معرفی انیمیشن تیم اومی زومی Team Umizoomi و نکات آموزنده آن

آشنایی با کارتون تیم اومی زومی و نکات آموزنده آن

تیم اومی زومی (Team Umizoomi) یک انیمیشن سریالی تلویزیونی موزیکال لایو اکشن (ترکیبی از فیلم برداری سر صحنه و پویا نمایی) و انیمیشن رایانه‌ای است. این مجموعه آمریکایی بر مفاهیم ریاضی مانند شمارش، دنباله ها، اشکال، الگوها، اندازه‌گیری ها و معادلات تأکید دارد.

در انیمیشن تیم اومی زومی، نه واحدهای امپریال (انگلیسی) و نه واحد های متریک استفاده نمی‌شوند که به این معنی است که صرف نظر از این که از کدام سیستم اندازه گیری به صورت محلی استفاده می‌شود، می‌توان این مجموعه را در هر مکانی به نمایش درآورد.

بیشتر بخوانید: معرفی کارتون های انگلیسی آموزش ریاضی

این سریال با استفاده از بازیگران زنده و وسایل صحنه همراه با شخصیت های کارتونی، وسایل نقلیه و محیط‌ها، ماجراهای Team Umizoomi را دنبال می‌کند. یک گروه سه نفره از ابرقهرمان‌های کوچک که از ریاضیات برای حل مشکلاتی که در خانه و یا اطراف آن، شهر اومی رخ می‌دهد استفاده می‌کنند.

این نمایش در ژانر کودکانه، متحرک، پیش دبستانی، موزیکال، ماجراجویی، کمدی و آموزشی و در ۴ فصل و ۸۰ قسمت ساخته شده است. تیم اومی زومی نخستین بار در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۰ در ایالات متحده و در Nickelodeon به نمایش درآمد.

شخصیت های تیم اومی زومی

در ادامه با شخصیت های اصلی کارتون تیم اومی زومی بیشتر آشنا می شویم:

میلی Milli: یک دختر ۶ ساله که توانایی‌هایی مربوط به الگوها و اندازه گیری دارد. با خواندن و بیان عبارات خاصی او می تواند از الگوها برای حل مشکلات استفاده کند.

شخصیت های کارتون تیم اومی زومی (Team Umizoomi)

جئو Geo: پسری ۵ ساله که برادر میلی است. او با استفاده از اشکال برای ساختن اشیاء مانند وسایل نقلیه، مسائل را حل می‌کند.

بات Bot: یک ربات سبز رنگ که می‌تواند اندام های خود را برای رسیدن به اشیاء دراز کند بات از صفحه نمایش روی شکمش (که به آن “صفحه شکمی” گفته می‌شود) برای برقراری تماس و انجام عملیات ریاضی استفاده می‌کند.

اومی کار Umi Car: ماشین نارنجی انسان نمای تیم که می‌تواند تنها با نام خود صحبت کند و تیم دا به هر کجا که به کمک آنها نیاز است هدایت می‌کند و می‌برد. او همچنین بوق می‌‌زند. Umi Car در بسیاری از قسمت‌های اولیه به عنوان ماشینی بدون احساس و درک به تصویر کشیده شده است، اما از آن زمان به بعدکاملاً خودآگاه شده است.

کامیون کمپرسی: یک کامیون کمپرسی زنده که کلمات واقعی را به زبان نمی‌آورد و منصفانه بازی نمی‌کند. او رقیب دیرینه  Umi Carاست، اما آنها گاهی اوقات با هم دوست هستند.

راهزن شکل: یک گربه راهزن که شکل ها را می‌دزدد.

ماهی مرکب Squiddy the Squid: یک ماهی مرکب که انواع اختراعات را بوجود می‌آورد.

مشکل سازان: دو دشمن بدجنس که با استفاده از اشعه دردسرساز خود Trouble Ray انواع مشکلات را در شهر Umi City ایجاد می‌ کنند و اغلب باعث خرابکاری و کارشکنی در مسیر تیم می‌شوند و وسیله حمل و نقل این دو نفر کامیون دردسرساز، Trouble Truck، است.

دورماوس Door Mouse: یک موش امنیتی قهوه‌ای رنگ که در Umi City زندگی می‌کند و به تیم برای حل معماها کمک می‌‌کند.

ماشین کوسه‌ای: بهترین دوست Umi Car است.

آنچه والدین باید بدانند

والدین باید بدانند که این مجموعه لذت‌بخش برای کودکان پیش دبستانی مهارت های ریاضی مانند شمارش، اندازه‌گیری و روابط فضایی (سه بعدی) را تقویت می‌کند.

انیمیشن تیم اومی زومی مهارت های ریاضی مانند شمارش، اندازه‌گیری و روابط فضایی (سه بعدی) را تقویت می‌کند.

قالب تعاملی در کارتون تیم اومی زومی، بچه ها را درگیر کمک به شخصیت‌ها در حل مشکلاتی که با آن ها مواجه می‌شوند می‌کند و آنها را هیجان زده می‌‌کند و مهارت‌های دیگری مانند تشخیص شکل و شناسایی رنگ را در طول مسیر تقویت می‌کند.

داستان Team Umizoomi چیست؟

وقتی مشکلی در شهر اومی پیش می‌آید بچه ها به سرعت از ابرقهرمانان کوچک میلی، جیو و بات ربات کمک می‌‌گیرند. گروه شجاع با تسلط خود بر ریاضیات انواع مسائل و مشکلات را برای دوستان خود حل می‌کنند و ماجراجویی‌هایشان آنها را به بالا و پایین و سراسر شهر رنگارنگی که آنها آن را خانه می‌نامند می‌برد.

آیا تماشای تیم اومی زومی برای فرزند شما مفید است؟

کارتون Team Umizoomi با جذابیت بصری پر جنب و جوش و شخصیت های رنگارنگ خود که نمایانگر انرژی و روحیه کودکان پیش دبستانی است، بچه‌ها را مجذوب خود می کند. قالب تعاملی بچه ها را تشویق می‌کند تا خود در مورد سؤالاتشان فکر کنند و وقتی به درستی پاسخ می‌دهند به خود افتخار کنند.

این نمایش علاوه بر ارائه محتوای آموزشی استثنایی برای بچه های کوچکتر، در تمرکز عمدی خود بر برنامه درسی ریاضی نیز منحصر به فرد است. بسیاری از نمایش های مهارت های اولیه شمارش و تشخیص اعداد را تقویت می کنند؛ اما در انیمیشن تیم اومی زومی (Team Umizoomi) محتوا را با معرفی مفاهیم پیچیده تری مانند رابطه فضایی (سه بعد)، اندازه گیری و هندسه در سطحی که کودکان پیش دبستانی در درک آن مشکل کمی داشته باشند، به سطح دیگری می‌برد.

آموزش انگلیسی با تیم اومی زومی

همانطور که اشاره شد انیمیشن تیم اومی زومی بر آموزش مفاهیم ریاضی مانند شمارش، توالی، الگوها، اندازه گیری ها و تساوی تاکید دارد. شیوه آموزشی این کارتون به صورت غیر مستقیم است و با سوالاتی که درطول هر قسمت از کودک می‌پرسد حالت تعاملی به وجود آورده و مخاطب را با خود همراه می‌سازد. از این رو، یکی از بهترین انیمیشن های تعاملی برای آموزش انگلیسی به کودکان است.

دانلود کارتون تیم اومی زومی

برای دانلود این مجموعه از وبسایت همه چیزدان می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید : دانلود انیمیشن تیم اومی زومی (Team Umizoomi)

همچنین از دیگر کارتونهای انگلیسی مناسب یادگیری ریاضی، انیمیشن نامبر بلاکس از که برای آشنایی با این مجموعه توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

معرفی کارتون نامبر بلاکس Numberblocks

 

منبع:

commonsensemedia

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا