معرفی انیمیشن ماهی های بادکنکی (Bubble Guppies)

معرفی انیمیشن ماهی های بادکنکی (Bubble Guppies)

ماهی‌ های بادکنکی (به انگلیسی: Bubble Guppies)، یک سریال انیمیشنی سه بعدی (CGI) است که به سفارش شبکه تلویزیونی Nickelodeon و برای کودکان پیش از دبستان ساخته شده است. ماهی‌ های بادکنکی ترکیبی سه‌گانه از ژانرهای کمدی، موزیکال و آموزشی است.
کارکترهای انیمیشن، ماهی‌هایی شبیه به انسان هستند و ماجرای‌های پیرامون‌شان در زیر آب جریان دارد. کارتون ماهی‌های بادکنکی اولین بار در ژانویه سال 2011 از شبکه Nickelodeon به نمایش درآمد و خیلی سریع به موفقیت رسید. تا سال 2016 میلادی، چهار فصل از این انیمیشن جذاب ساخته شده است.
فصل پنجم این کارتون در سال 2019 و فصل ششم آن در سال 2020 به نمایش در آمد. برای ساخت این انیمیشن کامپیوتری از نرم‌افزار آتودسک مایا Autodesk Maya استفاده شده است. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید، تا درباره‌ی انیمیشن ماهی های بادکنکی و فوائد آن در یادگیری زبان کودکان بیشتر بدانیم.

محتوای کارتون ماهی های بادکنکی

داستان کلی انیمیشن ماهی‌های بادکنکی مربوط به 6 بچه ماهی دبستانی است که معلمی به نام آقای گروپر دارند. اتفاقات روزمره و جذاب این انیمیشن در دنیای زیر آب اتفاق می‌افتد.
کارتون ماهی‌ های بادکنکی یک فرمت و خط ثابت دارد. در ابتدای هر قسمت، موضوع اپیزود توسط دو تا از شخصیت‌های اصلی انیمیشن، یعنی مالی (Molly) و گیل (Gil)، معرفی می‌شود. داستان هر اپیزود معمولا با رخ دادن یک اتفاق برای یکی از کارکترهای اصلی، شروع می‌شود.

داستان کارتون ماهی‌های بادکنکی

کارتون ماهی‌ های بادکنکی چه مهارت‌هایی را به کودکان آموزش می‌دهد؟

انیمیشن سعی دارد از طریق اتفاقات و بحث‌هایی که بین شخصیت‌ها رخ می‌دهد، مهارت‌هایی مانند همدلی را به مخاطب خردسال آموزش دهد.
به دلیل متعدد بودن کاراکترهای انیمیشن، طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و ویژگی های اجتماعی در کارتون گنجانده شده است و تقریبا هر مخاطبی می‌تواند با یکی از تیپ‌های داستان همذات پنداری داشته باشد.

همان طور که اشاره شد، در انیمیشن ماهی بادکنکی تیپ‌های مختلفی وجود دارد. کودک رفته رفته با دیدن این انیمیشن می‌آموزد وجود شخصیت‌های مختلف در زندگی روزمره، نه تنها یک موضوع طبیعی، بلکه یک ضرورت اجتماعی است.
انیمیشن ماهی‌ های بادکنکی، داستان باهم بودن و همدلی کردن با یکدگیر است. در کنار آموزش مهارت‌های ارتباطی، کودکان کوچکتر با فضای مدرسه نیز آشنا می‌شوند و به آن علاقه و محبت پیدا می‌کنند.

شخصیت‌های اصلی کارتون ماهی‌های بادکنکی

در ادامه، با شخصیت‌ها و کارکترهای انیمیشن ماهی‌ های بادکنکی بیشتر آشنا می‌شویم:
مولی molly: مولی یکی از کاراکترهای اصلی و مجری این انیمیشن است. مولی یک شخصیت دختر است و خواننده گروه نیز هست. او دوستان زیادی دارد و بسیار با هوش است. شخصیت مولی به بچه‌ها یاد می‌دهد که هم می‌توان مرتب و باهوش و هم صمیمی و محبوب بود.
گیلی GIL: گیلی یک ماهی سر به هوا، کنجکاو و پر انرژی است. گیلی همچنین صمیمی‌ترین دوست مولی و شوخ ترین عضو گروه است. شخصیت گیلی نشان می‌دهد چطور شوخ طبعی می‌تواند هر موقعیت دشوار و مشکلی را ساده‌تر کند. شخصیت گیلی، گاهی ترسو می‌شود و در بیشتر اپیزودها، همکار و همراه مجری (مولی) است.
گوبی GOBY: گوبی یک پسربچه با قدرت تخیل بالا است. گوبی در واقع، هنرمند گروه و یک دوست خوب برای گیلی است.

شخصیت های انیمیشن ماهی‌های بادکنکی
دیما DEEMA: دیما هم، مانند مولی، دختر است و نقش فروشنده در یک فروشگاه را بازی می‌کند. او تمایل دارد همیشه مرکز توجه اطرافیان باشد.
اونا oona: اونا یکی دیگر از ماهی‌ های بادکنکی است که کاراکتر دختری مهربان در این انیمیشن را بر عهده دارد. همانطور که می‌دانید، مهارت همدلی کردن یکی از پارامترهای اصلی هوش اجتماعی است که مهربان‌ترین عضو گروه، یعنی اونا، آن را به درستی به مخاطب کوچک یاد می‌دهد.
نانی nonny: نانی، بهترین دوست اونا و یک پسر باهوش و با ادب است که خیلی اهل خنده نیست. نانی در بیشتر مواقع، به دوستانش برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان کمک می‌کند.
زولی zooli: زولی در سری پنجم انیمیشن به جمع ماهی‌ های بادکنکی اضافه شد. او یک دختر متخصص و صاحب فن است.
آقای گروپر Mr.Grouper: گروپر معلم مدرسه است و توانایی تغییر رنگ دارد. آقای گروپر به خیال‌پردازی بچه‌ماهی‌ها احترام می‌گذارد و همیشه پیشنهاداتی برای آن ها دارد. او عاشق دانش‌آموزانش است و بسیار هم باهوش و با ذکاوت است. شخصیت آقای گروپر می‌تواند یک ذهنیت مثبت از معلم‌ها در ذهن کودکان پیش از دبستانی ایجاد کند.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن Bubble Guppies

بدون شک یادگیری زبان با کمک انیمیشن یکی از بهترین شیوه‌های آموزش زبان، به خصوص برای گروه خردسالان، است. این روش هم برای دو زبانه کردن کودکان و هم برای زبان‌آموزان بزرگسالانی، که تازه شروع به آموزش زبان کرده‌اند، مناسب است.

ویژگی‌های انیمیشن ماهی‌ های بادکنکی در آموزش زبان انگلیسی

با توجه به آن که انیمیشن Bubble Guppies برای کودکان پیش از دبستان ساخته شده، زبانی ساده و روان دارد. به همین دلیل یک منبع آموزشی بسیار مناسب برای کودکان و خردسالان است.
ماهی‌ های بادکنکی، انیمیشنی خوش‌ساخت و جذاب است و همین مساله باعث می‌شود کودک مایل به دنبال کردن اپیزودهای آن و در نتیجه آموزش بیشتر باشد.

همچنین ماهی های بادکنکی یکی از بهترین کارتون های تعاملی انگلیسی است و با سوال و جواب هایی که در طول هر قسمت می پرسد، کودک را همراه خود می‌کند و او را به یادگیری موضوعات جدید ترغیب می کند.


دیگر کارتون های تعاملی انگلیسی:

معرفی کارتون تعاملی رد پای آبی و شما (Blue’s Clues and You)

آشنایی با کارتون تیم اومی زومی و نکات آموزنده آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا