معرفی 5 کارتون موزیکال انگلیسی برای کودکان

معرفی 5 کارتون موزیکال انگلیسی برای کودکان

نتیجه مطالعات در دهه های اخیر نشان داده که گوش دادن به موسیقی باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند. در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب تر می‌کند.

چون واژگان شعر موزون و آهنگین است کودکان را تشویق می‌کند تا با واژه‌ها بازی کنند و این امر موجب لذت بردن از زبان و گسترش دامنه واژگانی در ذهن کودک می‌شود. بنابراین پخش کارتون موزیکال انگلیسی می‌تواند به فرایند زبان آموزی فرزندتان کمک کند.

همچنین از طریق شعر و تکرار محتوا تلفظ‌ها دقیق‌تر و به شکل صحیح در ذهن کودک جای می‌گیرد. ماهیت شعر به گونه‌ای است که کودک سریعتر با آن انس می‌گیرد و شروع به تکرار آواها و کلماتی که می‌شنود می‌کند. لذا می‌تواند در امر زبان آموزی برای او موثر باشد.
در ادامه این مطلب قصد داریم، 5 مورد کارتون موزیکال آموزشی انگلیسی جذاب که به پرورش کودک دوزبانه خصوصا در سنین پایین بسیار کمک می‌کند معرفی کنیم.

5 کارتون موزیکال آموزشی

در میان انبوهی از انیمیشن‌های موزیکال شاید برایتان سوال باشد که بهترین کارتون موزیکال کدام است. با ما در معرفی این مجموعه ها همراه باشید.

1- کارتون موزیکال انگلیسی لیتل بیبی بام

انیمیشنی موزیکال و کودکانه ساخت کشور بریتانیا است که ماجراهای دختری جوان به نام میا، و خانواده و همسالان و دوستانش را به تصویر می‌کشد. او در کنار دوستان و خانواده‌اش شعرها و آهنگ‌های قافیه‌دار را می‌خواند و از طریق شعر و موسیقی دنیای اطرافش را کشف می‌کند.

مجموعه اپیزودهای لیتل بیبی بام، بیش از 41 میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد و بیش از 40 میلیارد بار تماشا شده است. دانلود انیمیشن Little Baby Bum برای کودکان 1 تا 4 ساله که قصد دوزبانه شدن از طریق انیمیشن‌های طبقه بندی شده انگلیسی را دارند، مناسب است. البته کودکان زیر 1 سال هم می‌توانند از این مجموعه به صورت صوتی استفاده کنند.
کارتون لیتل بیبی بام، موضوعات ساده اما کاربردی زندگی کودکان را به تصویر می‌کشد؛ مسائلی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، نواختن موسیقی، غذا خوردن و اتفاقات این چنینی موضوعاتی هستند که این انیمیشن با نشان دادن آن سعی در بهبود رشد شناختی کودکان و درک بیشتر ایشان از محیط دارد.

دانلود لیتل بیبی بام

2- کارتون موزیکال انگلیسی کوکوملون

انیمیشن Cocomelon یک برنامه آمریکایی موزیکال مناسب کودکان 1 سال به بالاست که شامل ترانه های جذاب و کودکانه درباره موضوعات مختلف آموزشی و زندگی روزمره خردسالان است. شخصیت‌های ویدیوهای کوکوملون از کودکان، بزرگسالان و حیواناتی تشکیل شده‌اند که در زندگی روزمره با یکدیگر تعامل دارند.

یکی از مزیت‌های انیمیشن کوکوملون که آن را در میان سایر کارتون‌های موزیکال متمایز می‌کند، داشتن زیرنویس انگلیسی است. این مجموعه شامل ترانه های متنوعی است؛ از شعرهای کلاسیک کودکانه مانند “Twinkle Twinkle Little Star” ،”Wheels on the Bus”و … گرفته تا آهنگ های ساخت خودشان درباره آموزش موضوعات پایه همچون رنگ ها، حیوانات، خوراکی ها، اعضای خانواده و … .

دانلود کوکوملون Cocomelon

3- کارتون موزیکال انگلیسی فرشته کوچولو

انیمیشن Little Angle (فرشته کوچولو) یک مجموعه موزیکال شاد است که با شخصیت‌های رنگارنگ جذاب و موسیقی گیرا مخاطبان بسیاری از سراسر دنیا دارد. ویدیوهای کارتون لیتل انجل شامل شعرهای معروف کودکانه و همچنین ترانه‌های آموزنده درباره موضوعات مختلفی نظیر رنگ ها، شکل ها، اعداد، حیوانات و مهارت های اساسی زندگی است.

تمامی محتوای انیمیشن Little Angel برای کودکان خردسال طراحی شده است و آنها را با مفاهیم پایه‌ای به شکلی جذاب و سرگرم ‌کننده آشنا می‌کند. این انیمیشن برای گروه سنی 1 سال به بالا مناسب است.

دانلود فرشته کوچولو انگلیسی (Little Angel)

4- کارتون Super Simple Songs

Super Simple Songs مجموعه کارتونی موزیکال مناسب کودکان 6 ماه به بالاست که شامل ترانه های آموزشی و شعرهای کودکانه است. این آهنگ ها موضوعات مختلفی را شامل می شود؛ از مفاهیم اولیه مانند رنگ ها، اعداد و حروف گرفته تا موضوعات پیشرفته تر مانند آب و هوا، حیوانات و احساسات.
این مجموعه سرگرم‌کننده، جذاب و آموزشی است، با پیام‌های مثبت و محتوای آموزشی که دارد یک انتخاب مناسب برای شروع فرایند دوزبانگی کودکان به شمار می‌رود. همچنین مدرسین زبان کودک نیز می‌توانند از ترانه های جذاب مجموعه سوپر سیمپل برای آموزش مفاهیم پایه انگلیسی به زبان آموزان خود در کلاس زبان استفاده کنند.

دانلود Super Simple Songs

5- مجموعه موزیکال و آموزشی مادر گوس کلاب

مجموعه Mother Goose Club یکی از بهترین مجموعه های موزیکال مناسب برای رده سنی 6 ماه به بالا است. این مجموعه آمریکایی شامل ترانه های کلاسیک مانند “Humpty Dumpty” و “Mary Had a Little Lamb” و همچنین ترانه های آموزشی ساخت خود این مجموعه با موضوعات مختلفی از جمله رنگ ها، حیوانات و اعداد است.

محتوای کارتون مادر گوس کلاب به گونه ای سرگرم کننده و آموزشی طراحی شده و با تصاویر و آهنگ های جذابی که دارد در کنار سایر مجموعه‌های موزیکال انگلیسی کودکان را با خود همراه می‌کند. توجه کنید کودکان زیر دو سال از این مجموعه می توانند به صورت صوتی استفاده کنند.

دانلود Mother Gosse Club

لیست کارتون موزیکال آموزشی برای زیر 3 سال

  • انیمیشن لولوکیدز
  • انیمیشن پینک فونگ
  • انیمیشن دیو و اوا
  • انیمیشن Yo Gabba Gabba
  • انیمیشن Badanamu

سخن پایانی

در این مطلب شما را با بهترین انیمیشن‌های موزیکال آموزشی انگلیسی آشنا کردیم. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، اگرچه تماشای کارتون‌های موزیکال اغلب برای کودکان جذاب و مهیج هستند و احتمالا خواهید دید که فرزندتان به کارتون موریکال آموزشی واکنش بیشتری نشان می‌دهد، اما باید بدانید که به تنهایی برای دوزبانه شدن کودک با کارتون مناسب نیستند و فرزند شما باید بیشتر از انیمیشن‌ها و برنامه‌هایی که مکالمه محور هستند در برنامه روزانه خود تماشا کند.
اگر در ابتدای مسیر دوزبانه کردن فرزند خود (به خصوص کودکان زیر 4 سال) هستید می‌توانید برای عادت دادن کودک خود به شنید محتوای انگلیسی، از کارتون موزیکال انگلیسی بیشتر استفاده کنید، اما در ادامه مسیر توصیه می‌کنیم بیشتر از مجموعه‌های مکالمه محور استفاده کنید؛ چراکه با شعر و آهنگ به تنهایی کودک زبان را نمی‌آموزد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا