آموزش ریاضی با کارتون‌! معرفی 5 انیمیشن آموزش ریاضی انگلیسی

آیا آموزش ریاضی با کارتون‌های انگلیسی ممکن است؟

کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودکان، اگر انتخاب درستی داشته باشیم، می‌توانند در کنار سرگرم کننده بودن آموزنده نیز باشند. والدین هوشمند از زمان تماشای کارتون‌ها به عنوان فرصتی برای آموزش فرزندان‌شان استفاده می‌کنند و همچنین از بازی‌ها و فعالیت‌های موجود در این برنامه‌ها برای جذاب‌تر کردن آموزش‌های خانگی خود به کودکان ایده بگیرند. در ادامه می‌خواهیم 5 مورد از بهترین کارتون‌های آموزش ریاضی به کودکان که در اپلیکیشن و وبسایت همه‌چیزدان برای دانلود موجود است، معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش ریاضی با کارتون‌های انگلیسی

 

1- کارتون The Numtums

مجموعه انیمیشنی The Numtums (نامتامز) درباره 10 موجود است که هر کدام بر روی شکم‌شان عددی از 1 تا 10 نوشته شده است. این موجودات عاشق ماجراجویی هستند، مخصوصا وقتی که برای حل کردن مشکلات نیاز به استفاده از ریاضی دارند. در این مجموعه نحوه نوشتن اعداد، ترتیب آنها و جمع و تفریق به شیوه ای سرگرم کننده آموزش داده می‌شود.

 

لهجه این مجموعه بریتانیایی است و برای رده سنی 3 سال به بالا مناسب است.

2- کارتون Counting with Paula

محتوای مجموعه Counting with Paula (شمارش با پائولا) براساس برنامه درسی آموزش ریاضی در آمریکا و سنگاپور و زیر نظر متخصصان آموزش ریاضی به کودکان و خردسالان ساخته شده است. این کارتون درباره دختری به نام پائولا به همراه دوستانش است که از دانش خود درباره اعداد، برای انجام ماموریت‌ها و ماجراجویی‌هایش استفاده می‌کند.

 

در این انیمیشن در کنار آموزش اعداد و شمارش، شناخت رنگ‌ها و اشکال هندسی نیز تمرین می‌شود. علاوه بر این موارد مهارت حل مسئله، اهمیت کار تیمی در تحقق اهداف و مهارت‌های اجتماعی نیز در آن به طور غیرمستقیم به کودکان آموزش داده می‌شود. این انیمیشن آموزنده برای کودکان رده سنی 3 سال به بالا مناسب است.

3- کارتون Numberblocks

کارتون NumberBlocks یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی است که کمک می‌کند کودکان مفهوم واقعی اعداد را درک کنند. نامبر بلاکس بسیاری از مفاهیم اولیه ریاضی نظیر شمارش، تشخیص اعداد، جمع و تفریق ابتدایی، اعداد زوج و فرد و … را آموزش می‌دهد.

لهجه این کارتون بریتانیایی است و برای کودکان بالای سه سال مناسب است.

 

4- کارتون Team Umizoomi

مجموعه تیم اومی زومی یک سریال تلویزیونی آمریکایی که بر آموزش مفاهیم ریاضی مانند شمارش، توالی، الگوها، اندازه گیری ها و تساوی تاکید دارد. شیوه آموزشی این کارتون به صورت غیر مستقیم است و با سوالاتی که درطول هر قسمت از کودک می‌پرسد حالت تعاملی به وجود آورده ومخاطب را با خود همراه می‌سازد.

 

نکته قابل توجه این است که در این مجموعه هیچ واحد اندازه گیری استفاده نشده است تا فارغ از اینکه کجا زندگی می کنید و ازچه سیستم  اندازه گیری استفاده میکنید بتوانید از محتوای این مجموعه استفاده کنید.

این سریال مخصوص کودکان 4 تا 6 سال ساخته شده است و لهجه آن آمریکایی است.

5- کارتون Monster Math Squad

Monster math squad سریال انیمیشنی ماجراجویانه رنگارنگ، مناسب کودکان پیش دبستانی است. این کارتون درباره گروهی از هیولاهای دوست داشتنی است که مشکلات دوستان‌شان را با همفکری یکدیگر و به کمک مفاهیم ریاضی حل می‌کنند.

 

این مجموعه مناسب کودکان 4 سال به بالا است و لهجه آمریکایی دارد. ویدیو زیر قسمتی از کارتون Monster Math Squad درباره مفهوم اعداد زوج است.

دانلود کارتون‌ها در اپلیکیشن همه‌چیزدان

اگر از کاربران اندروید هستید می‌توانید تمام این مجموعه آموزشی را در اپلیکیشن همه‌چیزدان دانلود و تماشا کنید و در هر زمان و هر مکان به کارتون‌های آموزنده انگلیسی دسترسی داشته باشید.

دانلود کارتون‌ها در اپلیکیشن همه‌چیزدان
اپلیکیشن پرورش کودک دوزبانه “همه‌چیزدان”

5 دیدگاه دربارهٔ «آیا آموزش ریاضی با کارتون‌های انگلیسی ممکن است؟»

    1. سلام، چشم این کارتون ها بررسی میشن و در صورت امکان اضافه خواهند شد. ممنون از پیشنهاد شما

    1. سلام دوست عزیز، ممنون از پیشنهاد شما. امیدواریم در آینده نزدیک بتونیم کارتون‌ها به زبان عربی رو هم اضافه کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا