معرفی 9 مورد از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی به توصیه کارشناسان آموزش کودک

9 تا از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی (توصیه کارشناسان آموزش کودک)

بهترین کارتون های آموزشی کدام اند؟ بسیاری از والدین در مواجه با برنامه های تلویزیونی که خود را آموزشی معرفی می کنند، حرف و ادعای آنها را قبول می کنند. اما سوال این است که چه تعداد از این برنامه های نمایشی با اصول رشد دوران کودکی، تحقیقات با کیفیت و درک این موضوع که بچه ها چگونه از رسانه ها بهترین ها را یاد می گیرند، پشتیبانی می شود؟

در واقع تعداد کمی از برنامه ها دارای این شرایط هستند. از یادگیری اجتماعی- عاطفی گرفته تا موضوعات STEM (مخفف کلمات: علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، دوره پیش دبستانی یک دوره طلایی برای انتخاب نمایش های تلویزیونی مناسب این دوره است. در پشت صحنه بسیاری از نمایش های کودکانه، تجربیات ارزشمندتری در زمان نمایش را توسط افراد حرفه ای که می دانند چگونه به بهترین نحو به کودکان دسترسی پیدا کنند، ارائه می دهند.

در ادامه این مقاله شما را با 9 مورد از بهترین کارتون های آموزشی که توسط کارشناسان آموزش به کودکان توصیه شده اند، آشنا می کنیم و نحوه دسترسی به آنها را توضیح می دهیم.

1- انیمیشن کهکشان نابغه ها Creative Galaxy

کارتون Creative Galaxy  (کهکشان نابغه ها) مخصوص کودکان بالای 4 سال و یکی از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی است. در این مجموعه، موجود فضایی دوست داشتنی به نام آرتی (Arty) دوست دارد هنگام حل مشکلات ذهن را فراتر برده و خارج از چارچوب فکر کند و همیشه از راه حل های هنری برای مشکلاتش استفاده می کند. آرتی به همراه دوست جادویی اش اپیفانی (Epiphany)، به سراسر جهان خود سفر می کند تا اطلاعات بیشتری درباره هنرها و نحوه ی استفاده مردم از خلاقیت خود پیدا کند.

لینک دانلود کارتون کهکشان نابغه ها (Creative Galaxy)

کارتون کهکشان نابغه ها (Creative Galaxy)، مناسب برای پرورش خلاقیت کودکان.

پشت صحنه: این مجموعه از نظر بصری جذاب و مملو از پیام های عالی در مورد روابط و مراقبت از دیگران است. مطمئنا درس های ساده تاریخ هنر که در این مجموعه گنجانده شده است، الهام بخش خلاقیت کودک پیش دبستانی شما خواهد بود. آنجلا سانتومرو که خالق این مجموعه است (و یکی از خالقان مجموعه سرنخ های آبی Blue’s Clues بوده است) معتقد است که تشویق بچه ها به شرکت در راه حل های هنری آرتی بسیار مهم و رهگشا است. او می گوید: “ما دیوار چهارم را می شکنیم تا بچه ها بتوانند بخشی از فعالیت های ماجرا باشند و خط داستان را به جلو سوق دهند. بدین ترتیب اطمینان حاصل خواهد شد که بچه ها نه تنها مطالب ما را جذب می کنند، بلکه با مشارکت و همراهی با ما تمرین می کنند.”

2- کارتون جرج کنجکاو Curious George

انیمیشن Curious George (جرج کنجکاو) مخصوص کودکان بالای ۳ سال است. یک انیمیشن شیرین به علاوه بخش های اکشن زنده که ماجراجویی های سرگرم کننده میمون داستان را به همراه دارد. جرج، میمون کنجکاوی است که با مهربانی توسط مردی با کلاه زرد راهنمایی می شود و هر روز چیزهای جدیدی می آموزد؛ اما همیشه همه چیز درست پیش نمی رود.

لینک دانلود کارتون جرج کنجکاو Curious George

کارتون جرج کنجکاو، یکی از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی، که برای کودکان بسیار سرگرم کننده است.

پشت صحنه: واضح است که این نمایش باعث افزایش حس کنجکاوی در کودکان پیش دبستانی می شود؛ اما این مسئله تنها جنبه ی درخشان این مجموعه نیست. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داده است که کودکانی که انیمیشن جرج کنجکاو را تماشا می کردند یا در مورد آن می خواندند، در مقایسه با کودکانی که این کار را نمی کردند، بطور چشمگیری دانش بهتری در مورد اندازه گیری، خواب زمستانی، رنگ ها، آب و هوا، شناور بودن، صدا، مرتب سازی و زندگی گیاهان نشان داده اند. از این رو این مجموعه یکی بهترین کارتون های آموزشی برای کودکان پیش دبسانی است.

3- کارتون دنیل تایگر Daniel Tiger’s Neighborhood

کارتون آموزشی Daniel Tiger (دنیل تایگر) برای کودکان ۳ سال به بالا مناسب است. این انیمیشن در مورد دانیل، ببر کوچولوی شیرینی از محله آقای راجرز است که طبیعتی مهربان و کنجکاو دارد. دانیل و خانواده اش از جمله پدربزرگ و مادربزرگش در زندگی روزمره خود، از ارسال نامه تا آموزش رفتن کودکان به دستشویی، با مهربانی و احترام با یکدیگر رفتار می کنند.

لینک دانلود کارتون دنیل تایگر

مجموعه خانوادگی دنیل تایگر، از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی

پشت صحنه: این سریال ملایم انتخابی کامل برای کودکانی است که یاد می گیرند چگونه در این دنیا زندگی کنند و بر مهارت های اجتماعی- عاطفی کودکان پیش دبستانی تمرکز می کند. از جمله این مهارت ها می توان به نحوه تعامل با دیگران و همچنین نحوه ایجاد حس مثبت از خود اشاره کرد. دانیل تایگر مفاهیم ساده اما ضروری را به بچه ها آموزش می دهد؛ مانند نحوه به نوبت انجام دادن کارها، مدیریت احساسات و اهمیت دادن به دیگران.

تیم تحقیقاتی دنیل تایگر، فیلمنامه را با کارشناسان واقعی که همان بچه های پیش دبستانی هستند بررسی کرده و چگونگی درک بچه ها از داستان را ارزیابی می کنند و تمام تلاششان را می کنند تا این مجموعه به عنوان یکی بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی مورد استفاده کودکان پیش دبستانی قرار گیرد.

4- کارتون پگ و کت Peg+Cat

کارتون پگ و کتPeg+Cat  برای کودکان بالای سه سال مناسب است. پگ بچه بانمکی است که به همراه گربه کمی گیج اش، به همه جا سفر می کند و با دوستان جدیدی ملاقات می کند و مشکلات را با هم حل می کنند.

کارتون پگ و کت، از بهترین کارتون های آموزشی ریاضی

پشت صحنه: در میان آهنگ های عجیب و غریب نمایش، مفاهیم اولیه ریاضی در هر قسمت گنجانده شده است. پگ و گربه مشکلات بزرگ را با استفاده از مهارت های عددی خود حل می کنند. با وجود این که آموزش ریاضیات به کودکان با کارتون، تمرکز اصلی داستان است، اما پگ و گربه درس هایی در زمینه همکاری و کار گروهی، قافیه سازی و هم آوایی ارائه می دهند.

5- دهکده کتاب داستان Super Why

مجموعه Super Why از جمله بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی برای کودکان بالای سه سال ساخته شده است. وایات بینستالک (برادر کوچکتر جک) و دوستانش، به ابرقهرمان تبدیل می شوند و وارد داستان کتاب هایی می شوند که هر یک از آنها سرنخ های متفاوتی برای حل مشکلات روزانه دارند.

لینک دانلود کارتون دهکده کتاب داستان (Super Why)

کارتون دهکده کتاب داستان، از بهترین کارتون های آموزشی برای یادگیری مهارت خواندن انگلیسی است.

پشت صحنه: این سریال بر اهمیت حل مسئله، کار گروهی، ارتباط و همدردی و همچنین مهارت های قدرت خواندن و نوشتن، مهارت هایی مانند شناسایی حروف، صداهای حروف، املاء ساده، و تشخیص کلمات تاکید دارد. به گفته PBS، این نمایش به طور خاص برای تعامل کودکان طراحی شده است؛ بنابراین همان طور که Super Why را تماشا می کنند، کاملا مجذوب ماجراجویی داستان شده و سرگرم بازی ها و فعالیت های چالش برانگیز آن می شوند. یک مطالعه نشان داد که چگونه این نوع کارتون به کودکان امکان می دهد، مهارت های حیاتی را که برای یادگیری خواندن نیاز دارند تمرین کنند.

6- کارتون Tumble Leaf

کارتون برگ رقصان (Tumble Leaf) یک انیمیشن پر جنب و جوش، با شخصیت های رنگارنگی مانند خرس آبی کوچولو و حیواناتی که دوست او هستند، کودکان پیش دبستانی را با سرعت جذب خود می کند. شخصیت های شیرین و بامزه حیوانات، اکتشافات هیجان انگیزی درباره طبیعت و دنیای اطراف خود انجام می دهند.

لینک دانلود انیمیشن Tumble Leaf

کارتون Tumble Leaf، شامل مفاهیم علمی ساده و مناسب سن کودکان است.

پشت صحنه: این مجموعه همراه با مفاهیم علمی ساده و مناسب سن کودکان، مهارت های حل مسئله، مهارت های پیش از خواندن مانند قافیه سازی و تشخیص اولیه شکل ها را در خود گنجانده است و میتواند یکی از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی برای فرزند شما باشد.

دکتر آلیس وایلدر، روانشناس آموزشی و مشاور  Amazon Kids، بر اهمیت بازی در این نمایش تاکید می کند: “روش یادگیری کودکان خردسال با بازی کردن است… درمورد Tumble Leaf  که در طبیعت و جهان طبیعی اتفاق می افتد، بچه ها علم را از طریق بازی هایشان یاد می گیرند. وقتی بچه ها در یک گودال آب می پرند علم آنجا وجود دارد!”

7- کارتون والی کازم Wallykazam

انیمیشن Wallykazam مناسب کودکان 3 سال به بالاست. بچه ها، والی ترولمن شش ساله با دوست همیشگی اش اژدهایی به نام نورویل و چوب جادویی اش را دوست دارند. دنبال کردن ماجراهای او در جنگل بسیار سرگرم کننده است. او دوستان زیادی دارد که وقتی در موقعیت سختی قرار می گیرد به او کمک می کنند.

لینک دانلود کارتون والی کازم (Wallykazam)

اولین سری انیمیشن والی کازم به آموزش خواندن و نوشتن می پردازد.
کارتون Wallykazam، از بهترین کارتون های آموزشی برای آموزش غیر مستقیم خواندن.

پشت صحنه: اولین سری این انیمیشن که به آموزش خواندن و نوشتن می پردازد، درس های زیادی را برای کودکان پیش دبستانی در خود جای داده است. در حالی که والی کلمات را خلق می کند و مشکلات را به کمک چوب جادویی قابل اعتماد خود حل می کند، او و گروهش اصول اولیه خواندن از جمله تلفظ و هجاهای کلمات، دانش حروف و رابطه صدای حروف را به بچه ها آموزش می دهند.

8- کارتون ورد پارتی Word Party

هدف از انیمیشن Word Party یا مهمانی کلمات، این مجموعه رنگارنگ از شرکت جیم هنسون، کمک به کودکان پیش دبستانی در مهارت های ساخت واژگان است. ستارگان این نمایش بچه حیوان‌های قنداقی هستند. آنها مشتاق یادگیری از بچه های بزرگ تماشاگر هستند و در طول یک قسمت از نمایش به آنها مراجعه می کنند تا به سوالات زیادی پاسخ دهند.

لینک دانلود کارتون ورد پارتی Word Party

کارتون ورد پارتی word party از بهترین کارتون های آموزشی کلمات انگلیسی
کارتون Word Party، یکی از بهترین کارتون های آموزشی، دایره لغات کودکان را افزایش میدهد.

پشت صحنه: ساختار منحصر به فرد کارتون مهمانی کلمات، الگوی خاصی در اختیار بچه ها قرار می دهد که اکثر نمایش های دیگر برای این گروه سنی ندارند. بچه ها را تشویق می کند تا با آموزش دادن به کاراکترهای نمایش، مسائل مختلف را یاد بگیرند که باعث توانمندی و قدرتمند شدن بچه ها می شود. مطالعات نشان داده است، بچه ها زمانی که درگیر یک موضوع می شوند بیشتر می آموزند تا اینکه فقط تماشاگری غیر فعال و منفعل باشند.

9- کارتون دکتر مک استافینز Doc Mcstuffins

کارتون دکتر مکی، برای کودکان بالای 3 سال مناسب است و از بهترین کارتون های آموزشی با تم پزشکی است. داک دختر بچه ای با لباس و گوشی پزشکی است که از بیماران عروسکی خود مراقبت می کند و کودکان پیش دبستانی را به استقلال و رویکردی توانمند و عملگرا تشویق می کند. داستان این انیمیشن جذاب، بر یک خانواده آفریقایی-آمریکایی متمرکز شده است که در آن والدین نقش های جنسیتی معکوس دارند (مادر در محل کار و پدر در خانه است) و این واقعیت نشان دهنده تفاوت و تنوع جامعه است و Doc یک الگوی عالی برای هر کودکی است.

لینک دانلود کارتون دکتر مک استافینز Doc Mcstuffins

کارتون دکتر مکی، مناسب کودکان 3 سال به بالا.

پشت صحنه: داک با مراقبت و تغذیه بیمارانش، باعث کاهش ترس بچه ها از مراجعه به پزشک می شود. او همچنین حقایق و مطالبی را در مورد بیماری ها و میکروب ها با بچه ها به اشتراک می گذارد (بطور مثال شستن دست ها) و سبک زندگی سالم را بطور نامحسوس و گاهی آشکار ترویج می دهد. سازمان سلامت و جامعه هالیوود، تشکیلاتی که اطلاعات پزشکی دقیق را در صنعت سرگرمی تبلیغ می کند، برای اطمینان از اینکه خطوط داستان از نظر پزشکی معقول و مورد قبول هستند، در این برنامه مشاوره می دهد. همچنین  Doc McStuffins یک رابطه مداوم و رو به پیشرفت با جامعه پزشکی Artemis دارد که از شخصیت Doc McStuffins برای ارتقا تنوع در مشاغل پزشکی و STEM استفاده می کند.

جمع بندی

در این مطلب با 9 مورد از بهترین کارتون های آموزشی، بر اساس توصیه کارشناسان آموزش کودکان، که مناسب زبان آموزی نیز هستند، آشنا شدید. البته تعداد کارتون ها و برنامه های آموزنده و مفید برای کودکان قطعا بیشتر از این موارد هستند. برای آشنایی با سایر کارتون های انگلیسی آموزنده، میتوانید سایر مقالات وبسایت ما را مطالعه کنید.

همچنین وبسایت همه چیزدان یکی از بهترین مراجع برای دانلود کارتونهای انگلیسی مناسب پرورش کودک دوزبانه است که نوصیه میکنیم حتما از آن دیدن کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «9 تا از بهترین کارتون های آموزشی انگلیسی (توصیه کارشناسان آموزش کودک)»

  1. من قبلا از لیست کارتونهای دکتر امینی استفاده می کردم، اما سایت شما خیلی متنوع تر و کامل تره و پسرم کارتونهاتون رو خیلی دوست داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا