کارتون دنیل تایگر Daniel Tiger

کارتون دنیل تایگر (Daniel Tiger)؛ معرفی و نکات آموزنده آن

انیمیشن محله دنیل تایگر (به انگلیسی: Daniel Tiger’s Neighborhood)، محصول مشترک دو کشور آمریکا و کانادا است. این انیمیشن بیشتر به صورت مخفف و با نام کارتون دنیل تایگر شناخته می‌شود. انیمیشن دانیل تایگر محصول مشترک موسسه آمریکایی فرد راجر  Fred Rogers Productions و شرکت کانادایی  9Story Media Group  می‌باشد. تولید و پخش این کارتون، از سال ۲۰۱۲ شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. از این مجموعه انیمیشنی تاکنون ۱۱۳ قسمت در ۵ فصل ساخته شده است. در این محتوا از وب‌سایت همه چیزدان قصد داریم محتوا و مزایای انیمیشن Daniel Tiger’s Neighborhood برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان را بررسی کنیم.

معرفی کارتون دنیل تایگر

مجموعه محله دنیل تایگر یک انیمیشن کودکانه و موزیکال است که مختص گروه سنی کودکان ۲ تا ۴ سال تولید شده است. به دلیل موفقیت و محبوبیت کارتون محله دانیل تایگر، این انیمیشن در بیشتر از ۱۸۰ کشور دنیا به نمایش درآمده است و بسیاری از والدین از آن جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می‌کنند. بیشتر اپیزودهای کارتون دنیل تایگر در حدود ۱۰ دقیقه هستند؛ هر چند برخی اپیزودهای خاص آن تا ۵۰ دقیقه هم ساخته شده است.

انیمیشن دنیل تایگر مناسب کودکان 2 سال به بالا است.

جوایز و افتخارات انیمیشن Daniel Tiger’s Neighborhood

در طول سال‌های مختلف، انیمیشن دنیل تایگر شمار زیادی از جوایز جشنوارهای معتبر را دریافت کرده است. بخشی از جایزه‌هایی که کارتون Daniel Tiger به خود تعلق داده است عبارتند از:

  • The Webby Awards Honoree. جایزه وبی از سال 1996 توسط آکادمی بین‌الملی هنرهای دیجیتالی اهدا می‌شود.
  • Parents’ Choice Gold Award. این جایزه از سال ۱۹۷۸ میلادی توسط موسسه غیرانتفاعی به انتخاب والدین به بهترین آثار مرتبط با کودک اهدا می‌شود.
  • Rockies (Banff World Media). فستیوال کانادایی بانف که از سال ۱۹۸۰ به برترین آثار تلویزیونی اهدا می‌شود.
  • Daytime Emmy Awards

محتوای انیمیشن دنیل تایگر

دنیل تایگر یک بچه ببر کوچک و دوست داشتنی است که به همراه پدر، مادر و خواهر کوچکش زندگی می‌کند. محتوای انیمیشن مرتبط با چالش‌ها و اکتشافاتی است که دنیل تایگر همراه با دوستان و خانواده‌اش درگیر آنها می‌شود.

دورنمایه انیمیشن، آموزش مهارت‌های فردی به کودکان پیش از دبستان و کمک به رشد اجتماعی آنها است. در کارتون Daniel Tiger قرار است مهارت‌های عملی و درست زندگی و همچنین استراتژی‌های اجتماعی-عاطفی مناسب خردسالان آموزش داده شود.

کارتون Daniel Tiger به کودکان پیش دبستانی، مهارت‌های فردی و اجتماعی آموزش می‌دهد.

این کارتون با الهام از برنامه‌ی فرد راجر (Fred Rogers)، مجری و برنامه‌ساز مشهور کودکان، یک دهه پس از مرگش ساخته شده است. بخش‌هایی از انیمیشن موزیکال است و دانیل تایگر ۴ ساله، مخاطبان خردسال را با خود همراه و دیدی کودکانه به آنها ارائه می‌کند.

یکی از نکات قابل توجه کارتون دنیل تایگر این است که پخش این انیمیشن در آمریکا و کانادا همزمان با وقایع و تاریخ‌های واقعی رخ می‌دهد تا درک بهتری به کودکان بدهد. به عنوان مثال، موضوعات مربوط به زمستان در این انیمیشن در  فصل زمستان ساخته و پخش می‌شوند.

نکات مثبت انیمیشن دنیل تایگر برای کودکان

محله دنیل تایگر یک انیمیشن خوش‌ساخت است که در رسیدن به اهداف آموزشی خود موفق عمل کرده است. در این انیمیشن دائما به کودک تاکید می‌شود که به هدف و دلیل کار‌های خود فکر کند تا بتواند تصمیمات درست‌تری بگیرد. از همین رو تامل و تفکر از نکات مثبتی است که به طور غیرمستقیم توسط انیمیشن دنیل تایگر به کودک آموزش داده می‌شود.

استفاده از المان‌های فان و سرگرم کننده همراه با راهبردهای کاربردی و موزیکال از ویژگی‌های مثبت انیمیشن محله دانیل تایگر است.

مهمترین مفاهیم انسانی که در کارتون دنیل تایگر به کودکان یاد داده می‌شود عبارتند از: همدلی، دقت، خیال‌پردازی، احترام به دیگران، آمادگی برای مدرسه، کنترل هیجانات و احساسات، مهارت‌های اجتماعی و عاطفی و افزایش اعتماد به نفس.

برای ساخت انیمیشن Daniel Tiger از دانش روانشناسان و متخصصان رفتار کودک استفاده شده است. همچنین از تحقیقات اختصاصی با کودکان و تجربه‌های برنامه‌سازی کودک در نیم قرن اخیر بهره برده شده است.

انیمیشن دنیل تایگر فاقد خشونت‌های کلامی و رفتاری است و از این رو هیچ‌گونه نگرانی برای والدین در این موارد وجود ندارد.

همان طور که اشاره شد دنیل و دوستانش، تنها از طریق تخیل، خلاقیت و موسیقی، مهارت‌های اجتماعی و کلیدی لازم برای مدرسه و زندگی را یاد می‌گیرند.

انیمیشن دنیل تایگر برای آموزش زبان به کودکان

مخاطب کارتون دنیل تایگر کودکان ۲ سال به بالا هستند. به همین دلیل، زبان انیمیشن در نهایت سادگی است؛ ازین حیث برای مخاطبان با گروه سنی کم بسیار سودمند است. واژگان در این کارتون به صورت کامل، به درستی و سلیس ادا می‌شوند تا برای مخاطب قابل فهم باشند. این نکته از ویژگی‌های برتر این انیمیشن برای دو زبانه کردن کودک دلبند شما است.

داستان هر اپیزود جذاب و آموزنده است و باعث می‌شود یادگیری زبان به شکل بهتری صورت بگیرد.

یکی دیگر از نکات مثبت انیمیشن دنیل تایگر برای زبان آموزی، رئال و واقعی بودن موضوعات در این کارتون است. کودک با دیدن این انیمیشن با دنیای واقعی اطراف خودش به زبان انگلیسی آشنا می‌شود. زمان اپیزودها حدودا، بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. این مساله کمک می‌کند تا کودک دلزده و خسته نشود. ضمن این که تم موزیکال و استفاده درست از موسیقی به مهارت‌های شنیداری کودک کمک می‌کند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان و پرورش کودک دوزبانه با کارتون دنیل تایگر

محله Daniel Tiger شاید از لحاظ بصری و گرافیک انتظار شما را از یک انیمیشن خیلی ویژه براورده نکند، اما برای یادگیری مفاهیم و مهارت‌های فردی و در عین حال آموزش زبان انگلیسی به کودک یک انتخاب عالی و منحصربفرد است. نه تنها کودکان پیش از دبستان، بلکه حتی بزرگسالانی که تازه به یادگیری زبان اقدام می‌کنند، می‌توانند از این انیمیشن استفاده کنند و مهارت‌های شنیداری خود را افزایش دهند.

سخن پایانی

بدون شک راه‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد، اما آموزش از طریق کارتون و انیمیشن یکی از بهترین‌های آن‌ها است. یادگیری از طریق انیمیشن یکی از بهترین روش‌هایی است که کودک را به طور کامل به سمت خود جذب می‌کند و باعث می‌شود کودک هم از تماشای کارتون لذت ببرد و هم از نکات آموزشی آن بهره بگیرید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده و دانلود کارتون دنیل تایگر به وب‌ سایت همه چیزدان مراجعه فرمایید. ازین که تا پایان با ما همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شود.

 

منابع:

fredrogers

wikipedia

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا