معرفی کارتون رارا شیر پر سر و صدا (Raa Raa the Noisy Lion)

معرفی کارتون رارا شیر پر سر و صدا (Raa Raa the Noisy Lion)

کارتون رارا شیر پر سر و صدا (به انگلیسی Raa Raa the Noisy Lion)، یک انیمیشن بریتانیایی است که به شیوه‌ی استاپ موشن ساخته شده است. روش استاپ موشن شیوه‌ای از انیمیشن سازی است که در آن به جای متحرک‌سازی نقاشی‌ها، از اشیا و عروسک‌های واقعی استفاده می‌شود. کارتون‌های پت و مت، فرار مرغی و پت پستچی، از مشهورترین انیمیشن‌هایی هستند که به این شیوه ساخته شده‌ند. انیمیشن رارا، اولین بار در ماه می سال 2011 میلادی، از شبکه CBeebies، از زیر‌مجموعه‌های شبکه بی‌بی‌سی پخش شده است.

2 فصل اول انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا، توسط کمپانی انگلیسی چاپمن Chapman Entertainment و فصل سوم آن به وسیله تلویزیون آمریکایی دریم ورک DreamWorks Animation Television تولید شده است. تا سال 2018 بیش از 78 اپیزود 10 دقیقه‌ای از این کارتون ساخته و پخش شده است. در ادامه بیشتر راجع به این انیمیشن و تاثیرات آن در آموزش زبان انگلیسی به کودکان بیشتر خواهیم دانست. از شما دعوت می‌کنیم با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید:

موضوع کارتون رارا شیر پر سر و صدا

اتفاقات این انیمیشن در یک جنگل خیالی به نام جینگلی جانگلی Jingly Jangly ، بین یک بچه شیر پُر هیاهو به اسم رارا Raa Raa و دوستانش رخ می‌دهد. انیمیشن مخصوص کودکان گروه سنی 2 سال به بالا ساخته شده و موضوع محوری آن شناخت صداهایی است که اشیا مختلف ایجاد می‌کنند.

همان طور که می‌دانید، صداها، حرکات، اصطلاحات و از همه مهمتر کلمات، ابزارهای ارتباطی کودک هستند. سازندگان این انیمیشن قصد دارند به مخاطبان خردسال خود شیوه‌های رشد مهارت‌های ارتباطی را بیاموزند. رارا و دوستانش در جریان اتفاقات هر اپیزود یاد می‌گیرند چگونه با کمک این مهارت‌های ارتباطی خود را سرگرم کنند.

موضوع کارتون رارا شیر پر سر و صدا

با مشاهده‌ی این انیمیشن مخاطب خردسال به صورت ناخودآگاه تشویق می‌شود به رارا و دوستانش بپیوندد؛ سروصدا کند، حرکت کند، گوش دهد و به کارکترهای جذاب داخل انیمیشن کمک کند.

داستان‌های کارتون به گونه‌ای است که کودک تمایل پیدا می‌کند با تکرار و ریتم پیش برود و با داستان هم‌زاد پنداری کند. انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا دارای یک گوینده است که در طول داستان با شخصیت‌ها صحبت می‌کند. گوینده کارتون رارا روزنامه نگار و مجری اسکاتلندی خانم لورین کلی Lorraine Kelly است.


سایر کارتون ها با لهجه بریتیش:

معرفی کارتون پپاپیگ (Peppa Pig)

مجموعه استیو و مگی (Wow English TV)

کارتون پوکویو (Pocoyo)

آشنایی با مجموعه توییرلی‌ ووها (Twirlywoos)

معرفی کارتون سارا و اردک Sarah and Duck

معرفی کارتون نامبر بلاکس (Numberblocks)


شخصیت‌های اصلی انیمیشن رارا شیر پر سرو صدا

  • رارا Raa Raa : رارا یک بچه شیر دوست داشتنی، پر سر و صدا و همچنین، شخصیت اصلی انیمیشن است.
  • تپسی Topsy : تپسی دوست رارا و یک زرافه‌ی عاشق مطالعه است. تپسی بلندترین و مسن‌ترین عضو گروه بچه‌های جنگل جینگلی جانگلی است. این خانم زرافه، بعضی وقت‌ها رییس‌بازی در میاورد؛ البته فقط برای اینکه به دوستانش در حل مشکلات کمک کند.
  • زبی Zebby : زبی یک گورخر مهربان و با شخصیت بوده که همیشه گرسنه است.
  • هافتی Hufty : هافتی یک بچه فیل مهربان و عاشق موسیقی است. او یک ترن دارد و با این ترن به رارا و بقیه دوستانش سواری می‌دهد.
  • اواو Ooo Ooo : یکی دیگر از کاراکترهای انیمیشن اواو است. اواو یک میمون شاد و پُر جنب و جوش است که عاشق آویزان شدن از در و دیوار و شاخه‌ها است.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن رارا شیر پر سرو صدا

  • کراکی Crocky : کروکی یک بچه کروکودیل و یکی از دوستان رارا است و عاشق خوابیدن روی یک تخته چوب شناور در رودخانه است.
  • پیا Pia : پیا یک طوطی زیبا است که دوست دارد بلند پرواز باشد و تا جایی که می‌تواند در بالاها پرواز کند. پیا از سری سوم انیمیشن به جمع دوستان رارا اضافه شده است.
  • اسکاتل Scuttle : عنکبوتی صورتی رنگ و خجالتی است که هشت تا پا دارد. او هم در سری سوم وارد انیمیشن شده است.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا

انیمیشن‌های استاپ موشن یا عروسکی، برای کودکان به ویژه کودکان گروه سنی پیش از دبستان بسیار جالب توجه و جذاب می‌باشد. به همین دلیل والدین به آسانی می‌توانند فعالیتی مفید و البته آموزنده را برای کودکان گروه سنی پیش از دبستان تدارک ببینند. با توجه به آن که کودکان زیر 7 سال، اصطلاحا گریزپا هستن، دیدن انیمیشن یک روش ساده و بسیار موفق برای دو زبانه شدن کودکان به حساب می‌آید. البته بد نیست اشاره کنیم که دیدن انیمیشن فقط برای کودکان تاثیر مثبت ندارد؛ بلکه افراد بزرگسال و مبتدی نیز می‌توانند در کنار کودک با دیدن انیمیشن به تقویت انگلیسی اقدام کنند.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا

با دیدن انیمیشن‌های مورد علاقه‌ی کودک، مهارت‌های شنیداری وی به عنوان پایه یادگیری زبان انگلیسی تقویت می‌شود. در واقع، روش آموزش زبان انگلیسی با استفاده از فیلم و انیمیشن، یک شیوه آسان و به عبارتی Effort less است.

فوائد یادگیری زبان انگلیسی با کمک انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا

کارتون رارا شیر پر سر وصدا از جنبه‌های مختلف یک منبع بسیار خوب و جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان محسوب می‌شود.

  • این انیمیشن بر صداها و واژگان، که ابزار زبان به حساب می‌آیند، متمرکز است و همین موضوع، نقطه قوت این کارتون برای زبان‌آموزی است.
  • با توجه به این که مخاطب اصلی انیمیشن رارا کودکان انگلیسی زبان پیش از دبستان هستند، دیالوگ‌ها ساده و کاربردی در نظر گرفته شده‌اند.
  • تنوع و تعدد کارکترها به کودک کمک می‌کند با تُن صداهای متفاوت آشنا شود.
  • مدت زمان هر اپیزود، بیش از اندازه طولانی نیست تا باعث خستگی و دلزدگی کودک شما شود. به همین دلیل کودک تمایل بیشتری پیدا می‌کند تا انتها موضوع را دنبال کند.

فوائد یادگیری زبان انگلیسی با کمک انیمیشن Raa Raa the Noisy Lion

  • انیمیشن Raa Raa the Noisy Lion یک انتخاب مناسب برای والدینی است که مایلند با قرار دادن کودک در اتمسفر زبان انگلیسی به دو زبانه شدن کودک خود کمک کنند. به ویژه اگر شما مایل باشید کودک‌تان با اکسنت و لهجه بریتیش زبان انگلیسی را فرا بگیرد، کارتون رارا یک منبع بسیار مناسب برای فرزند دلبند شما است.

دانلود کارتون رارا شیر پر سر و صدا

مجموعه رارا شیر پر سر و صدا یکی از بهترین کارتونها برای شروع پرورش کودک دوزبانه است که در مورد فواید آن صحبت کردیم. این کارتون مناسب کودکان 2 سال به بالاست و دارای لهجه بریتانیایی است. از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده و دانلود انیمیشن رارا شیر پر سر و صدا، به صفحه زیر از وبسایت همه چیزدان مراجعه فرمایید:

دانلود کارتون رارا شیر پر سر و صدا

سخن پایانی

فوائد آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در سنین خردسالی و کودکی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به این موضوع، بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند از همان سنین پیش از دبستان، که کودک ذهنی پویا و فعال دارد، نسبت به این امر مهم مبادرت ورزند. البته همان طور که پیشتر نیز گفته شد، کودکان در این سنین نسبت به آموزش مستقیم کمی گریزپا هستند و بهتر است با روش‌های غیر مستقیم، مانند دیدن انیمیشن، مباحث آموزشی را به آنان آموزش و القا کرد.

دیدن انیمیشن، خصوصا انیمیشن‌های آموزشی با لحن ساده، مانند Raa Raa the Noisy Lion ، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت بُعد شنیداری کودک و ساخت زیرساخت‌های ابتدایی زبان در ذهن کودک است. با دیدن انیمیشن‌هایی ازین دست، به آسانی می‌توانید ذهن و گوش کودک خود را با اصطلاحات و کلمات انگلیسی آشنا سازید.

از همراهی شما با این محتوا در همه چیز دان سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

 

منبع:

wikipedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا