درباره کارتون بزن بریم لونا (Let's Go Luna)

درباره کارتون بزن بریم لونا (Let’s Go Luna)

انیمیشن بزن بریم لونا (Let’s Go Luna) محصول مشترک کشور آمریکا، کانادا و اسپانیا، مجموعه‌ای آموزنده در زمینه گردشگری مناسب کودکان 4 سال به بالا است. این انیمیشن، یکی از بهترین مجموعه کارتون‌هایی است که هم بار علمی و فرهنگی مثبتی دارد و هم از زبان پاکیزه و کلامی مناسب برخوردار است. در این مقاله قصد داریم این مجموعه را به بوته‌ی نقد و بررسی قرار دهیم و از فوائد آموزش زبان انگلیسی به کودکان بیشتر بگوییم. با ما همراه باشید.

درباره انیمیشن بزن بریم لونا Let’s Go Luna

کارتون بزن بریم لونا (به انگلیسی: Let’s Go Luna)، یک مجموعه انیمیشنی آموزشی و مخصوص کودکان است. این انیمیشن به سفارش شبکه PBS Kids آمریکا، توسط کارگردان و انیماتور مشهور  Joe Murray ساخته شده است.

ساخت و نمایش کارتون بزن بریم لونا از سال 2018 آغاز شده و تا 2022 مجموعا 64 اپیزود 24 دقیقه‌ای از این مجموعه در استودیوی فیلم‌سازی کانادایی  9 Story Media Group تولید شده است. برخی از بازیگران مشهور هالیوودی، مانند خانم  Judy Greer کار صداپیشگی کاراکترهای انیمیشن را بر عهده داشته‌اند. هر اپیزود از مجموعه بزن بریم لونا شامل دو بخش تقریبا 11 دقیقه‌ای است.

درباره انیمیشن Lets go Luna

همانطور که اشاره شد، ژانر این مجموعه آموزشی با دورن‌مایه کمدی است. به جز PBS Kids شبکه‌های دیگری مانند TVOkids کانادا هم این کارتون را برای کودکان پخش می‌کنند. انیمیشن بزن بریم لونا در جشنواره‌های مهمی، مانند Emmy و Annie نامزد دریافت جوایز بهترین انیمیشن بوده است.

محتوای انیمیشن بزن بریم لونا

کارتون بزن بریم لونا نمایش ماجراهای جالب دنیای حیوانات کارتونی است. حیواناتی که خصوصیات شبه انسانی دارند؛ یعنی مثل آدم‌ها راه می‌روند، حرف می‌زنند و به طور کلی کارهای انسانی انجام می‌دهند. در دنیای جذاب حیوانات، سه شخصیت اصلی وجود دارد. یک قورباغه آمریکایی به نام اندی، یک وامبت استرالیایی به نام لئو و یک پروانه خانم مکزیکی به نام کارمن. انیمیشن Let’s Go Luna ماجراهای این سه دوست را نمایش می‌دهد.

آن‌ها با والدین‌شان همراه سیرک Circo Fabuloso به سراسر دنیا سفر می‌کنند. در طی این سفرها آن‌ها با فرهنگ‌ها و آداب مختلف مردم جهان آشنا می‌شوند. علاوه بر این سه شخصیت، ماه هم کاراکتر اصلی دیگر انیمیشن است.

لونا، یا همان ماه، در محل توقف‌های سیرک پایین می‌آید تا به این سه دوست درباره فرهنگ، زبان، غذاها، موسیقی و آداب و سنت‌های محلی مردم هر منطقه چیزهایی بیاموزد. تقریبا هر دو اپیزود مربوط به فرهنگ یک کشور از جهان است.

محتوای انیمیشن بزن بریم لونا

بزن بریم لونا، انیمیشنی است که قصد دارد ارزش‌های جهان شمول، مدارا کردن، زیبایی‌های جغرافیایی و فرهنگی دیگر ملت‌ها را به کودکان انگلیسی زبان بیاموزد. برای این کار تیم توانمندی از متخصصین مختلف در کار تحقیقات برای موضوع هر اپیزود همکاری کرده‌اند. تهیه کنندگان مجموعه تلاش کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن مخاطب خردسال خود را با فرهنگ‌های سایر نقاط جهان آشنا سازند.

شخصیت‌های انیمیشن بزن بریم لونا

لونا Luna: لونا به زبان اسپانیول به معنای ماه است. شخصیت محوری و دانای کل داستان، لونا یا همان ماه است؛ اما این ماه کمی متفاوت از چیزی است که در ذهن دارید! او توانایی‌های جادویی دارد و هر کسی را در دنیا می‌شناسد. خانم لونا مثل آدم‌ها دست و پا دارد و لباس می‌پوشد و کلاه به سر می‌گذارد. لونا معلم بچه‌ها است. صداپیشه کاراکتر لونا، هنرمند هالیوودی خانم Judy Greer است.

لئو Leo: لئو یک بچه وامبت است. وامبت‌ها نوعی حیوان پشمالو بومی منطقه استرالیا و از نوع کیسه‌داران هستند. لئوی داستان ما اهل سیدنی است. او عاشق یادگیری درباره انواع غذاها است و می‌خواهد مثل پدرش آشپز شود.

اندی Andy: اندی یک قورباغه آمریکایی است. اندی عاشق هنر است و می‌خواهد درباره هنر مردمان جهان چیزهای زیادی یاد بگیرد.

کارمن Carmen: کارمن یک پروانه خانم مکزیکی و عاشق موسیقی است. او اهل نواختن گیتار اسپانیول است که از مادربزرگش به ارث برده است. کارمن با ته‌لهجه مکزیکی صحبت می‌کند. یک کره جادویی همیشه همراه کارمن است که درباره همه جا به بچه‌ها اطلاعات دهد.

بررسی محتوای انیمیشن بزن بریم لونا از نگاه روان‌شناسی

همان طور که اشاره کردیم این کارتون از ابتدا هم تم و محتوایی آموزشی داشته است؛ برای ساخت هر اپیزود از این مجموعه، با گروهی از محققان مردم‌شناسی و فرهنگ‌شناسی مشورت شده است تا هر کشوری که معرفی می‌شود، با واقعیت‌های همان کشور مطابقت فرهنگی بیشتری داشته باشد و از همه‌ی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها با احترام کامل یاد شود. انسان دوستی و احترام به همه‌ی فرهنگ‌ها و کشورها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که لازم است همه‌ی کودکان در سنین خردسالی آن را بیاموزند و با آن خو بگیرند.

در جهانی که سیاستمدارانِ خرد و کلان با مردم آن سر جنگ دارند، فضایی که همه‌ی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در آن مورد احترام باشند، مهم‌ترین نیاز فردای ما است.

آموزش زبان انگلیسی با کمک انیمیشن Let’s Go Luna

بزن بریم لونا انیمیشنی زیبا و رنگارنگ است که با اهداف آموزشی ساخته شده است. این مجموعه برای کودکان پیش از دبستان ساخته شده و برای کودکان این سن هم بسیار جذاب است. Let’s Go Luna یک منبع آموزشی بسیار خوب برای دو زبانه شدن کودکان است که از نظر محتوایی کم نظیر است. در  ادامه برخی از ویژگی‌های این مجموعه را بررسی کردیم:

  • اکسنت کاراکترهای انیمیشن، امریکن و کانادایی است. اگر علاقمند هستید کودک‌تان انگلیسی را با این لهجه یاد بگیرد، بزن بریم لونا انتخاب بسیار مناسبی است. با دیدن این انیمیشن مهارت شنیداری کودک به خوبی تقویت می‌شود.
  • شخصیت‌های انیمیشن بزن بریم لونا، از کلمات و ساختارهای زبانی ساده و کاربردی استفاده می‌کنند و واژگان را به طور صحیح تلفظ می‌کنند که این موضوع، برای اهداف آموزش زبانی بسیار مفید و ضروری است.

دانلود کارتون Let's Go Luna (انیمیشن بزن بریم لونا)

  • سادگی و تنوع موضوعات در هر اپیزود، همچنین مدت زمان کوتاه هر قسمت کمک می‌کند کودک بدون خستگی و دلزدگی این مجموعه جذاب را تماشا کند و به سادگی انگلیسی بیاموزد.
  • این محتوا به دلیل این که به طور اختصاصی به منظور آموزش کودکان ساخته شده، فاقد هر گونه محتوای نامناسب و الفاظ هجو است. در این مجموعه خبری از خشونت کلامی و تصویری نیست و به جرات می‌توان گفت محتوایی بسیار سالم دارد.

دانلود کارتون Lets Go Luna

همانطور که تا به اینجا گفته شد، اگر قصد دارید فرزندتان را با کشورها و فرهنگ‌های مختلف و آداب و رسوم خاص هر منطقه آشنا کنید، کارتون Lets Go Luna  را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 35 قسمت از این مجموعه آموزنده را می‎توانید هم اکنون به صورت آنلاین در وبسایت همه چیزیدان تماشا کنید و یا دانلود کنید:

دانلود Let’s Go Luna

سخن پایانی

تماشای انیمیشن و کارتون یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که است که برای آموزش و آشنایی زبان در کودکان و حتی بزرگسالان مورد توجه است. با تماشای انیمیشن‌ ذهن به طور ناخودآگاه برای درک موضوع فعال می‌شود و به دلیل تصویرسازی که دارد کمک می‌کند واژگان بهتر و کامل‌تر در ذهن جای بگیرند. با توجه به این که کودکان بازیگوش هستند، تماشای انیمیشن بهترین روش برای آشنایی آن‌ها با زبان دوم است.

در این مقاله خواندیم که تماشای انیمیشن بزن بریم لونا به دلیل ماهیت و ساختار مثبتی که دارد، از نظر روانشناسی برای رشد و تعالی ذهن کودکان بسیار مفید است. حتی به غیر از ابعاد آموزش زبانی هم، دیدن این کارتون برای کودک شما خالی از فایده نیست.

در وب‌سایت همه چیزدان مجموعه کارتون‌های مختلفی به منظور آشنایی کودکان با زبان انگلیسی بررسی و در دسترس والدین قرار گرفته است. می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی کودک‌تان و علایقی که دارد، از تماشای کارتون‌های انگلیسی زبان بهره بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا