌های شهر اطراف دچار دردسر می‌شوند و از اینجا به بعد است که کار این حیوانات دوست داشتنی و فداکار آغاز می‌شود تا با هم‌فکری و مشارکت یکدیگر از پس مشکلات بر آیند.

نقد و بررسی انیمیشن پاوپاترول

همانطور که اشاره شد، کارتون سگ‌های نگهبان بر محور همکاری، همفکری و تعاون ساخته شده است. کودک با دیدن این انیمیشن یاد می‌گیرد هر یک از افراد جامعه دارای توانایی و مهارتی خاصی هستند که در همراهی و تعامل با مهارت‌های دیگران، می‌توانند تاثیرگذار باشند. احترام به پیشه‌ها و مهارت‌های افراد مختلف جامعه، از درس‌های مهم دیگر این کارتون جذاب است که برای کودکان نوپا و گروه سنی کودکان پیش از دبستان، می‌تواند بسیار آموزنده باشد.

معمولا همه قسمت‌ها یک روال و خط یکسان دارند. فرمول کلی انیمیشن به این شکل است که هر اپیزود با دردسر شروع می‌شود؛ اما به خاطر شجاعت و مسئولیت‌شناسی سگ‌های نگهبان و فرمانده خردسال‌شان، داستان‌ها همیشه ختم به خیر می‌شود. قصه‌های انیمیشن Paw Patrol پایان‌ خوشی دارند و این مسئله به محبوبیت بیشتر آن نزد کودک کمک می‌کند.

نقد و بررسی انیمیشن پاوپاترول

موضوعات و روایت داستان‌ها پیوسته، جذاب و یک‌دست هستند و در عین حال، فضای این انیمیشن مفرح و پر از اتفاقات هیجان‌انگیز است که به شایستگی کودکان را به سمت خود جذب می‌کند. این شیوه‌ی روایت، باعث می‌شود حس همکاری و تعامل در ذهن کودک نهادینه شود.

وجود موسیقی ساده و جذاب، از نقاط قوت انیمیشن سگ‌های نگهبان است. شاخصه دیگر کارتون سگ‌ های نگهبان، استفاده زیاد از رنگ‌بندی‌های متنوع است که به جذاب‌تر شدن داستان کمک می‌کند؛ شش توله سگ زیبا با رنگ‌های متفاوت و جذاب، که هر کدام تکه کلام مخصوصی دارند!

آموزش زبان با کارتون سگهای نگهبان

بزرگترین مزیت استفاده از انیمیشن Paw Patrol در زبان ‌آموزی، سادگی و همینطور واژگان و ساختارهای زبانی‌ست که شخصیت‌ها در مکالمات‌شان به کار می‌گیرند. سازندگان این انیمیشن، از خشونت کلامی و واژگان نامناسب استفاده نکرده‌اند و در تمام قسمت‌های این سریال کارتونی، به این اصل پایبند بوده‌اند.

یکی دیگر از مزیت‌های مجموعه آموزشی پاوپاترول در یادگیری زبان انگلیسی، محتوای نسبتا رئال این انیمیشن است. بر خلاف اکثر انیمیشن‌های مشابه، در سگ‌های نگهبان، بیشتر اتفاقات ترکیبی از واقعیت و تخیل هستند. این موضوع باعث باورپذیری بیشتر این کارتون در ذهن کودکان می‌شود و در نهایت سبب می‌شود کودک بهتر و بیشتر با این انیمیشن ارتباط برقرار کند که در امر زبان آموزی او نیز کمک کننده است.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون سگهای نگهبان

علاوه بر این، یادگیری زبان به وسیله‌ی مجموعه آموزشی پاوپاترول، در بستر یک سری اتفاقات واقعی صورت می‌گیرد. اتفاقاتی که امکان دارد در زندگی کودک رخ بدهند و همین موضوع،  قدرت تمرکز و همزاد پنداری در کودکان را افزایش می‌دهد.

دانلود کارتون سگ های نگهبان

با توجه به مزایا، نکات آموزنده و جذابیتی که مجموعه Paw Patrol برای کودکان دارد، شما والدین عزیز می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را کرده و در جهت دوزبانه کردن فرزند خود از آن استفاده کنید. این مجموعه را می‌توانبد از وبسایت همه چیزدان دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش کنید. همچنین این مجموعه در اپلیکیشن آموزش انگلیسی همه چیزدان نیز موجود است و شما می توانید در هر مکان و زمان به کارتون جذاب و پرطرفدار Paw Patrol دسترسی داشته باشید. برای دانلود کارتون پاوپاترول از وبسایت همه چیزدان اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

کارتون سگهای نگهبان، یک سریال انیمیشنی غیرآمریکایی است که کودکان بسیاری را از سراسر جهان پای گیرنده‌های تلویزیونی نشانده است. مجموعه انیمیشن پاوپاترول، به بیش از 160 کشور جهان فروخته شده است و توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند. محبوبیت این سریال کارتونی به حدی بالا است که می‌توان از آن به عنوان بستری برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و پرورش کودک دوزبانه استفاده کرد.

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/PAW_Patrol

http://www.nickalive.net/2021/08/oxford-university-press-joins-forces.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا