کارتون سوپر وای Super Why (دهکده کتاب داستان)

معرفی انیمیشن دهکده کتاب داستان یا سوپر وای (Super Why)

انیمیشن Super Why، که در ایران به نام کارتون دهکده کتاب داستان شناخته می‌شود، یک انیمیشن کودکانه، آموزشی و موزیکال است. تا کنون 103 قسمت از انیمیشن دهکده کتاب داستان در سه فصل از سال 2007 تا 2016 میلادی ساخته شده است. فصل اول انیمیشن، توسط کمپانی آمریکایی Decode Entertainment و فصل دو و سه آن به وسیله شرکت کانادایی DHX Studios Toronto ساخته شده است. سازنده کارتون کامپیوتری Super Why، آنجلا سانتومرو Angela C. Santomero، تهیه کننده آمریکایی است. نمایش فصل اول انیمیشن دهکده کتاب داستان، از ژانویه سال 2008 میلادی شروع شده و تا کنون در حدود 300  قسمت آن به پایان رسیده است. زمان تقریبی هر اپیزود در حدود 30 دقیقه است. در ادامه همراه وب سایت همه چیزدان باشید تا درباره‌ی این انیمیشن و فوائد آن در یادگیری زبان انگلیسی به کودکان بیشتر بدانیم.

موضوع انیمیشن دهکده کتاب داستان

اتفاقات کارتون دهکده کتاب داستان (سوپر وای) در روستای استوری بی‌روک Storybrook رخ می‌دهد. شخصیت اصلی انیمیشن Whyatt Beanstalk، به همراه دوستانش که یک خوک، شنل قرمزی و شاهزاده پی هستند، یک گروه خوانندگی فوق‌العاده یا (Super reader) را تشکیل می‌دهند.

موضوع انیمیشن دهکده کتاب داستان

شخصیت‌ها در طول انیمشن به ابر قهرمان‌هایی جادویی با توانایی‌های شگفت‌انگیز بدل می‌شوند. در ابتدای هر اپیزود، یکی از شخصیت‌های داستان درگیر یک مشکل اساسی می‌شود. در ادامه، اعضا در یک کلاب کتاب می‌نشینند و درباره مشکل وی مشورت می‌کنند. در آنجا تصمیم می‌گیرند که با نگاه انداختن و خواندن یک کتاب، چگونه مشکل را از دل کتاب حل کنند.

در این مرحله است که به شخصیت‌هایی جادویی با قدرت‌های خارق‌العاده بدل می‌شوند و با سفینه‌های مخصوص وارد کتاب می‌شوند.

هدف از ساخت کارتون آموزشی دهکده کتاب داستان چیست‌؟

انیمیشن سوپر وای (Super Why) برای کمک به کودکان انگلیسی زبان آمریکا و کانادا، برای آموزش بهتر خواندن ساخته شده است. همان طور که اشاره شد، این انیمیشن مخصوص کودکان پیش دبستان است و به دلیل آن که برای آموزش بیشتر و بهتر کودکان نِیتیو انگلیسی زبان ساخته شده، از ارزش بالایی برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان خردسال برخوردار است.

انیمیشن دهکده کتاب داستان قصد دارد از طریق ماجراهای داستانی، تعاملی و قدرت فوق‌العاده ابر قهرمانهایش به کمک معلمان بیاید.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن دهکده کتاب داستان

شخصیت‌های اصلی انیمیشن دهکده کتاب داستان برداشتی جدید از شخصیت‌های داستانیِ آشنا و قدیمی هستند. در ادامه با این شخصیت‌ها آشنا می‌شویم:

  • Whyatt Beanstalk: رهبر گروه و شخصیت محوری انیمیشن است. واییِت با مادرش، که نویسنده داستان‌های اپیزود است و پدرش زندگی می‌کند. واییِت تبدیل به شخصیت سوپر وای Super Why یا پرسش فوق‌العاده می‌شود که قدرت خواندن دارد.

Whyatt Beanstalk شخصیت اصلی کارتون دهکده کتاب داستان (Super Why)

  • Alpha Pig: آلفا پیگ یک خوک صورتی رنگ است که دوست دارد شبیه پدرش باشد. پدر او، یک مهندس ساختمان است، به همین دلیل او همیشه یک کلاه و دستکش ایمنی مهندسی می‌پوشد. بچه خوک دهکده کتاب داستان در ابتدای هر قسمت، با گفتن p مثل pig خود را به مخاطب معرفی می ‌کند. آلفا پیگ، دارای قدرت جادویی الفبا است.
  • Little Red Riding Hood شنل قرمزی: شنل قرمزی یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی کارتون دهکده کتاب داستان است که تقریبا برای هر کودکی آشنا است. البته شنل قرمزی این داستان، اهل اسکی سواری است. شنل قرمزی برای وارد شدن به کتاب‌ها، بدل به RED (ردِ شگفت‌انگیز) می‌شود که دارای قدرت جادویی کلمه است.
  • Princess Pea ملکه پی: ملکه پی، از شخصیت پرنسس و نخود، نوشته‌ی هانس کریستسن اندرسون، الهام گرفته شده است. پرنسس پی، یک دختر رنگین پوست است با چشمانی زیبا و درشت که همیشه یک تاج روی سرش دارد. شخصیت جادویی ملکه پی دارای قدرت هجی (اسپل کردن) است و نامش به ملکه پِرِستو Princess Presto تغییر می‌کند. کار ملکه پی، آموزش اسپل کردن درست کلمات و تلفظ صحیح حروف الفبا است.
  • Woofster وفستر: وفستر یک توله سگ دوست داشتنیِ زرد رنگ با لکه‌های قهوه‌ای است. وفستر با واییِت و خانواده‌اش زندگی می‌کند. وفستر در حالت معمولی حرف نمی‌زند، اما شخصیت جادویی‌اش مثل یک دیکشنری است و توانایی پیدا کردن معنی کلمات را دارد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن دهکده کتاب داستان

دهکده کتاب داستان، به معنای واقعی کلمه، انیمیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در تمام طول اپیزود‌ها، کاراکترهای جذاب انیمیشن درگیر الفبا و واژه‌ها هستند و به همین دلیل است که این انیمیشن یک منبع آموزشی فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان است.

از طریق تکرار حروف الفبا، کلمات و جملات ساده، که به کرات در دهکده کتاب داستان تکرار می‌شود، کودک به خوبی با زبان انگلیسی و تلفظ صحیح آن آشنا می‌شود. از آنجا که انیمیشن مخصوص کودکان پیش از دبستان است، لحنی ساده دارد و همین یادگیری زبان به کودکان را بسیار ساده‌تر می‌کند.

جهت دانلود این مجموعه روی لینک مقابل کلیک کنید: لینک دانلود انیمیشن دهکده کتاب داستان Super Why

از دیگر نکات مثبت کارتون دهکده کتاب داستان، تنوع شخصیت‌ها و دنیای فانتزی و جادویی انیمیشن است که روی هم رفته، به جذب بهتر مخاطب خردسال کمک می‌کند.

از موسیقی، به خوبی در این کارتون استفاده شده و فضای کارتون را تا حدودی موزیکال می‌کند تا برای مخاطب خردسال جالب توجه باشد.

تلفظ درست حروف، کنار هم قرار دادن آن‌ها و تشکیل کلمه، هجی کردن و ساخت جمله، هدف اصلی کارتون دهکده کتاب داستان است که همه‌ی این‌ها از بنیادی‌تری اصول و مهارت‌ها در یادگیری زبان دوم هستند.

همچنین انیمیشن دهکده کتاب داستان بر اساس توصیه کارشناسان حوزه آموزش کودکان، یکی از بهترین کارتونهای آموزش انگلیسی است.

نکات مثبت انیمیشن Super Why در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

انیمیشن دهکده کتاب داستان بازی با کلمات است و همچنین بهترین وسیله برای آشنا کردن کودک با الفبا زبان انگلیسی و کلمات ساده و کودکانه است. همان طور که در طول محتوا نیز اشاره شد، این انیمیشن با زبانی ساده سعی دارد کودکان را با الفبای انگلیسی و واژه‌های ساده آشنا سازد، به طوری که با تکرار کلمات در طول داستان هر اپیزود، حروف و واژه‌ها ملکه‌ی ذهن کودک شود.

پرورش کودک دوزبانه و آموزش انگلیسی به کودکان با انیمیشن دهکده کتاب داستان (سوپر وای)

اگر به دنبال راهی ساده برای آموزش زبان انگلیسی به کودک‌تان هستید، دیدن اپیزودهای کارتون Super Why پیشنهاد ما به شما است. زیرا هدف اصلی ساخت این کارتون نیز همین تعریف شده است.

با استفاده از اپیزودهای این کارتون جذاب، علاوه بر سرگرم کردن کودکان پیش از دبستان، می‌توانید مهارت‌های یادگیری زبان دوم را نیز در غالب یک فعالیت لذت‌بخش به کودک نشان دهید.

کلام پایانی

بد نیست در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که انیمیشن دهکده کتاب داستان، گرافیکی معمولی و روایتِ داستانی پیش پا افتاده‌ای دارد که صرفا مناسب یک انیمیشن آموزشی کودکانه است. در واقع، آنچه در اهداف انیمیشن Super Why تعریف شده است، صرف آموزش صحیح کلمات و حروف الفبای انگلیسی به کودکان است. بنابراین با دیدن این انیمیشن نباید انتظار تصاویری گرافیکی با کیفیت بالا، مانند کارتون‌های تجاری، داشته باشید.

ازین که تا پایان همراه ما بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید واقع شده باشد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم جهت دانلود کارتون دهکده کتاب داستان، به وب‌سایت همه چیزدان مراجعه فرمایید.

 

منابع:

Kiddle

nhpbs

verywellfamily

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا