آشنایی با انیمیشن دنیای لونا Earth to Luna

آشنایی با انیمیشن دنیای لونا Earth to Luna

درباره‌ی انیمیشن Earth to Luna

انیمیشن دنیای لونا (به انگلیسی Earth to Luna)، یک مجموعه کارتونی است که در استودیوی انیمیشن‌سازی برزیلی TV PinGuim تولید و در آگوست 2014 از شبکه‌ی آمریکایی Sprout پخش شده است. این انیمیشن به دو زبان پرتغالی (برزیلی) و انگلیسی با لهجه امریکن ساخته شده است. سازندگان این مجموعه سلیا کاتاندا Célia Catunda و کیکو میسترریگو Kiko Mistrorigo هستند و این مجموعه را مخصوص کودکان 4 تا 9 سال کارگردانی و تولید کرده‌اند. تا کنون بیش از 156 اپیزود 15 دقیقه‌ای از مجموعه دنیای لونا، در 6 فصل ساخته شده است. با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا با انیمیشن دنیای لونا بیشتر آشنا شویم.

داستان و محتوای انیمیشن دنیای لونا

انیمیشن دنیای لونا درباره‌ی ماجراهای دختری به نام لونا است که عاشق علم است. برادر کوچکترش، ژوپیتر، و حیوان خانگی‌شان، که یک راسو است، با لونا در ماجراهای این انیمیشن همراه هستند. لونا دختری خیال‌پرداز و کنجکاو است که به دانش و طبیعت علاقه زیادی دارد و می‌خواهد همراه برادر و راسوی‌شان از نحوه کار کردن همه چیز سر در بیاورد. نکته‌ی جالب در این کارتون، اسامی این خواهر و برادر جویای علم است؛ لونا در زبان اسپانیایی به معنای ماه و ژوپیتر هم که از اسم سیاره ژوپیتر، یا همان سیاره مشتری، گرفته شده است.

داستان و محتوای انیمیشن دنیای لونا

در انتهای هر اپیزود لونا و برادرش چیزهایی را که یاد گرفته‌اند برای پدر و مادرشان توضیح می‌دهند. از نتیجه ترکیب کردن رنگ‌های زرد و آبی گرفته تا اطلاعاتی درباره‌ی صورت‌های فلکی ستارگان در آسمان یا دلیل وجود نمک در آب دریا، همه‌ی این‌ها موضوعاتی هستند که این خواهر و برادر درباره‌ی آن تحقیق می‌کنند.

بررسی انیمیشن دنیای لونا از نگاه روانشناسی

لونا در مورد همه چیز کنجکاو و پرسشگر است. او، تنها و تنها عاشق یک چیز است و آن هم دانش است. دنیای اطراف و کره‌ی زمین برای لونا یک آزمایشگاه عظیم محسوب می‌شود؛ کنجکاوی‌های لونا تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که او بتواند یک پدیده را به روش منحصربه‌فرد خود درک کند و برای دیگران، به خصوص والدینیش، توضیح دهد.

بررسی انیمیشن دنیای لونا از نگاه روانشناسی

لونا یک مجموعه کارتونی جذاب و آموزنده برای کودکان زیر 9 سال است که نوید انبوهی کنجکاوی را به مخاطبان خردسالش می‌دهد. هدف سازندگان انیمیشن آموزشی دنیای لونا، بالا بردن مهارت‌های علمی و افزایش نگاه جزئی‌نگر در کودکان و ارتقای حس کنجکاوی آن‌ها است. در کنار این اهداف، کودک با اطلاعات عمومی مناسبی نیز آشنا می‌شود. تماشای این انیمیشن انگیزه‌ی بسیار خوبی برای ایجاد نگاه علمی در کودکان به وجود می‌آورد.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن دنیای لونا

  • لونا Luna : همان طور که گفته شد، لونا یک دختر بچه 6 ساله و عاشق علم است که به همراه برادر کوچکترش، پدر، مادر و راسوی دست‌آموزشان زندگی می‌کند. لونا با موهای بلندش، که به صورت خرگوشی بسته شده، همیشه به دنبال کشف دلیل اتفاقات مختلف در طبیعت است. او یک قطب‌نما یا جی‌پی‌اس جادویی دارد که همه چیز را در درون آن می‌تواند ببیند. این وسیله‌ی جذاب، لونا را برای یافتن علت‌های پدیده‌های مختلف کمک می‌کند.
  • ژوپیتر Jupiter : پدر و مادر لونا اسم برادرش را از نام ستاره‌‌ی مشتری وام گرفته‌اند. او تقریبا 2 یا 3 سال دارد و همیشه همراه لونا است. برخلاف لونا، برادرش هنوز به مدرسه نمی‌رود.
  • کلود Clyde : اسم حیوان خانگی و دست‌آموز لونا است که بسیار هم به لونا علاقمند است. کلود حرف نمی‌زند اما رفتارهای انسانی دارد و در کنجکاوی‌های لونا و برادرش همراه آن‌ها است.

شخصیت های کارتون دنیای لونا

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از انیمیشن دنیای لونا

انیمیشن دنیای لونا یک مجموعه آموزشی بی‌نظیر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، به ویژه کودکان زیر 6 سال است. داستان‌های جذاب و متنوع این انیمیشن، به همراه گرافیک دو بعدی و رنگارنگ آن در جلب توجه مخاطب خردسال موفق است.

مهمترین نکته در مورد انیمیشن دنیای لونا، زبان مورد استفاده کاراکترها است. به دلیل نوع مخاطب این انیمیشن، که کودکان زیر 6 سال هستند، تمامی دیالوگ‌ها و عبارات بسیار ساده و روان هستند. همچنین واژگان کاربردی هستند و یادگیری آن برای کودکان آسان است. به جرات می‌توان ادعا کرد، انیمیشن دنیای لونا یکی از بهترین منبع‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان محسوب می‌شود و کمتر می‌توان نمونه‌ای تا این حد کاربردی و آموزشی را برای گروه سنی پیش از دبستان و حتی دبستان یافت.

دیدن کارتون، روشی ناخودآگاه برای دو زبان شدن کودک محسوب می‌شود و از خستگی کودکان جلوگیری می‌کند. در این شیوه، قدرت شنیداری و در ادامه، توانایی صحبت کردن در کودک بدون کمترین تلاش و تمرین صورت می‌گیرد. داستان‌ها و ماجراهای انیمیشن دنیای لونا در عین سادگی، تنوع بسیار بالایی در موضوعات دارند و همین مساله باعث می‌شود دایره‌ی واژگانی که به کار برده می‌شود، متنوع باشد.

فواید یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن دنیای لونا

  • مدت زمان هر اپیزود از این سریال کودکانه، کوتاه است و باعث می‌شود کودک از تماشای انیمیشن احساس خستگی و دلزدگی نکند.
  • حالت موزیکال و گرافیک زیبا و روند ساده و جذاب داستان همه به علاقمند شدن مخاطب کمک می‌کنند. در واقع تماشای دنیای لونا یادگیری زبان را به یک تفریح جذاب برای کودکان تبدیل می‌کند.
  • خوشبختانه کارتون دنیای لونا فضای بسیار سالم و مهربانانه دارد و فاقد هر گونه خشونت کلامی، رفتاری یا هر گونه بدآموزی برای کودکان است. همین موضوع به والدین کمک می‌کند با خیالی آسوده بتوانید این مجموعه را در اختیار کودک خود قرار دهید.
  • بهتر است کودک اپیزودهای این مجموعه را به دفعات زیاد و به صورت تکراری ببیند تا واژگان و عبارت به درستی در ذهن او جای گیرند؛ البته که نباید در این کار افراط کرد و کودک را دلزده کرد.
  • خوشبختانه تعداد اپیزودهای انیمیشن بیش از 150 قسمت است. به همین دلیل تا مدت‌ها می‌توانید از کارتون دنیای لونا برای آموزش و تقویت زبان کودک خود استفاده کنید.

مزایای انیمیشن earthtoluna برای پرورش کودک دوزبانه

دانلود کارتون Earth to Luna

انیمیشن دنیای لونا یا Earth to Luna یکی از بهترین کارتون‌هایی است که جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان به کار می‌رود و با تهیه آن با یک تیر دو نشات می زنید! چراکه نه تنها برای پرورش کودک دوزبانه مناسب است، بلکه پر از نکات علمی و آموزشی است و به طور ناخودآگاه فرزند شما را به کاوش و جستجوگری و علاقه مندی به علم و دانش ترغیب می کند.

لینک دانلود انیمیشن Eath to Luna

سخن پایانی

همان طور که در طول این محتوا اشاره شد، انیمیشن دنیای لونا (Earth to Luna) یک کارتون کاربردی با مباحث آموزشی و علمی است که تماشای آن به همه‌ی کودکان، حتی کودکانی که قصد آموزش زبان انگلیسی ندارند، توصیه می‌شود. این انیمیشن با فضای علمی و جذابی که از نظر گرافیکی و محتوایی دارد، به خوبی می‌تواند کودک دلبند شما را به خود جذب کند و شما را به هدفی که در ذهن دارید، نزدیک سازد.

در پایان، از توجه و همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. از شما دعوت می‌کنیم جهت تماشا و دانلود انیمیشن‌های مخصوص پرورش کودک دوزبانه به وبسایت همه چیزدان ماجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا