معرفی انیمیشن پت پستچی Postman Pat

معرفی انیمیشن پت پستچی Postman Pat

پت پستچی (به انگلیسی Postman Pat)، نام یک مجموعه انیمیشنی مخصوص کودکان است که ماجراهای روزانه یک پستچی وظیفه شناس انگلیسی را روایت می‌کند. پت پستچی یک کارتون قدیمی و نوستالژیک برای بسیاری از کودکان سراسر دنیا از جمله بچه‌های دهه 60 ایرانی محسوب می‌شود.

این انیمیشن خاطره ‌انگیز به صورت استاپ موشن stop-motion تولید شده است. در سبک استاپ موشن به جای نقاشی و تصاویری گرافیکی از اشیا و عروسک‌های واقعی برای ساخت انیمیشن استفاده می‌شود. کارتون‌های فرار مرغی و پت و مت دو نمونه معروف از سبک انیمیشن‌های استاپ موشن هستند.

انیمیشن پت پستچی به صورت استاپ موشن تولید شده است.

 

کارتون پت پستچی توسط کمپانی انیمیشن وود لند Woodland Animations ساخته شده و اولین بار در سال 1981 یعنی بیش از 40 سال قبل از شبکه بی‌بی‌سی بریتانیا به نمایش درآمد. بیش از 180 قسمت 15 دقیقه‌ای از این انیمیشن محبوب در 8 فصل ساخته و پخش شده است.

سازنده انیمیشن پت پستچی، نویسنده کودک و مجری تلویزیونی جان کانلیف John Cunliffe است. کانلیف ایده این شخصیت را از خاطرات یک پستچی واقعی در محل زندگی خود الهام گرفته است. در ادامه با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با کارتون Postman Pat و ویژگی های آن برای دوزبانه کردن کودکان آشنا شویم.

داستان انیمیشن پت پستچی

همان طور که اشاره شد انیمیشن پت پستچی روایت ماجراهایی است که برای آقای پاتریک کلیفتون Patrick Clifton حین انجام وظیفه رخ می‌دهد. پاتریک یا همان پت یک مامور محلی وظیفه شناس و مهربان است که برای شرکت رویال پست بریتانیا کار می‌کند.

پت به همراه گربه سیاه و سفیدش، جس، در روستای گریندال Greendale زندگی و کار می‌کند. کار روزانه پت پستچی توزیع نامه‌های اهالی پریندال است که معمولا در هر اپیزود و حین انجام کار، با مشکلات یکی از اهالی روستا مواجه می‌شود. اینجا است که پستچی مهربان اصرار دارد تمام سعی خود را برای رفع مشکل اهالی به کار بگیرد.

پت پستچی مهربان اصرار دارد تمام سعی خود را برای رفع مشکل اهالی محل کند.

نکته جالب در مورد روستای گریندال این است که در طول فصل‌های مختلف چهره و وضعیت روستا تغییر می‌کند. در فصل‌های اول و دوم گریندال یک روستای کوچک و آرام است، اما در فصل‌های بعدی تبدیل به منطقه‌ای بزرگتر و پر هیاهوتر می‌شود.


مجموعه های دیگر با لهجه بریتیتش:

معرفی کارتون پپاپیگ (Peppa Pig)

معرفی کارتون سارا و اردک Sarah and Duck

معرفی کارتون پوکویو (Pocoyo)

مجموعه استیو و مگی (Wow English TV)

معرفی کارتون نامبر بلاکس (Numberblocks)

آشنایی با مجموعه توییرلی‌ ووها (Twirlywoos)


جوایز دریافتی انیمیشن پت پستچی

پت پستچی در سال 2006 برنده جایزه بهترین کارتون مخصوص کودکان پیش از دبستان از جشنواره معروف بفتا BAFTA Children’s Awards شده است.

شخصیت‌های اصلی کارتون پت پستچی

در طول سال‌ها و سری‌های مختلف ساخت انیمیشن پت پستچی، شخصیت‌ها و کارکترهای مختلفی وارد این انیمیشن شده‌‌اند. در زیر به معرفی برخی از مهم‌ترین کارکترها می‌پردازیم:

  • پَت کلیفتون یا همان پت پستچی : شخصیت اصلی انیمشن است و از سال ۱۹۸۱ میلادی در این انیمیشن وجود داشته است.
  • جِس : گربه سیاه و سفید آقای پت هم از سری اول در انیمیشن نقش‌آفرینی کرده است.

جس، گربه سیاه و سفید پت پستچی، یکی از شخصیت های اصلی این مجموعه

  • خانم گوگینز : پستخانه‌چی و همکار آقای پت است.
  • بُنی: سگ سفید پشمالوی خانم گوگینز است که از سال 2005 وارد انیمشن شده است.
  • سارا گیلبرتسون: دختر دبستانی دکتر گیلبرتسون
  • جولین کلیفتون: پسر دبستانی، پسر پت و سارا این شخصیت از سال 1991 وارد انیمیشن شده است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون پت پستچی

دیدن کارتون یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای آشنایی با زبان انگلیسی در کودکان است. علاقه کودک به انیمیشن باعث می‌شود یادگیری زبان از این طریق به کاری نشاط انگیز و بدون زحمت برای زبان‌آموز خردسال بدل شود.

یکی از منابع بسیار مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، همین انیمیشن پت پستچی است. Postman Pat انیمیشنی مخصوص کودکان پیش از دبستان و از نظر محتوا بسیار جذاب است. زبان و اصطلاحات مورد استفاده در دیالوگ‌های این انیمیشن ساده و برای کودک قابل فهم است. همچنین این انیمیشن فاقد هر گونه خشونت رفتاری و کلامی و از عبارات نامناسب تهی می‌باشد. به همین دلیل والدین با آسودگی بدون وجود هر گونه دغدغه می‌توانند این انیمیشن را در اختیار کودک قرار دهند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون پت پستچی

با توجه به زمان مناسب هر اپیزود، که 15 دقیقه است و جذابیت موضوعات انیمیشن، کودک کاملا جذب انیمیشن شده و به صورت ناخود آگاه عبارت‌های روزمزه انگلیسی را می‌آموزد. این انیمیشن به خصوص برای والدینی که مایلند کودک‌شان انگلیسی را با لهجه بریتیش یاد بگیرد، بسیار هیجان انگیز است.

با توجه به اینکه پت پستچی یک انیمیشن انگلیسی است کاراکترها با اکسنت بریتیش در آن صحبت می‌کنند؛ به همین دلیل این کارتون برای یادگیری لهجه بریتیش بسیار مناسب است.

یکی دیگر از مزایای انیمشن پت پستچی تعداد بالای اپیزودها با موضوعات متنوعی است که در آن رخ می‌دهد. کودک تا مدت‌ها امکان دنبال کردن و لذت بردن از این مجموعه کارتونی را خواهد داشت.

دانلود انیمیشن پت پستچی

برای دانلود انیمیشن بریتانیایی Postman Pat، مناسب رده سنی 3 سال به بالا، به زبان اصلی و انگلیسی می توانید به لینک زیر وبسایت همه چیزدان مراجعه کنید:

دانلود انیمیشن پت پستچی

یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان با استفاده از Postman Pat

بد نیست اشاره کنیم که دیدن انیمیشن‌های خاطره انگیزی، مانند پت پستچی، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالانی هم که تازه اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند، مناسب است.

همان طور که پیشتر بیان شد آشنایی با عبارت‌ها و ساختارهای زبانی در حین دیدن انیمیشن، به صورت ناخودآگاه و Effort less انجام می‌شود. در این روش، جملات و عبارت‌ها در کنار رفتارهای عملی و کنش‌های کارکترها دیده می‌شود؛ در نتیجه بسیار بهتر در حافظه بلند مدت بیننده ضبط و ثبت می‌شوند.

یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان با استفاده از انیمیشن پت پستچی

بنابراین اگر قصد دارید هم زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید و هم از تماشای کارتون‌های خاطره‌انگیز و نوستالژیک لذت ببرید، پت پستچی یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود.

سخن پایانی

بسیاری از افراد آموزش زبان انگلیسی را تنها در خواندن متون و نوشتن متن خلاصه می‌کنند، حال آن که شنیدن و تقویت بُعد شنیداری مغز و به دنبال آن صحبت کردن، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های فراگیری زبان انگلیسی است.

به همین دلیل در چند سال اخیر بر دیدن و تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان تاکید بسیاری می‌شود. با توجه به آن که مکالمات در انیمیشن‌ها ساده‌تر و فاقد خشونت‌های کلامی است، دیدن کارتون‌های مختلف به زبان انگلیسی، یکی از بهترین و جذاب‌ترین راه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. پت پستچی از جمله کارتون‌های خاطره‌انگیز و جذابی است که می‌تواند هم برای بزرگسالان و هم کودکان جذاب و تاثیرگذار باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا