معرفی مجموعه توییرلی‌ ووها (Twirlywoos)

آشنایی با مجموعه توییرلی‌ ووها (Twirlywoos)

Twirlywoos (توییرلی‌ ووها) مجموعه‌ی طنز بریتانیایی با شخصیت‌های بامزه مناسب برای خردسالان است. این مجموعه آموزش انگلیسی کودکان، دارای مکالمات کمی است و از نظر زبانی بسیار ساده است. اما برای انتقال برخی مفاهیم به کودکان رده سنی پایین بسیار مناسب است. تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا بیشتر با برنامه Twirlywoos، داستان و نکات آموزنده آن آشنا شویم.

درباره انیمیشن Twirlywoos

Twirlywoos یک مجموعه انیمیشنی بریتانیایی است که توسط Joe Elliott و Tim Bain ساخته شده است. این مجموعه اولین بار در 9 نوامبر 2015 در CBeebies در بریتانیا پخش شد و تاکنون 4 فصل از آن منتشر شده است.

کارتون توییرلیووها درباره چیست؟

توییرلیووها ماجراهای چهار موجود رنگارنگ و پشمالوی کوچک به نام‌های Great BigWho، Toodloo، Chickadee، Chick و “سگ” آنها Peekaboo را دنبال می‌کند. آنها در قایقی زندگی می‌کنند و هر وقت می‌خواهند زمین اطرافشان را کشف کنند به ساحل می‌آیند و وارد دنیای انسان‌های زنده می‌شوند.

آنها بسیار کنجکاو هستند و اغلب در مورد آنچه که انسان‌ها انجام می دهند گیج می‌شوند. سپس به قایق خود باز می گردند و با Peekaboo در آنجا به سرگرمی مشغول می‌شوند. مشاهدات توییرلیووها در هر نمایش یک واژه جدید را به آنها می‌آموزد، کلماتی مانند “نزدیک”، “خارج” و “از طریق”، رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و احساسات و … را به صورت مفهومی می‌آموزند. یک راوی صحنه‌ها را به زبان ساده توصیف می‌کند و بر مفهوم واژگان مهم تأکید می‌کند.

آموزش انگلیسی با توییرلی ووها

Twirlywoos می‌تواند به طور غیرمستقیم به یادگیری زبان انگلیسی کودکان کمک کند؛ در ادامه به چند نکته مثبت در این مجموعه اشاره می‌کنیم:

  • تلفظ‌های واضح و شمرده: در قسمت‌های مختلف این مجموعه، واژگان اولیه و ساختار جملات ساده انگلیسی ارائه می‌شود که کودکان می‌توانند آنها را جذب کنند.
  • تکرار: آهنگ‌ها و عبارات در طول قسمت‌ها تکرار می‌شوند، که می‌تواند به کودکان کمک کند معانی و تلفظ اصلی کلمات را به خاطر بسپرند و بعدا به کار ببرند.
  • سرعت آهسته: سرعت آهسته نمایش و تصاویر واضح به کودکان کمک می‌کند تا کلمات را با اشیا و اعمال مرتبط کنند و به درک مطلب آنها کمک می‌کند.

البته توجه کنید که این مجموعه به تنهایی برای زبان‌آموزی کودکان کافی نیست؛ چراکه واژگان و دستور زبانی که در آن به کار رفته برای رده‌های سنی پایین مناسب است و به اندازه کافی چالش برانگیز نیست.

پرورش کودک دوزبانه با توییرلی ووها

دانلود کارتون توییرلی ووها

همانطور که گفته شد تمرکز این مجموعه بیشتر روی کلمات ساده و مفهوم آنها است. این برنامه دارای لهجه بریتیش است و برای کودکان رده سنی 2 تا 4 سال مناسب است. به خصوص اگر فرزندتان در ابتدای مسیر دوزبانه شدن قرار دادر، این مجموعه می‌تواند برای او مناسب باشد. تاکنون 4 فصل از توییرلی ووها منتشر شده است. این مجموعه را به زبان انگلیسی می‌توانید از وبسایت همه چیزدان دانلود کنید:

دانلود Twirlywoos

سخن پایانی

پرورش کودک دوزبانه با انیمیشن‌های طبقه‌بندی شده، چند سالی است که رواج پیدا کرده است و به نظر روشی بی‌دردسر برای والدین به شمار می‌آید؛ اما این روش زمان اثرگذار خواهد یود که والدین محتوای مناسبی را برای فرزند خود انتخاب و پخش کنند. برنامه Twirlywoos یکی از برنامه‌هایی است که در ابتدای مسیر دوزبانگی می‌تواند به کودکان کمک کند تا مفهوم، تلفظ و کاربرد برخی کلمات کاربردی را در زبان انگلیسی بیاموزند. برای آنشایی با ویژگی‌های سایر انیمیشن‌های موجود در همه‌چیزدان به سری مقالات معرفی کارتون ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا