آشنایی با مجموعه Wild Kratts کرت ها در حیات وحش

آشنایی با مجموعه Wild Kratts کرت ها در حیات وحش

درباره‌ی انیمیشن کرت‌ ها در حیات وحش

انیمیشن Wild Kratts یا کرت‌ ها در حیات وحش یک انیمیشن لایو اکشن آمریکایی است. سازنده این انیمیشن شرکت برادران کرات kratts و شرکت فیلم‌سازی 9 Story Media Group  هستند. این مجموعه آموزشی مخصوص کودکان است و از سال 2011 از شبکه آمریکایی KIDS PBS و شبکه TVO Kids کانادا به نمایش در آمده است. نویسنده و کارگردان این انیمیشن، دو برادر آمریکایی به نام‌های کریس chris و مارتین Martin و مالک شرکت برادران کرات Kratt brothers هستند. کریس کرات و مارتین کرات دو جانورشناس، هنرمند و نویسنده، کارگردان و مجری برنامه‌های حیات وحش هستند.

هدف از ساخت این انیمیشن، آشنا کردن کودکان با طبیعت، انواع جانوران و حیات وحش است. مجموعه بسیار موفق Wild Kratts در 6 فصل و بیش از 150 اپیزود تولید و به نمایش در آمده است. انیمیشن برادران کرات در حیات وحش طولانی‌ترین ساخته این دو متخصص جانورشناس است.

با ما در وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با Wild Kratts آشنا شویم.

محتوای انیمیشن کرت‌ ها در حیات وحش

همان طور که از اسم این انیمیشن مستند یا لایو اکشن بر می آید، موضوع Wild Kratts در مورد حیات وحش و زندگی جانوران است. سازندگان این برنامه قصد دارند کودکان را با موضوعاتی مانند انواع گونه‌های جانوری و زندگی حیوانات، بیولوژی و محیط زیست آشنا کنند. شروع و خاتمه هر اپیزود شامل بخشی کوتاه، زنده و مستند از برادران کرات است که برای کودکان در مورد ویژگی‌ها، توانایی‌ها و شیوه زندگی یک گونه از حیوانات صحبت می‌کنند. کریس و مارتین به این بخش از برنامه، قدرت طبیعت می‌گویند.

مجموعه Wild Kratts درباره چیست؟

برای بالا بردن جذابیت این قسمت‌ها از شیوه روایت و داستان استفاده می‌شود. آن‌ها با این پرسش بخش قدرت طبیعت را آغاز می‌کنند که می‌پرسند «چه می‌شد اگر ما انسان‌ها این قدرت را داشتیم؟» در بخش بعد، کریس و مارتین تبدیل به شخصیت‌های کارتونی شده و از اینجا انیمیشن، وارد قسمت زندگی حیوانات می‌شود. در این قسمت از انیمیشن، برادران کرات قدم در طبیعت وحشی می‌گذارند تا شیوه زندگی واقعی جانوران را در حیات وحش به صورت کارتونی برای مخاطب به تصویر بکشند.

هدف کریس و مارتین و به طور کلی سازندگان این انیمیشن، تغییر ذهنیت کودکان در مورد جانداران و به ویژه برخی از گونه‌ها، مانند خفاش‌ها یا کروکودیل‌ها است. در واقع، این مجموعه می‌خواهد نسل بعد را با حیات وحش و ضرورت محافظت از انواع جانوران و جلوگیری از انقراض آنها آشنا کند. در طول برنامه، سازندگان برنامه پا به پای مخاطب چیزهای فراوانی راجع به طبیعت می‌آموزند و سعی می‌کنند خود را از شر چالش‌های طبیعت که در حین برنامه با آن مواجه می‌شوند، رها کنند.

شخصیت کارتونی برادران کرات به کمک تکنولوژی پیشرفته و نوین این امکان را دارند که زندگی جانداران را شبیه‌سازی کنند. در واقع برادران کریس به کمک دوستانشان که آن‌ها هم کاراکترهای انیمیشنی هستند، لباس‌هایی به دست می‌آورند که قدرت‌های حیوانات را به آن‌ها می‌دهد.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن کرت‌ ها در حیات وحش

  • مارتین کرات Martin Kratt: مارتین یک جانور شناس است که علاقه وافری به نام گذاری گونه‌هایی که می‌یابد، دارد. مارتین شخصیت شوخ طبع انیمیشن در بین دو برادر است. او برادر بزرگتر و در عین حال، کمی عجول است. با وجود این که او تا حدودی بی‌نظم و احساساتی است، اما همیشه آماده ماموریت‌های محوله است. هم کاراکتر واقعی مارتین و هم شخصیت انیمیشنی او همیشه یک تی‌شرت آبی‌رنگ می‌پوشد.
  • کریس کرات Chris Kratt: کریس برادر کوچکتر مارتین و همکار او است. برخلاف مارتین، برادرش کریس یک آدم منطقی است. کریس واقعی و کارتونی در طول انیمیشن لباس سبز می‌پوشد. او بیشتر تمایل دارد بر روی DNA جانوران تحقیق کند و به دنبال کشف بهترین گونه ‌ژنتیکی است. او آرام، منظم و روشن‌فکر است.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن کرت‌ ها در حیات وحش

  • آویوا Aviva Corcovado: آویوا یک کاراکتر کارتونی و یک خانم مخترع و متخصص بیومکانیک است. او هدایت تحقیقات برادران کرات‌ در حیات وحش را بر عهده دارد. البته این کار را از طریق یک اتاق فرمان تکنولوژی در داخل کشتی تله‌پاتی مانیتور می‌کند. همه گجت‌ها و ابزاری که برادران کرات استفاده می‌کنند، اختراع او است؛ از جمله لباس مخصوصی که با آن‌ها امکان داشتن قدرت‌های حیوانات را می‌دهد.
  • کوکی koki: او هم یک شخصیت کارتونی و همکار آویوا است. کوکی یک مهندس مکانیک و متخصص کامپیوتر است. او روی داده‌های تحقیقی برادران کرات کار می‌کند.
  • جیمی Jimmy Z : او یک خلبان است و کنترل کننده‌ی کشتی تله‌پاتی است. او گاهی به آویوا برای ساختن اختراعاتش کمک می‌کند.

آموزش انگلیسی به کودکان با انیمیشن Wild Kratts

آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از دغدغه‌های مهمی است که بسیاری از والدین با آن درگیر هستند. با توجه به مفید و کاربردی بودن زبان انگلیسی، بسیاری از پدر و مادرها علاقه دارند کودک عزیزشان از همان سنین کودکی پروسه‌ی آموزش زبان را شروع کند یا دستکم قدری با واژگان و اصطلاحات انگلیسی آشنا شده تا روند آموزش در سنین بالاتر برای او راحت‌تر طی شود. تماشای انیمیشن یکی از بهترین روش‌هایی است که شما را به این هدف نزدیک می‌کند چرا که اساسا کودکان به تماشای کارتون علاقه نشان می‌دهند. علاقه کودک به تماشای انیمیشن باعث می‌شود بتوانید از آن به نفع آموزش زبان بهره بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی با مجموعه Wil Kratts

با این وجود، همه‌ی انیمیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب نیستند! چرا که کلام و گفتار آن‌ها ممکن است جنبه‌ی آموزشی نداشته باشد. مجموعه‌ی کرت ها در حیات وحش، در کنار بار آموزشی بسیار غنی که در آموزش و شناخت حیات وحش برای کودکان دارد، از زبان ساده و قابل فهمی نیز برخوردار است به طوری که می‌توانید به آسانی با پخش این کارتون برای فرزندتان، یک تیر و دو نشان بزنید.

فوائد آموزش زبان به کودکان با مجموعه کرت ها در حیات وحش

  • انیمیشن کرات ها در حیات وحش یک ایده مرکزی خلاقانه برای آموزش مسائل مربوط به محیط زیست و حیوانات دارد که شاید نمونه‌ی دیگری از آن با این کیفیت موجود نباشد.
  • علاوه بر موضوع حیات وحش، این مجموعه به خاطر شیوه محتوا و گرافیکی که دارد، برای کودکان بسیار جذاب است. از این مجموعه‌ی انیمیشنی به بهترین نحو می‌توان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بهره گرفت.
  • زبان مورد استفاده در انیمیشن متناسب با سن و سال مخاطب خردسال است، به همین دلیل جملات ساده و روان هستند. شخصیت‌های انیمیشن با لهجه امریکن و با بیان بسیار کاربردی صحبت می‌کنند. این موضوع نیز برگ برنده‌ برای افرادی است که تمایل به مهاجرت به آمریکا یا کانادا دارند.
  • مدت زمان هر اپیزود در حدود 25 دقیقه است و به همین دلیل اپیزودها برای کودک خسته کننده نیست.
  • این مجموعه کاملا جنبه‌ی آموزش دارد و فاقد هر گونه خشونت کلامی و الفاظ نامناسب است.

دانلود مجموعه Wild Kratts و سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در بالا اشاره شد و علاقه‌ای که کودکان به دنیای حیوانات دارند، این مجموعه سرآمد انیمیشن‌های آموزشی برای کودکان است. چه بخواهید کودک‌تان انگلیسی را از سنین کودکی فرا بگیرد و چه قصدتان این باشد که آموزش او را دیرتر شروع کنید، مجموعه کرت ها در حیات وحش را در اختیار کودک‌تان قرار دهید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای دانلود مجموعه Wild Kratts به این صفحه در وب سایت همه چیز دان مراجعه فرمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده، برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا