معرفی کارتون ویشن پوف Wishenpoof

آنچه درباره کارتون ویشن پوف (Wishenpoof) باید بدانید

ویشن پوف (Wishenpoof) یک سریال تلویزیونی آمریکایی-کانادایی درباره “بیانکا”، دختر پری گونه جوانی است که آرزوهای کودکان را برآورده می کند. این سریال در ژانر فانتزی و برای کودکان پیش دبستانی (چهار سال به بالا) و توسط استودیوی ”آمازون” ساخته شده است. این سریال از ۵ فوریه سال ۲۰۱۴ تا ۹ می ۲۰۱۹ بر روی آنتن رفت و دارای دو فصل و ۳۹ قسمت است.

“بیانکا” دختری کوچک مانند هر دختری دیگر است با یک تفاوت کوچک و آن داشتن “جادوی آرزو” یا Wish Magic است که به او توانایی محقق کردن آرزوها را می دهد. “بیانکا” و دوست صمیمی اش “باب” که یک خرس عروسکی خنده دار است هر جا که باشند، چه در خانه در دنیای آرزوها، چه در درخت بید با دوستان پری گونه اش و یا در مدرسه با دوستان و همسالانش، مشکلات روزمره را با کمی کمک گرفتن از مادرش و البته “جادوی آرزو” حل می کند.

بیانکا، شخصیت اصلی ویشنپوف، دارای "جادوی آرزو" یا Wish Magic است.

او با تکان دادن چوب دستی اش اتاقش را به یک زمین بازی زیر آب تبدیل می کند و با یک کف زدن دوستش به رقصنده و خواننده ای ماهر مبدل می شود. با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با کارتون ویشن پوف، شخصیت های آن و مزایایی که برای آموزش فرزندتان و دزبانه کردن او دارد، آشنا شویم.

شخصیت های کارتون ویشن پوف

Bartholomew عروسکی از جنگل طلسم شده ‌‌‌‌‌‌

Beatrice عروسکی از جنگل طلسم شده

Ben برادر کوچک بیانکا

Betty عروسکی از جنگل طلسم شده

Bianca دختری شش ساله با موهای قهوه ای و چشمانی آبی که با داشتن”جادوی آرزو”و حل مشکلات به دیگران کمک می کند.

پدر بیانکا

مادربزرگ پری گونه بیانکا که جادوی آرزو دارد

مادر بیانکا که جادوی آرزو دارد

Bob با نام مستعار باب خرس، خرس عروسکی بیانکا و BFF که از جنگل طلسم شده است.

Bouncer عروسکی از جنگل طلسم شده

Bruno غولی که با مادر بزرگ پری گونه بیانکا دوست است

Charlie یکی از دوستان هم مدرسه ای بیانکا

شخصیت های انیمیشن ویشن پوف Wishenpoof

Frank یکی از دوستان بیانکا که با او در درخت بید بازی می کند، فرانک نیز جادوی آرزو دارد.

Froovle حیوان خانگی فرانک

Laurel یکی از دوستان بیانکا که با او در درخت بید بازی می کند، لورل نیز جادوی آرزو دارد.

Lola عروسک صورتی از جنگل طلسم شده

خانم بریجت معلم مدرسه بیانکا

الیور یکی از دوستان هم مدرسه ای بیانکا

پنه لوپه یکی از دوستان هم مدرسه ای بیانکا

Pickles اسباب بازی پنه لوپه، اسب بنفش که حداقل در فصل یک به صورت جادویی زنده نیست

پیگی خوک عروسکی بن

ویولت یکی از دوستان هم مدرسه ای بیانکا

داستان Wishenpoof چیست؟

“بیانکا” دختری است که توانایی برآوردن آرزوها و خواسته های دیگران را دارد و این ویژگی مشترکی بین او و مادرش است. آنها هر دو “Wish Magic” یا “جادوی آرزو” دارند. بعلاوه “بیانکا” دارای بال های پری مانند است و قادر است به سرعت به اطراف حرکت کند. او با انگشتانش بشکنی می زند و با خوشحالی می گوید “!Wishenpoof” و به این ترتیب یک آرزو محقق خواهد شد؛ خب البته در بیشتر مواقع به حقیقت می پیوندد !

جادوی آرزوی “بیانکا” از تمایل او برای شاد کردن خانواده و دوستانش نشات گرفته است. در یکی از قسمت ها با عنوان “روز دختر بابا” یا Daddy Daughter Day، بیانکا برای یک روز خاص برنامه های مهمی دارد و مشتاق است از جادوی خود برای این کار استفاده کند. اما پدرش می خواهد او را متوجه کند که هر روزی می تواند یک روز خاص باشد؛ حتی بدون جادو و صرفا به این دلیل که همه با هم وقت می گذرانند.

تخیل، کاوش، ورزش و توجه به جزئیات کوچک محیط اطراف از عمده فعالیت های کاراکتر های این مجموعه است. وقتی در نقشه بزرگ آنها تغییر غیر منتظره ای ایجاد می شود، از تفکر انتقادی و خلاقانه به جای جادو برای حل مشکل استفاده می کنند.

داستان Wishenpoof چیست؟

در یکی از قسمت ها “بیانکا” و همکلاسی هایش به گردش در موزه می روند. وقتی معلم بچه ها را به گروه های دو نفری تقسیم می کند، “بیانکا” از بهترین دوستش “پنه لوپه” جدا می شود و همین مسئله باعث می شود به “بیانکا” خیلی خوش نگذرد. در عوض هم گروه جدید او “الیور” است و آنها برای تکمیل تکلیف خود باید با هم کار کنند، اما شروع دشواری دارند.

“بیانکا” متوجه می شود که راه حل سازش با “الیور” برقراری ارتباط با او است و هنگامی که اطلاعات بیشتری درباره “الیور” کسب می کند موفق می شود راهی برای تکمیل تکلیف خود پیدا کند و با کمی کمک گرفتن از جادو، ماجراجویی مسیر جالب تری به خود می گیرد و آنها یاد می گیرند چگونه بر ترس های خود غلبه کنند.

هر قسمت معمولا اینگونه شروع می شود که “بیانکا” و خرس عروسکی سخنگویش “باب” مستقیما با بینندگان کوچک خود صحبت می کنند و آنها را به تصور و تخیل در مورد موضوعی دعوت می کنند. محور داستان بر پایه مفاهیم ساده ای است که باعث رشد اجتماعی و عاطفی شده و “بیانکا” به همراه دوستان و خانواده اش مفاهیم کار گروهی، مسئولیت پذیری و مدیریت انتظارات را از طریق تجربیات خود کشف می کنند. همچنین آنها یاد می گیرند که برای چیزهایی که اساسا ارزش آرزو کردن ندارند، آرزوهای خود را هدر ندهند.

“ویشن پوف” یک فرض خیالی ارائه می دهد اما این واقعیت را نادیده نمی گیرد که برای رسیدن به اهداف و یا کنار آمدن با افراد نیازمند سعی و تلاش زیاد هستیم نه فقط آرزو کردن.

آنچه والدین باید درباره انیمیشن ویشن پوف بدانند:

والدین باید بدانند که “ویشن پوف” یک سریال سرگرم کننده پیش دبستانی در مورد دختری با توانایی جادویی برای برآوردن خواسته های مردم است. بچه ها عاشق امکانات تخیلی ماجراجویی های “بیانکا” خواهند شد و والدین شاهد پیام های مثبت بی وقفه ای در ماجرا جویی های شخصیت های دوستانه این سریال خواهند بود که بسیار ارزشمند و شایان تقدیر است.

مزایای کارتون ویشن پوف برای کودکان

“بیانکا” یاد می گیرد که در حین تمرین مهارت های خود، صبر و حوصله را نیز تمرین کند و در این راه همیشه موفقیت مد نظر نیست بلکه کسب این مهارت ها نیز اهمیت فراوانی دارد. او از موهبت خود برای شادی دیگران استفاده می کند. “بیانکا” یک الگوی توانمند و مقتدر در زندگی خود دارد و او کسی نیست جز مادرش که در “جادوی آرزو” با او سهیم است. “بیانکا” میل عمیقی دارد که همیشه کاری را که درست است انجام دهد و مادرش اغلب به او می پیوندد تا نکاتی را در مورد تسلط “بیانکا” بر توانایی منحصر به فردش به او یاد آور شود.

آیا تماشای این مجموعه برای کودک ما مفید است؟

به زبان ساده این سریال همان چیزی است که رویاهای بچه های کوچک را می سازد و نه تنها حس ماجراجویی را در کودکان پیش دبستانی بر می انگیزد بلکه لذت داشتن روحیه سخاوتمندانه و توجه به دیگران را نیز در آنها ایجاد می کند و این پیام را به کودکانی که قدرت های ویژه “بیانکا” را ندارند می دهد که حتی جادو هم نمی تواند جای دوستی و وفاداری که قدرتمند ترین نیروها هستند را بگیرد.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون Wishenpoof

کارتون ویشن پوف، توسط توسط تیم سازنده دانیل تایگر و Blues Clues تولید شده است، پس انتظار فرمول مشابه و داستان های بسیار مشابه را داشته باشید. زبان این مجموعه ساده است و کاراکترها واضح صحبت می کنند که همین موضوع، انیمیشن Wishenpoof! را به یکی از بهترین گزینه ها برای زبان آموزی کودکان تبدیل کرده است. شما عزیزان می توانید این مجموعه را از وبسایت همه چیزدان دانلود و تماشا کنید:

دانلود کارتون ویشن پوف (Wishenpoof)

برای اطلاع درباره سایر انیمیشن های آموزش انگلیسی به کودکان، به بخش معرفی کارتون های انگلیسی مراجعه کنید.

 

منبع:

commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا