معرفی کارتون جاستین تایم (Justin Time)

معرفی کارتون جاستین تایم

جاستین تایم یک مجموعه تلویزیونی انیمیشنی کانادایی در ژانر علمی فانتزی است که توسط فرانک فالکون و مری بردین در کشور کانادا ساخته شده و نخستین بار در 22 سپتامبر 2011 پخش شد و سومین فصل آن در 24 ژوئن 2016 پخش شد. در ادامه با وبلاگ همه چیزدان همراه باشیم تا کارتون جاستین تایم را بیشتر بررسی کنیم.

داستان Justin Time چیست؟

در هر قسمت ۱۵ دقیقه ای “جاستین تایم” شخصیت اصلی نمایش، جاستین، خود را در مکان های مختلف مانند قطب جنوب، صحرای Sahara  و … تصور می کند. او معمولاً در این مکان ها با حیوانی ملاقات می کند که به کمک نیاز دارد.

داستان انیمیشن Justin Time

جاستین با دوستان خیالی خود اولیو و اسکویدگی (یک موجود پرنده مانند زرد شناور) متوجه می شود که آن حیوان به چه چیزهایی نیاز دارد و چگونه می تواند به او کمک کند و در طول مسیر درس هایی در مورد علم و طبیعت می آموزد. در پایان هر نمایش جاستین دنیای رویایی خود را ترک می کند تا مادر و پدرش را که در انتظار او برای انجام نوعی فعالیت مانند اسکیت سواری یا ساختن خانه پرنده هستند پیدا کند.

بررسی اجمالی جاستین تایم

این سریال حول محور ماجراهای جاستین می چرخد. در هر قسمت، جاستین با مشکلی از مسائل روزمره دوران کودکی (مانند اشتراک گذاری، کار گروهی یا توجه کردن) مواجه می شود. سپس جاستین و دوست و دستیارش Squidgy (که تغییر شکل می دهد) با ماجراجویی در زمان و در سراسر جهان از عهده مشکلات برمی آیند و آنها را حل می کنند.

در هر ماجراجویی جاستین و اسکویدگی با بهترین دوستشان اولیو Olive ملاقات می کنند. اولیو همیشه در مکان و زمانی که آنها به آن سفر می کنند زندگی می کند و معمولا برای انجام کاری به کمک آنها (جاستین و اسکویدگی) نیاز دارد. هر سه با هم با همان مشکلی روبرو می شوند که جاستین در دنیای خود با آن مواجه است و قبل از اینکه پدر و مادرش او را به دنیای خود فراخوانند، آنها با هم مشکل را حل می کنند.

انیمیشن جاستین تایم درباره ماجراجویی های جاستین و دوستانش است.

شاید برایتان جالب باشد چرا اسم این مجموعه Justin Time است. علت این نام گذاری این است که در واقع جاستین بوسیله یک ماشین زمان سفر کرد و همین موضوع باعث شده است عنوان این سریال Justin time نام بگیرد. از آنجایی که مفهوم “گذشته” برای کودکان پیش دبستانی چالش برانگیز است سریال تلویزیونی در عوض بر روی ماجراهای سرگرم کننده مناسب تر از نظر رشد، تمرکز می کند.

جاستین تایم نامزد ” جایزه امی روز” ۲۰۱۳ برای برنامه انیمیشن پیش دبستانی برجسته و “جایزه آنی” ۲۰۱۳ برای بهترین انیمیشن تلویزیونی تولید شده برای کودکان پیش دبستانی شده است.

شخصیت های نمایش

در ادامه شخصیت های اصلی و فرعی این مجموعه را بررسی میکنیم:

شخصیت های اصلی:

جاستین پیرسون: یک پسربچه هشت ساله شاد با دیدی مثبت نسبت به زندگی که شخصیتی عملگرا و همیشه در حال حرکت است. جاستین رهبر تیم است و دوست دارد مسئولیت را بر عهده بگیرد؛ حتی اگر همیشه مطمئن نباشد که در مسیر درستی حرکت می کند. او یک پسر فعال و اهل عمل است و هیچ وقت برای شروع یک ماجراجویی تردید نمی کند. جاستین در هر قسمت مهارت های زندگی را یاد می گیرد، او فردی دلسوز و مهربان است و از دوستانش اولیو و اسکویدگی مراقبت می کند. او همدل است و می تواند از اشتباهات خود و دیگران درس بگیرد.

اولیو: یک دختر ۱۳ ساله که نشان دهنده دوستی در جاستین تایم است. او در هر مکانی که جاستین و اسکویدگی از آن بازدید می کنند ظاهر می شود و اولین دوستی است که با شروع هر ماجراجویی ملاقات می کنند. او موهای مشکی دارد و موها و لباس هایش همیشه برای مطابقت با ماجراجویی تغییر می کند. معمولا این سه نفر از طریق کار اولیو با مشکلی مواجه می شوند که باید حل شود.

اولیو یکی از شخصیت های اثلی کارتون جاستین تایم

اسکویدگی: منبع بزرگ سرگرمی و شوخی در جاستین تایم است. او به عنوان یک سطل خاک رس غیر عادی توصیف شده است. اسکویدگی دوست دارد با همه کس و همه چیز دوست شود، از ماموت های پشمالوی بزرگ گرفته تا دزدان دریایی. او می تواند با همه حیوانات صحبت کند به جز مارها که از آنها می ترسد.

شخصیت های فرعی:

امیلی پیرسون (با صدا پیشگی هدر بامبریک): مادر دلسوز جاستین که عاشقانه او را دوست دارد.

پدربزرگ اولیو

سیندرلا: یک شاهزاده خانم جوان

مونتی ماموت: یک ماموت

کلئوپاترا: شاهزاده خانم موزه

داون: دختری که کلاه قهوه ای، پیراهن سفید و جلیقه قهوه ای به تن دارد.

پیر: او دوست جاستین و اسکویدگی است.

سامی: همسایه جاستین

آنچه والدین باید بدانند:

والدین باید بدانند که “جاستین تایم” یک نمایش ملایم برای جوان ترین اعضای خانواده است و مملو از اطلاعات مبتنی بر علم می باشد که به شیوه ای مناسب برای سن کودکان آموزش داده می شود. جاستین و دوستش اولیو مهربان و با ملاحظه هستند و به حیواناتی که با آنها برخورد می کنند کمک می کنند. در خانه، مادر و پدر جاستین به طرز اطمینان بخشی حضور دارند و به او کمک می کنند، اگر چه ظاهراً از تخیل فعال جاستین بی اطلاع هستند!

آیا این مجموعه مناسب است؟

“جاستین تایم” با درس هایی درباره حیوانات و اکوسیستم ها (زیست بوم ها) که درک و فهم آنها برای کودکان پیش دبستانی آسان است، با حفظ علاقه و رغبت در کودکان، دانش را به آنها منتقل می کند. جاستین اغلب در هر مکانی که فرود می آید در حال گشت و گذار است که برای بچه ها نیز جذاب خواهد بود، بچه هایی که احساس می کنند از دنیایی که در آن زندگی می کنند سردر نمی آورند.

حضور والدین جاستین در هر قسمت یکی از نکات مثبت این انیمیشن است.

همچنین حضور والدین جاستین در هر قسمت بسیار مثبت است، برخلاف برخی نمایش ها که در آن ها مادر و پدر به طور گیج کننده ای غایب هستند و بچه ها را به تنهایی به سوی ماجراجویی رها می کنند.

دانلود کارتون جاستین تایم

بچه ها عاشق ماجراجویی هستند، خواه خودشان در این ماجراجویی باشند یا کسی را ببینند که این کار را در یک برنامه تلویزیونی یا فیلم انجام می دهد و این همان چیزی است که در “جاستین تایم” اتفاق می افتد. بنابراین اگر فرزند کنجکاوی دارید یا دوست دارید قدرت تحیل و کنجکای فرزندتان پرورش بیاید، توصیه می کنیم از این مجموعه اصلا غافل نشوید. شما میتوانید انیمیشن جاستین تایم و 100 ها مورد از بهترین کارتون های انگلیسی دیگر برای پرورش کودک دوزبانه را از وبسایت همه چیزدان دانلود کنید.

دانلود کارتون جاستین تایم

منبع:

commonscensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا