چرا کارتون Pajanimals برای دوزبانه شدن مناسب است؟

چرا کارتون Pajanimals برای دوزبانه شدن مناسب است؟

Pajanimals یک مجموعه انیمیشنی و عروسکی مخصوص کودکان پیش از دبستان است که توسط Jeff Muncy و Ale Rockwell ساخته شده است. این مجموعه کارتونی، که در ایرلند شمالی فیلم‌برداری شده، محصول کمپانی آمریکایی جیم هنسون The Jim Henson است. بین سال‌های 2008 تا 2013 میلادی بیش از 52 اپیزود 11 دقیقه‌ای از این انیمیشن در شبکه PBS KID آمریکا به نمایش درآمده است. از این انیمیشن می‌توان به عنوان یک منبع آموزشی مناسب برای دو زبانه کردن کودکان گروه سنی خردسال و پیش از دبستان استفاده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره‌ی این انیمیشن و تاثیر آن در آموزش زبان کودکان بیشتر بدانیم.

داستان و محتوای انیمیشن Pajanimals

کارتون Pajanimals انیمیشنی برای لحظات پیش از خوابیدن کودکان است. معمولا کودکان خردسال با خوابیدن مشکل دارند و این انیمیشن قصد دارد به والدین در این باره کمک کند. نام این انیمیشن از ترکیب دو کلمه حیوان Animal و لباس خواب Pajama ساخته شده است.

کارتون درباره 4 حیوان عروسکی دوست داشتنی شامل یک سگ، یک اسب، یک مرغابی و یک گاو است که پیش از خواب با هم بازی می‌کنند، آهنگ می‌خوانند و به سرزمین‌های عجیب و غریب سفر می‌کنند تا چیزهای زیادی یاد بگیرند.

داستان و محتوای انیمیشن Pajanimals

گروه دوستان پاژ انیمال با قصه گفتن و خواندن آهنگ، کودکان را برای خوابیدن آماده می‌کنند. این چهار دوست عبارتند از آپولو Apollo ، سوئیت پی سو Sweetpea Sue ، اسکوآکی Squacky و کابلا Cow Bella. همان طور که اشاره شد این کارتون فضایی موزیکال و آموزشی دارد و سازندگان از طریق نمایش قصد دارند، مهارت‌های اجتماعی کودک را بالا ببرند.

برای مثال وقتی یکی از کاراکترها بی‌خواب شده، یاد می‌گیرد که نباید با سر و صدا کردن بقیه دوستانش را اذیت کند. کودکان به کمک این انیمیشن می‌آموزند که خواب شب چقدر برای سلامتی مفید است و می‌تواند انرژی بدن را تامین کند. اعضای گروه Pajanimals در مشکلات کنار هم هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند تا از موانع و مشکلات عبور کنند. از خودگذشتگی و مهربانی با دیگران از مهم‌ترین ارزش‌هایی است که انیمیشن پاژانیمال به مخاطبان خردسالش یاد‌آوری می‌کند. در پایان، تم نهایی هر اپیزود خواندن آهنگ لالایی برای کودکان است.

شخصیت‌ها و کاراکترهای انیمیشن پاژ انیمال

آپولو Apollo: آپولو یک سگ دوست‌داشتنی سبز و بنفش است که رهبر گروه هم هست. آپولو از دیدن آسمان شب و بازی راکتش لذت می‌برد. تخت خواب آپولو به شکل یک کشتی موشکی است.

اسکوآکیSquacky: اسکواکی یک مرغابی آبی و زرد پر انرژی و پر شرَ و شور است. او یک پتو دارد که بعضی وقت‌ها از آن به عنوان شنل پادشاهی استفاده می‌کند. اسکواکی عادت دارد به ابتدای هر کلمه یک اسکواکی بچسباند. اسکواکی کوچکترین عضو گروه است و تخت خوابش یک زیردریایی است.

سوئیت پی سو Sweetpea Sue: سو یک اسب آرام و خجالتی است. او دندان‌های خرگوشی و لهجه‌ی شمالی دارد. رنگ سو، صورتی و نارنجی است. سو بزرگترین عضو گروه و یک خانم است. او یک بالشت گل دارد که روی این بالشت می‌خوابد. در وقت پرواز، تخت سو یک بالن بزرگ است.

کابلا :Cow Bella  کابلا یک گاو سفید، بنفش و صورتی است. کابلا عاشق چیزهای دخترانه، اسب تک‌شاخ و پرنسس‌ها است. موقع پرواز، تخت کابلا یک کالسکه است.

شخصیت‌ها و کاراکترهای انیمیشن پاژ انیمال

به جز شخصیت‌های اصلی داستان، حیوانات و کاراکتر های دیگری هم در این انیمیشن هستند، مانند ماه، خرگوش، اختاپوس، جغد، خرس و … و البته یک پدر و مادر که صدایشان وجود دارد و با حیوانات حرف می‌زنند، اما در انیمیشن دیده نمی‌شوند.

فواید آموزش زبان انگلیسی با کمک کارتون Pajanimals

یادگیری زبان انگلیسی به کمک فیلم و کارتون یک روش بسیار موثر و هوشمندانه است. به ویژه، روند دوزبانه شدن و تقویت مهارت‌های شنیداری کودک با تماشای کارتون نتایج بسیار خارق‌العاده‌ای در پی دارد. بهترین زمان برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی هنگامی است که کودک از لحاظ روحی سرحال و شاداب و پر انرژی باشد و این دقیقا همان زمانی است که شما می‌توانید کارتون پاژ انیمال یا سایر انیمیشن‌های آموزشی را برای کودک پخش کنید.

با توجه به این که معمولا دیدن کارتون برای کودکان بسیار جذاب است و حال خوبی برای آن‌ها ایجاد می‌کند، تماشای کارتون، می‌تواند مناسب‌ترین وقت برای یادگیری زبان انگلیسی است. ضمن این که در این روش، کودک نیاز به تلاش زیادی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود ندارد و کلمات، اصطلاحات و ساختارهای زبانی به صورت ناخودآگاه به حافظه بلندمدت کودک سپرده می‌شوند.

چرا کارتون پاژانیمال برای آموزش زبان کودکان مناسب است؟

انیمیشن pajanimals یک منبع آموزشی مناسب برای دو زبانه شدن کودک محسوب می‌شود. مدت زمان اپیزودهای انیمیشن پاجانیمال بسیار کوتاه است و مخاطب خردسالش را خسته و دلزده نمی‌کند. جذابیت کاراکترها و همچنین گرافیک بالای کارتون و فضای موزیکال آن، یکی دیگر از مزایای این مجموعه انیمیشنی است؛ به طوری که توجه کودکان را به راحتی جلب می‌کند.

چرا دانلود کارتون پاژانیمال برای آموزش زبان کودکان مناسب است؟

ساختارهای روان و دیالوگ‌های کوتاه، از نقاط قوت انیمیشن Pajanimals برای دوزبانه شدن کودک هستند. با توجه به نوع و سن و سال مخاطب، اصطلاحات و واژگان مورد استفاده شخصیت‌ها، بسیار ساده و کاربردی هستند و کمک می‌کنند کودک بهتر محتوا را درک کند.

تعداد اپیزودهای مجموعه Pajanimals بیش از 50 مورد است و شما تا مدت‌ها می‌توانید از این کارتون به عنوان یک منبع آموزشی برای آموزش کودک بهره بگیرید.

به جز یادگیری زبان، این انیمیشن جنبه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی نیز برای کودک دارد که روی هم رفته این مجموعه را به یک محتوای مفید و موثر برای کودکان تبدیل می‌کند.

دانلود Pajanimals

کارتون Pajanimals با حال و هوای لطیف و ملایم و قصه‌هایی که دارد، یک انتخاب عالی برای خردسالان شش ماه به بالا است. البته توجه کنید که کودکان زیر دو سال باید به صورت صوتی از کارتون‌ها و انیمیشن‌های پرورش کودک دوزبانه استفاده کنند.
شما می‌توانید قسمت‌هایی از این مجموعه دوست داشتنی با لهجه امریکن را از وبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان دانلود کنید.

دانلود کارتون Pajanimals

سخن پایانی

کارتون پاجانیمال با تم و محوریت آموزشی که در ذات خود دارد، می‌تواند یکی از بهترین منابع آموزش زبان برای خردسالان باشد. این مجموعه با قصه گویی‌های جذاب خود نه تنها دانش زبان انگلیسی را در کودکان تقویت می‌کند، بلکه به پرورش خلاقیت و قدرت تخیل آنها نیز کمک می‌کند. اگر فرزند زیر دو سال دارید، قطعا یکی از پیشنهادهای ما برای دوزبانه شدن او کارتون Pajanimals خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا