آشنایی با انیمیشن دکتر مک استافینز (Doc McStuffins)

آشنایی با انیمیشن دکتر مک استافینز (Doc McStuffins)

انیمیشن دکتر مک استافینز (به انگلیسی Doc McStuffins) که به آن دکتر مکی هم میگویند، مجموعه انیمیشنی مخصوص کودکان پیش از دبستان است و به روش سه بعدی کامپیوتری تولید شده است. سازنده این مجموعه، خانم کریس نی Chris Nee هنرمند ایرلندی-امریکایی است. شرکت فیلم‌سازی ایرلندی Brown Bag Films، تولید کننده کارتون دکتر مک استافینز است.

این انیمیشن از سال 2012 تا 2020 میلادی از شبکه مشهور دیزنی جونیور Disney Junior به نمایش در آمده است و طی 5 فصل از پخش آن، چیزی در حدود 136 اپیزود 11 دقیقه‌ای تولید و پخش شده است. با توجه به مفاهیمی انسانی و اجتماعی مطرح شده در این مجموعه و به دلیل آن که چهره‌ی بسیار خوبی از آمریکاییان آفریقایی ‌بار به نمایش گذاشته، انیمشن دکتر مک استافینز نقدها و توجهات مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرده است.

در ادامه‌ی این محتوا به بررسی بیشتر این انیمیشن جذاب و تاثیر آن در یادگیری زبان انگلیسی کودکان خواهیم پرداخت. از شما دعوت می‌کنیم با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید.

محتوا و درون‌مایه‌ی انیمیشن دکتر مک استافینز Doc McStuffins

داستان مجموعه دکتر مک استافینز (دکتر مکی) در مورد دختر رنگین‌پوستی (آمریکایی آفریقایی‌تبار) است که با چهره زیبا و پر از کک و مکی که دارد، می‌خواهد مانند مادرش پزشک شود. دختر، داک، رویای دکتر شدن خود را با تعمیر و درست کردن اسباب بازی‌ها و عروسک هایش تمرین و زندگی می‌کند.

خانم دکتر جوان یک گوشی پزشکی جادویی دارد که وقتی آن را فعال می‌کند، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد؛ مثل سفر در زمان و سفر به دنیای خیالی عروسک‌ها. داک با کمک این گوشی پزشکی قادر است با اسباب بازی‌ها و عروسک‌هایش ارتباط برقرار کند.

انیمیشن دکتر مکی درباره چیست؟

در انیمیشن دکتر مک استافینز (دکتر مکی)، عروسک‌ها ویژگی‌هایی شبیه آدم‌های معمولی دارند. آن‌ها می‌توانند صحبت کنند، بو بکشند، ببینند و حتی برقصند. برای معالجه اسباب‌بازی‌ها داک از راهکارهای دایره‌المعارفی خیالی، به نام بوبوز “The Big Book of Boo Boos” کمک می‌گیرد.

در انتهای برخی از قسمت‌ها دکتر به مخاطبان خردسالش توصیه‌هایی برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامتی نیز ارائه می‌کند. به طور خلاصه، محتوای هر قسمت بر تلاش‌ها و کمک‌هایی متمرکز است که خانم دکتر جوان و دستیارانش، که آن‌ها هم اسباب‌بازی هستند، به عروسک‌های بیمار ارائه می‌کند.

شخصیت‌های انیمیشن دکتر مک استافینز Doc McStuffins

  • شخصیت داک “Doc” McStuffins: داک، شخصیت اصلی انیمشین است که به همراه مادرش، پدرش و برادرش دانی Donny زندگی می‌کند. او می‌خواهد در آینده، همانند مادرش، دکتر شود. اما او همین حالا هم در دنیای اسباب‌بازی‌ها، یک خانم دکتر تمام و کمال است. داک دختری است با موهای بلند قهوه‌ای تیره که از پشت بافته شده و همیشه یک هِدبند زیبا به سر دارد. داک معمولا یک روپوش سفید پزشکی به تن دارد. پدر داک بسیار مهربان و مسئولیت شناس است و کار پاره‌ وقت دارد. در زمان‌هایی که خانم مک استافینز سر کار است مراقبت از داک و دانی و غذا پختن به عهده پدر خانواده است.
  • لامبی Lambie: لامبی یک بره سفید اسباب‌بازی و یکی از دستیاران خانم دکتر است. لامبی بسیار مهربان و بامزه است و همیشه یک پاپیون صورتی دارد.
  • استافی Stuffy: استافی، یک اژدهای عروسکی آبی رنگ است که می‌خواهد شجاع‌ترین اژدهای دنیا باشد؛ که البته گاهی اوقات هم موفق نمی‌شود. به خصوص وقتی با عنکبوت‌ها مواجه می‌شود که از آن‌ها ترس دارد. استافی نیز مانند لامبی یکی دیگر از دوستان و دستیاران داک است که در معالجه اسباب‌بازی‌های او کمک می‌کند.

شخصیت‌های کارتون Doc McStuffins

  • چیلی Chilly: چیلی یک آدم‌برفی است که کلاهی مشکی و شالی آبی می‌پوشد. ترسوترین عضو پروه همین چیلی است.
  • هالی Hallie: هالی یک اسب آبی اسباب‌بازی به رنگ بنفش است که در کنار بقیه عروسک‌ها به دکتر مک استافینز کمک می‌کند. هالی لباس پرستاری می‌پوشد و مانند یک خانم پرستار واقعی با عروسک‌های بیمار و دوستانش مهربان است.

نقد و نظرها و جوایز کارتون دکتر مک استافینز

همان طور که اشاره شد، انیمیشن دکتر مک استافینز به دلیل تصویر مثبت و مصممی که از یک دختر سیاه پوست ارائه می‌کند، بسیار مورد توجه منتقدان آمریکایی قرار گرفته است. به طوری که پس از به نمایش در آمدن این مجموعه کمپینی تحت عنوان ((ما دکتر مک استافینز هستیم)) در فضای مجازی به راه افتاد.

به طور کلی، کارکتر انیمیشن دکتر مک استافینز برای بسیاری از دختران رنگین پوست جامعه آمریکایی بسیار الهام بخش است.

انیمیشن در اولین نمایشش در دیزنی جونیوز توانست بیش از 1.08 میلیون کودک گروه سنی 2 تا 5 سال را جذب خودش کند که آماری بسیار موفقیت‌آمیز است.

از موفقیت‌های این انیمیشن محبوب همین بس که تنها در سال 2013 ، بیش از 500 میلیون دلار محصولات وابسته به انیمیشن مک استافینز فروخته شده است.

اگر از جوایز و دستاوردهای انیمیشن دکتر مک استافینز بخواهیم بگوییم، می‌توان به نامزدی این انیمیشن به بخش بین‌المللی جشنواره بفتا در سال‌های 2014 و 2018 اشاره کرد. همچنین دکتر مک استافینز در سال 2019 و 2020 میلادی کاندیداهای نهایی جایزه معتبر اِمی بوده است. ضمنا جایزه برترین انیمیشن جشنواره کیدز اسکرین Kidscreen Awards در سال 2016 و جایزه جشنواره NAACP Image Award در سال های 2015 و 2021 به این مجموعه تعلق گرفته است.

در سال 2014 نیز انیمیشن دکتر مک استافینز برنده جایزه جشنواره Peabody Award شده است.


سایر کارتون هایی که نقش اول دختر است:
آنچه درباره کارتون ویشن پوف (Wishenpoof) باید بدانید
معرفی کارتون ادیسون Addison و نکات آموزنده آن
معرفی کارتون روبی رنگین کمان Rainbow Ruby
معرفی کارتون سارا و اردک

معرفی کارتون سارا و اردک Sarah and Duck


آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن دکتر مک استافینز

انیمیشن دکتر مک استافینز که بر اساس نظر کارشناسان حوزه کودک یکی از بهترین کارتون های آموزش انگلیسی است، یک مجموعه انیمیشنی جذاب برای کودکان گروه سنی پیش از دبستان است که در عین حال، زبانی ساده و روان دارد. قصه‌های ساده، جذاب و همچنین تم شاد و موزیکال این انیمیشن در جذب کودکان خردسال بسیار موفق عمل کرده است.

تنوع شخصیت‌ها و تعداد زیاد اپیزودها، این مجموعه را به یک منبع آموزشی مناسب برای کودکان غیر انگلیسی زبان بدل می‌کند. مدت زمان هر اپیزود حدود 11 دقیقه است که مدت خیلی طولانی محسوب نمی‌شود و کودک از تماشای آن خسته و دلزده نخواهد شد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن دکتر مک استافینز (دکتر مکی)

علاوه بر این، بسیاری از کودکان به عروسک‌های رنگین‌پوست توجه بسیاری نشان می‌دهند و به دلیل این که شخصیت اول این کارتون سیاه‌پوست است، می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کودکان جلب توجه نماید.

در کنار آن می‌توان به یادگیری مفاهیم عمیق انسانی، که در انیمیشن دکتر مک استافینز مطرح می‌شود، اشاره کرد که کودک امروز ما را برای پذیرش دنیای بزرگتر و رنگارنگ فردا بیشتر آماده و تجهیز می‌کند.

دانلود کارتون دکتر مکی

این مجموعه جذاب و دیدنی که برای کودکان 3 سال به بالا مناسب است و دارای لهجه آمریکایی است را می توانید از وبسایت همه چیزدان دانلود و یا به صورت آنلاین تماشا کنید:

دانلود انیمیشن دکتر مک استافینز

کلام پایانی

در این مقاله با کارتون دکتر مک استافینز Doc Mcstuffins، موضوع این کارتون، نکات آموزنده آن و تاثیر آن در پرورش کودک دوزبانه صحبت کردیم. دیدن انیمیشن آموزش زبان انگلیسی به کودکان را تبدیل به کاری مفرح و لذت‌بخش می‌نماید. به طوری که کودک ابدا متوجه این مساله نمی‌شود که تحت آموزش زبان دوم قرار گرفته است. در واقع، آموزش از طریق غیرمستقیم بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی کودکان خواهد بود و تاثیر آن بسیار بیشتر از شیوه‌های مستقیم و آموزش از طریق کلاس‌های زبان است.

دیدن انیمیشن کمک می‌کند مهارت‌های شنیداری کودک به صورت ناخودآگاه و بدون تلاش برای به خاطر سپردن اصطلاحات تقویت شود. البته در کنار کودکان، بزرگسالان مبتدی نیز می‌توانند از انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی یاری بگیرند.

ازین که تا پایان با این محتوا همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. برای دانلود کارتون های انگلیسی از شما دعوت می‌کنیم به وبسایت همه چیزدان رجوع فرمایید.

 

منبع:

commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا