کارتون روبی رنگین کمان (Rainbow Ruby) و درس های آموزنده آن

معرفی کارتون روبی رنگین کمان Rainbow Ruby

انیمیشن روبی رنگین کمان (به انگلیسی Rainbow Ruby)، یک مجموعه کارتونی مخصوص کودکان پیش از دبستان است که به شیوه سه بعدی کامپیوتر CGI تولید شده است. نمایش کارتون روبی رنگین کمان از آوریل 2016 آغاز شده است. این مجموعه توسط استودیو انیمیشن سازی 38 °C، شرکت CJ E&M کره جنوبی، DHX Media کانادا و شرکت ACG Group چین ساخته شده است. مدت زمان هر اپیزود انیمیشن روبی رنگین‌ کمان، حدود 11 دقیقه است و در مجموع 39 قسمت آن در دو فصل تولید شده است.

همراه وبلاگ همه چیزدان باشید تا درباره‌ی انیمیشن روبی رنگین کمان بیشتر بدانیم و کاربرد آن را در آموزش زبان به کودکان بررسی کنیم.

موضوع و محتوای انیمیشن روبی رنگین کمان

شخصیت اصلی انیمیشن روبی رنگین‌ کمان، دختربچه‌ای 6 ساله با نام روبی است که هر وقت دوستان اسباب‌بازی‌اش به کمک نیاز دارند، به کمک آن‌ها می‌شتابد.

انیمیشن فضایی جادویی و خیالی دارد و ازین جهت برای کودکان بسیار جذاب است. در واقع، در هر اپیزود یکسری اتفاقات ساده در دنیای پر از اسباب‌بازی روبی رنگین‌ کمان رخ می‌دهد و داستان انیمیشن را شکل می‌دهد.

انیمیشن روبی رنگین‌ کمان درباره چیست؟

وقتی مشکلی در دهکده اسباب بازی‌ها، به نام دهکده رنگین‌ کمان، رخ می‌دهد روبی باید به آنجا برود. در این لحظه یک سنگ قرمز‌ رنگ، که به شکل قلب روی سینه عروسک خرسی روبی است، شروع به چشمک زدن می‌کند. با این علامت روبی متوجه می‌شود که باید برای کمک به دهکده رنگین‌کمان سفر کند.

روبی به همراه عروسک خرسی‌اش، به نام چوکو، به اتاقش می‌رود. چوکو و روبی به همراه چتر و چمدان رنگین‌کمانی وارد دهکده اسباب بازی‌ها می‌شوند. لینگ لینگ، شهردار دهکده رنگین‌کمان، مشکل پیش آمده را با روبی مطرح می‌کند و از اینجا به بعد، روبی و دوستش چوکو شروع به حل مسئله می‌کنند.

آن‌ها در ابتدا به دلیلِ مشکل و راه بر طرف کردنش فکر می‌کنند و سپس وارد عمل می‌شوند. روبی برای کمک کردن به دیگران بسیار مشتاق و البته به اندازه کافی دارای اعتماد به نفس است. هر قصه با بازگشت روبی به خانه به پایان می‌رسد.


سایر کارتون های با شخصیت اول دختر:

آشنایی با انیمیشن دکتر مک استافینز (Doc McStuffins)

معرفی کارتون ادیسون Addison و نکات آموزنده آن

آنچه درباره کارتون ویشن پوف (Wishenpoof) باید بدانید

معرفی کارتون سارا و اردک Sarah and Duck


کارتون روبی رنگین کمان از دیدگاه روانشناسی

فضای انیمیشن روبی رنگین‌ کمان Rainbow Ruby جادویی و خیالی است؛ اما قصد دارد ارزش‌هایی مانند کمک کردن را به کودک بیاموزد. روش گام به گام حل مسئله و فکر کردن به دلیل هر مشکل، یکی دیگر از مهارت‌هایی است که کودک با دیدن این انیمیشن خواهد آموخت.

روبی در هر اپیزود مخاطب خود را با اشیاء، ابزار و شیوه کار کردن آن‌ها آشنا می‌کند و از این طریق، مهارت‌های اجتماعی کودک را بالا می‌برد.

نکته جالب در انیمیشن روبی رنگین‌ کمان این است که دختر بودن روبی، مانع او نمی‌شود. او توانایی مردانه‌ترین کارهای فنی را دارد و با وجود سن کمش، از پس هر کاری بر می‌آید. همین موضوع باعث می‌شود اعتماد به نفس مخاطب خردسال، به ویژه دختران، افزایش یابد.

ارزش‌هایی که کارتون روبی رنگین کمان به کودکان می‌آموزد

همان طور که اشاره شد، شالوده انیمشن روبی بر مبنای کمک و یاری رساندن به دیگران است. این مهمترین و اولین وظیفه روبی رنگین‌ کمان و پیام مجموعه است. بخشش، صبر، تفکر و استفاده از روش گام به گام حل مسئله از موضوعات مهم دیگر این کارتون هستند.

ارزش‌هایی که کارتون روبی رنگین کمان به کودکان می‌آموزد.

روبی برای کمک به دیگران و حل مشکلات ابتدا به دلیل هر مشکل می‌پردازد و راه‌های حل آن را گام به گام دنبال می‌کند. روبی با اینکه یک دختر است، دارای مهارت لازم برای حل مشکلات است و دختر بودن او محدودیتی ایجاد نمی‌کند. نشان دادن ارزشِ دوستی، یکی دیگر از پیام‌های آموزشی این مجموعه است.

در زیر به صورت فهرست‌وار به مفاهیم انسانی نهادینه شده در کارتون روبی رنگین‌ کمان اشاره می‌کنیم:

  • اهمیت کمک به دیگران
  • صبر و حوصله
  • بخشش و بزرگواری
  • تحقیق و روش حل مسئله
  • داشتن مهارت
  • اعتماد به نفس

شخصیت‌های اصلی انیمیشن Rainbow Ruby

  • روبی Ruby: روبی دختری است که می‌تواند به کمک غلتکِ رنگِ جادویی‌اش کارهای ویژه‌ای انجام دهد و به دوستانش کمک کند.
  • چکو choco: چکو، خرس عروسکی روبی است.
  • جیانا Gina : یک دزد دریایی عروسکی چوبی است. جیانا بر عکس دزدان دریایی کارتون‌ها، بسیار مهربان است.
  • شهردار لینگ لینگ Mayor Ling Ling: شهردار لینگ لینگ یک فیل مهربان و با احساس مسئولیت است. او اطلاعات خوبی راجع به دهکده رنگین‌کمان دارد و به روبی کمک می‌کند تا مشکلات دهکده را حل کند.
  • جسی Jessy : جسی یک بچه عروسک است که پوستی روشن، موهایی قرمز و چشمان قهوه‌ای دارد. به دلیل اینکه جسی کوچک است، بر عکس سایر کارکترهای انیمیشن، توانایی صحبت کردن کامل را ندارد و بیشتر با ایما و اشاره منظور خود را به روبی می‌فهماند.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن Rainbow Ruby

  • شاهزاده کیکی Princess Kiki: یکی دیگر از عروسک‌های انیمشن روبی است.
  • الی Ellie : الی یک گوسفند بامزه و دوستدار طبیعت است که گاهی اوقات می‌درخشد.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن روبی رنگین‌ کمان

در ادامه به برخی ویژگی های متمایز کارتون روبی رنگین کمان که این کارتون را به یکی از انتخاب های برای پرورش کودک دوزبانه بدل می کند، اشاره می کنیم:

  • انیمیشن روبی رنگین‌ کمان مخصوص کودکان پیش از دبستان ساخته شده و زبانی ساده و به دور از پیچیدگی دارد. از همین رو می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان مفید و سودمند واقع شود.
  • فضای رنگارنگ و داستان‌های ساده انیمیشن روبی، کودک را جذب می‌کند. کودک با دیدن انیمیشن روبی رنگین‌ کمان، می‌تواند به خوبی با اصطلاحات و ساختارهای کاربردی و ساده زبان انگلیسی آشنا شود.
  • با دیدن کارتون روبی، کودک بدون زحمت و تلاش خاصی آرام آرام به یک کودک دوزبانه تبدیل خواهد شد.
  • معمولا کودکان غیر انگلیسی، در درک اصطلاحات انیمیشن با مشکل مواجه هستند و ممکن است خیلی زود خسته شوند و انیمیشن را دنبال نکنند. اما یکی از ویژگی‌های مثبت انیمیشن روبی رنگین‌ کمان، مدت زمان کوتاه هر اپیزود است. همان طور که اشاره شد، مدت زمان هر اپیزود در حدود 11 دقیقه است و باعث می‌شود کودک از تماشای کارتون دل‌زده نشود.
  • همچنین تِم خیالی و جادویی این انیمیشن برای کودکان جذاب است و باعث می‌شود کودک با اشتیاق بیشتری به تماشای آن بپردازد.
  • کارتون روبی فاقد هر گونه خشونت کلامی و رفتاری است و ازین حیث نیز جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید با آسودگی کامل آن را در اختیار کودک قرار دهید.

دانلود کارتون روبی رنگین کمان زبان اصلی

امروزه بسیاری از والدین از تماشای کارتون و انیمیشن برای آشنایی بیشتر کودکان با زبان انگلیسی بهره می‌گیرند. به طور کلی آموزش با شیوه‌ی غیرمستقیم، بهترین روش برای آموزش به کودکان است و کارتون روبی رنگین کمان هم یکی از بهترین کارتون ها در این روش است.

دانلود کارتون روبی رنگین کمان زبان اصلی

این انیمیشن جذاب مناسب کودکان 3 سال به بالاست و دارای بهجه آمریکایی ست که می توانید از وبسایت همه چیزدان آن را دانلود کنید:

دانلود کارتون روبی رنگیم کمان

سخن پایانی

در این مقاله یکی از بهترین کارتون‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یعنی کارتون روبی رنگین کمان (Rainbow Ruby) را معرفی کنیم. به طور کلی، یادگیری زبان و تقویت مهارت‌های شنیداری به کمک انیمیشن یک روش بسیار سودمند برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این شیوه، آموزش زبان به صورت effortless و ناخودآگاه رخ می‌دهد. در زمان دیدن انیمیشن، کودک از حس مثبتی برخوردار است و اصطلاحا شاد و سر حال است. این موضوع نیز به یادگیری سریع‌تر و بهتر ساختارهای زبان انگلیسی کمک می‌کند.

در پایان، ذکر این نکته ضروری است، بزرگسالان هم می‌توانند از برخی انیمیشن‌ها برای تقویت زبان انگلیسی و آشنایی بیشتر با اصطلاحات کاربردی زبان کمک بگیرند. انیمشن روبی رنگین‌ کمان، با لهجه و اکسنت امریکن تولید شده و برای کسانی که به این شیوه زبانی بیشتر علاقمند هستند، گزینه‌ی ایده‌آل و مناسبی است.

ازین که تا پایان با این محتوا همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. برای تماشا و دانلود کارتونهای انگلیسی مخصوص پرورش کودک دوزبانه، به وب‌سایت همه چیزدان مراجعه فرمایید.

منبع:

commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا