آشنایی با انیمیشن مالی از سرزمین شمالی

آنچه درباره انیمیشن مالی از سرزمین شمالی Molly of Denali باید بدانید

درباره‌ی انیمیشن مالی از سرزمین شمالی

کارتون مالی از سرزمین شمالی (به انگلیسی: Molly of Denali)، یک مجموعه انیمیشنی مخصوص کودکان است که توسط کمپانی انیمیشن‌سازی کانادایی Atomic Cartoons برای شبکه‌های PBS Kids آمریکا و CBC Kids کانادا تولید شده است. انیمیشن Molly of Denali برای اولین بار در ژوئن 2019 به نمایش در آمد و تاکنون در حدود 57 اپیزود 25 دقیقه‌ای از این انیمیشن، در سه فصل تولید و پخش شده است. هر اپیزود از دو بخش حدود 11 دقیقه‌ای تشکیل شده است. موضوع انیمیشن درباره‌ی زندگی بومیان منطقه آلاسکا آمریکا است.

Molly of Denali یک مجموعه انیمیشنی موفق است که توانسته جوایزی از جمله جایزه جشنواره a Peabody Award را در سال 2020 از آن خود کند. اسم این کارتون از نام بلندترین رشته کوه در آمریکای شمالی و آلاسکا، کوه Denali ، وام گرفته شده است. در ادامه با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با این مجموعه آموزنده آشنا شویم.

موضوع و محتوای کارتون Molly of Denali

Molly Mabray است. مالی وبلاگ‌نویس است و به همراه خانواده‌اش، که مسئول اداره پست دنالی هستند، زندگی می کند. محل زندگی مالی یک روستای خیالی به نام Denali است و ماجراهای او همراه با دوستانش Tooey و Trini و سگش Suki در این روستا اتفاق می‌افتد. مالی به همراه دوستانش تلاش می‌کند تا با فداکاری به جنگ مشکلات برود به خانواده و سایر شهروندان روستا کمک کند.

در هر اپیزود از مالی آف دنالی، ممکن است یک یا چند مشکل رخ دهد که مولی و دوستانش با تلاش و نبوغ آن‌ها را حل می‌کنند. آن‌ها برای حل دردسرهایشان از پیشنهاد بزرگترها هم کمک می‌گیرند.

Molly of Denali کارتونی آموزشی است که ضمن آموزش مفاهیم کاربردی، مانند همکاری، احساس مسئولیت و روش حل مسئله، می‌خواهد مخاطب را با فرهنگ و ویژگی‌های زندگی اسکیموها آشنا کند. شخصیت‌های انیمیشن شیرین، سرگرم کننده، مهربان و البته ماجراجو هستند. از ویژگی‌های مثبت کارتون مالی خط داستانی هر اپیزود است. در هر قسمت، اطلاعاتی راجع به جغرافیا، تاریخ، غذا، پوشاک و به طور کلی طبیعت به کودکان آموزش داده می‌شود که از این نظر برای خردسالان و نوآموزان بسیار مفید است.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن مالی

  • مالی: شخصیت محوری کارتون، مالی دختر بچه‌ای 10 ساله و اهل آلاسکا است. او باهوش،کنجکاو و مسئولیت‌شناس و عاشق حیوانات، مخصوصا طوطی دریایی است. او وبلاگ‌نویس است و عادت دارد ماجراهایش را در وبلاگش با دیگران به اشتراک بگذارد.
  • توئی: توئی یکی از بهترین دوستان مالی است. پدر توئی اهل ژاپن و مادرش، بومی آلاسکا است. در واقع، توئی دورگه و ترکیب فرهنگ ژاپنی و اسکیمویی است. برخلاف مالی که پر جوش و حرارت است، توئی یک پسربچه آرام، محتاط، صبور و متفکر است. او پیش از هر کاری اقدام به فکر کردن می‌کند؛ همان چیزی که معمولا از فرهنگ ژاپنی در ذهن داریم.

توئی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن مالی

  • ترینی: ترینی یکی دیگر از دختربچه‌های انیمیشن Molly of Denali است. او دوست نزدیک مالی است و هفت سال سن دارد. ترینی دورگه آفریقایی-آمریکایی است که همراه خانواده‌اش به تازگی به روستای محل زندگی مولی مهاجرت کرده‌اند. او هم مانند مالی، عاشق پرندگان و همینطور بسکتبال بازی کردن است.

چرا انیمیشن مالی در آموزش زبان انگلیسی به کودکان مفید است؟

تماشای انیمیشن‌های زبان اصلی، یکی از بهترین شیوه‌های آموزشی برای دو زبانه شدن کودکان هستند. انیمیشن مالی از سرزمین شمالی یک منبع آموزشی بسیار مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه امریکن به کودکان خردسال است. این انیمیشن بسیار دوست‌داشتنی و با گرافیک زیبا است که به راحتی توجه کودکان به خود جلب می‌کند.

مالی شخصیت اصلی و محوری داستان معمولا در ابتدای اپیزود بینندگان را خطاب قرار می‌دهد و با آنها حرف می‌زند. زبان مورد استفاده در این انیمیشن بسیار ساده و روان است و جملات بسیار سلیس و واضح بیان می‌شوند. از REDUCTION یا تندگویی‌هایی که معمولا در زبان محاوره بزرگترها رواج دارد، در این انیمیشن استفاده نمی‌شود و همین موضوع کمک می‌کند تا کودک با صحیح‌ترین تلفظ ممکن واژگان آشنا شود.

تقویت مهارت شنیداری یکی دیگر از مهمترین تاثیرات تماشای کارتون برای کودکان است. در این روش، کودک به طور ناخودآگاه و ناخواسته با ترکیب‌های زبانی و اصطلاحات انگلیسی مواجه می‌شود و بدون تلاش و سختی این کلمات را به ذهن خود می‌سپارد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن Molly of Denali

ترکیب‌های زبانی و واژگانی که در کارتون مالی از سرزمین شمالی استفاده می‌شوند، بسیار ساده و در عین حال کاربردی هستند. یکی از مزایای این انیمیشن گوینده‌های کاراکتر ها است. تعداد زیادی از گویندگانی که به جای کاراکترهای انیمیشن حرف میز‌نند، در واقعیت هم کودک هستند. هم‌بسامدی تُن صدای کاراکترها با بیننده، یکی دیگر از نکات مهم در یادگیری بهتر انگلیسی است که در این انیمیشن شاهد آن هستیم.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن Molly of Denali

اپیزودهای کارتون مالی در دو بخش 10 دقیقه تولید شده‌اند؛ کوتاه بودن اپیزودها به کودک کمک می‌کند تا از خستگی و دل‌زدگی آن‌ها اجتناب شود.

اگر می‌خواهید یک منبع آموزشی مناسب برای دو زبانه شدن کودک خود داشته باشید، انیمیشن Molly of Denali یک پیشنهاد عالی به حساب می‌آید. بیش از 50 اپیزود در دسترس شما است که می‌تواند برای مدت زمان زیادی کودک شما را سرگرم کند و نکات ارزشمند زبانی را به او بیاموزد.

دانلود کارتون Molly of Denali

انیمیشن آمریکایی مالی از سرزمین شمالی با شخصیت هایی مثل مالی که روحیه کاوشگر داشته و اشتیاق فراوان به جمع آوری اطلاعات دارد و همچنین خصوصیات اخلاقی مانند احترام به بزرگترها را دارد، می تواند برای کودکان الگوی مناسبی باشد. این مجموعه برای رده سنی 4 سال به بالا مناسب است و دارای لهجه آمریکایی است. قسمت های مختلف انیمیشن Molly of Denali را می توانید از وبسایت همه چیزدان دانلود یا آنلاین تماشا کنید.

لینک دانلود کارتون Molly of Denali

سخن پایانی

تماشای انیمیشن اگر چه روشی مناسب برای یادگیری زبان دوم است، اما همه‌ی کارتون‌ها یا سریال‌های تلویزیونی از نظر ساختار زبانی و محتوا مناسب کودکان نیستند؛ چنانچه تمایل دارید گوش و ذهن کودکتان را با تماشای انیمیشن با زبان انگلیسی آشنا سازید، لازم است از کارتون‌هایی استفاده کنید که از این نظر مناسب باشند. کارتون مالی از سرزمین شمالی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی والدین است که از نظر محتوا بسیار مناسب بوده و گویش و زبان کاراکترهای آن نیز ساده و قابل فهم است.

در پایان از همراهی شما با این مقاله خرسندیم و امیدواریم اطلاعات بیان شده، برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم برای تماشا و دانلود سایر انیمیشن های پرورش کودک دوزبانه به وب سایت همه چیز دان مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا