معرفی انیمیشن خانه عروسکی گابی

آشنایی با انیمیشن خانه عروسکی گابی Gabby’s Dollhouse

آموزش زبان انگلیسی به کمک فیلم و انیمیشن چند سالی است که جایگاه ویژه‌ی خود را بین زبان‌آموزان کودک و بزرگسال پیدا کرده است. خصوصا کودکان به دلیل علاقه‌ی خاصی که به تماشای کارتون و انیمیشن دارند، به راحتی با این روش لغات و عبارات انگلیسی را می‌آموزند. در این مطلب از وبلاگ همه ‌چیزدان به یکی از انیمیشن‌های مناسب برای پرورش کودک دوزبانه به نام خانه عروسکی گابی و نکات آموزنده آن می پیدازیم.

درباره‌ی انیمیشن Gabby’s Dollhouse

انیمیشن خانه عروسکی گابی (به انگلیسی: Gabby’s Dollhouse)، یک مجموعه کارتونی لایو اکشن و مخصوص کودکان پیش از دبستان است. انیمیشن لایو اکشن به انیمیشن‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها از شخصیت‌های واقعی و انیمیشنی، به طور همزمان استفاده می‌شود. این مجموعه انیمیشن آمریکایی، توسط Traci Paige Johnson and Jennifer Twomey ساخته و در سال 2021 از شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش در آمد. تا ژوئن 2022 ، مجموعا 45 اپیزود 25 دقیقه‌ای از این مجموعه در 6 فصل ساخته و پخش شده است. موضوع انیمیشن درباره ماجراهایی است که برای گابی و عروسک گربه‌ایش در داخل خانه عروسکی رخ می‌دهد.

 

داستان و محتوای مجموعه خانه عروسکی گابی

همان طور که اشاره شد، داستان انیمیشن خانه عروسکی گابی درباره ماجراهای دختر بچه‌ای 12 ساله، به نام گابی است. گابی یک دختر بچه‌ی رنگین پوست با موهای پُرپشت و فرفری است که یک گربه و یک عروسک گربه‌ای، به نام پندی پاوس، دارد.

داستان و محتوای مجموعه خانه عروسکی گابی

هر قسمت از انیمیشن به صورت لایو اکشن و با بازی گابی در اتاق خوابش آغاز می‌شود. شخصیت واقعی گابی یک جعبه‌ی مینیاتوری را باز می‌کند که منشا ماجراجویی‌های هر اپیزود در داخل همین جعبه قرار دارد.

گابی در بین اسباب‌بازی‌هایش یک خانه عروسکی هم دارد. خانه عروسکی گابی 7 اتاق یا قسمت با تم گربه‌ای دارد که ماجراهای گابی در داخل آن‌ها رخ می‌دهد. بخش‌های مختلف خانه عروسکی عبارتند از: اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق موسیقی، باغچه جادویی، حمام و اتاق کار.

گابی یک تل دخترانه جادویی دارد که با زدن تل به موهایش تبدیل به یک شخصیت کارتونی می‌شود. البته عروسک گربه‌اش پندی هم به همراه گابی تبدیل به یک کاراکتر کارتونی می‌شود. آن‌ها با همدیگر وارد خانه عروسکی شده و ماجراها از اینجا آغاز می‌شود. تعدادی شخصیت کارتونی گربه‌ای هم داخل اتاق‌های خانه عروسکی هستند که با گابی و پنی همراه می‌شوند.

انیمیشن سعی می‌کند در دل ماجراهای خنده‌دار و جذابی که برای گابی و گربه‌اش رخ می‌دهد به مخاطب نکاتی را بیاموزد؛ مثلا ممکن است یک اپیزود درباره فضا، ستاره‌ها و سفینه‌های فضایی باشد. گابی و دوستانش در دل یک ماجراهای فضایی قرار می‌گیرند و از این طریق به بیننده خردسال اطلاعات لازم درباره ستارگان و فضا را منتقل می‌کنند.

شخصیت‌های انیمیشن Gabby’s Dollhouse

  • گابی Gabby: گابی دختری 12 ساله است که یک تل یا هدبند جادویی دارد که او و عروسکش پندی را به شخصیت‌های انیمه تبدیل می‌کند.
  • فلوید Floyd: فلوید یک گربه واقعی و حیوان خانگی گابی است. فلوید تنها در بخش‌های لایو اکشن کارتون حضور دارد و نقش خاصی در ماجراهای گابی ایفا نمی‌کند.
  • پندی پاوس Pandy Paws: پندی یک عروسک گربه‌ای سفید و سیاه است. پندی بهترین دوست گابی است و همراه او تبدیل به شخصیت کارتونی می‌شود. پندی عاشق بغل کردن گابی است.

شخصیت‌های انیمیشن Gabby's Dollhouse

  • کارلیتا Carlita: کارلیتا یکی از شخصیت‌های گربه‌ای داخل خانه عروسکی است که به رنگ آبی و بنفش است.
  • کاکی Cakey: یک بچه گربه انیمیشنی سفید رنگ است و شیرینی‌های خوشمزه درست می‌کند.
  • کت رت CatRat: کت رت عاشق هر چیز درخشنده است؛ او یک گربه‌ی شیطان و بازیگوش به رنگ آبی روشن و تیره است.
  • پیلو کت Pillow Cat : پیلو یک گربه رنگ‌رنگی و عاشق داستان‌گویی است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک کارتون خانه عروسکی گابی

انیمیشن گابی یک منبع بسیار مناسب برای دوزبانه شدن کودکان و تقویت زبان انگلیسی برای افراد مبتدی است. کاراکترهای این انیمیشن، به زبان انگلیسی با لهجه امریکن صحبت می‌کنند. به دلیل این که این انیمیشن برای مخاطب پیش دبستانی (4 سال به بالا) و با هدف آموزش ساخته شده، دیالوگ‌های به کار رفته در آن ساده و کاربردی هستند.

جذابیت داستانها و هیجانِ تبدیل یک شخصیت واقعی به یک کاراکتر انیمیشنی، در همراه کردن مخاطب بسیار موفق عمل کرده است. همین موضوع باعث می‌شود کودک با علاقه اپیزودها و ماجراهای گابی و دوستانش را دنبال کند که این پیگیری به یادگیری زبان انگلیسی به شکلی ناخود‌آگاه و بدون تلاش می‌انجامد.

واژگان، اصطلاحات و همچنین جملات، بسیار ساده، روان و کاربردی هستند. همچنین، تنوع کاراکترها و شخصیت‌های انیمیشن کمک می‌کند تا گوش کودک با آواها و بیان‌های متفاوتی آشنا شود.

این انیمیشن فاقد هرگونه خشونت کلامی یا رفتاری است و یک منبع مطمئن برای کودک محسوب می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک کارتون خانه عروسکی گابی

به دلیل آن که این مجموعه به تازگی تولید و پخش شده است، موضوعات و مباحث آن نسبت به بسیاری از کارتون‌های دیگر جدیدتر و به روزتر هستند.

همانطور که اشاره شد علاوه بر کودکان، افراد نوجوان یا حتی بزرگسال هم که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کرده‌اند، می‌توانند از طریق دیدن انیمیشن گابی به تقویت زبان انگلیسی اقدام کنند.

دانلود انیمیشن خانه عروسکی گابی

تا به اینجا با داستان مجموعه گابی و شخصیت‌های آن آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید این مجموعه علاوه بر جذابیتهایی که یک مجموعه کارتونی باید داشته باشد، حاوی درس‌هایی از جمله همکاری با دیگران، درس گرفتن از اشتباهات، حل مشکلات و قابل اعتماد بودن برای یکدیگر است. بنابراین انتخابی مناسب برای زبان آموزی کودکان 4 سال به بالا به شمار می رود. جهت دانلود این انیمیشن جذاب به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود انیمیشن خانه عروسکی گابی


سایر کارتون‌ها که شخصیت اول آنها دختر است:

معرفی کارتون روبی رنگین کمان Rainbow Ruby

آشنایی با انیمیشن دکتر مک استافینز (Doc McStuffins)

معرفی کارتون سارا و اردک Sarah and Duck

معرفی کارتون ادیسون Addison و نکات آموزنده آن

♦ آنچه درباره کارتون ویشن پوف (Wishenpoof) باید بدانید

♦ آشنایی با کارتون دورا جستجوگر Dora the explorer


سخن پایانی

دو زبانه شدن کودک با کمک انیمیشن نباید باعث خستگی و دلزدگی کودک شود. به همین دلیل لازم است از سختگیری غیرضروری و اجبار %

پیمایش به بالا