پرورش خلاقیت کودکان با کارتون Creative Galaxy

پرورش خلاقیت کودکان با کارتون Creative Galaxy

Creative Galaxy یا کهکشان خلاقیت یک سریال انیمیشنی جذاب است که بینندگان را به دنیایی پر جنب و جوش و خارق العاده پر از امکانات بی پایان برای خلاقیت و تخیل می‌برد. اگر می‌خواهید تخیل و خلاقیت فرزند خود را تقویت کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درباره‌ی انیمیشن کهکشان نابغه‌ها و تاثیری که بر فرزندتان می‌تواند بگذارد بیشتر بدانیم.

درباره‌ انیمیشن کهکشان خلاقیت

انیمیشن کهکشان نابغه‌ها (به انگلیسی: Creative Galaxy)، یک مجموعه کارتونی مناسب کودکان پیش دبستانی و 4 سال به بالا است که به صورت سه بعدی کامپیوتری و شیوه‌ی لایو اکشن ساخته شده است. کهکشان نابغه‌ها یا کهکشان خلاقیت از سال 2013 تا 2019 از شبکه اینترنتی  Amazon Video پخش شده و یکی از کارتون‌های مورد علاقه کودکان کانادایی و آمریکایی است. ژانر این انیمیشن علمی تخیلی است و داشتن گرافیک جذاب و رنگارنگ، یکی از مشخصه‌های اصلی این کارتون است.

درباره انیمیشن کهکشان خلاقیت

در مدت 6 سال بیش از 36 اپیزود 30 دقیقه‌ای از کارتون کهکشان نابغه‌ها تولید شده است. بخش اول و اصلی هر اپیزود به نمایش ماجراهای آموزشی چند شخصیت انیمیشنی و آدم فضایی‌ها اختصاص دارد. در بخش انتهایی هر اپیزود، چند شخصیت واقعی که کودک هستند، آموزش‌های خلاقانه آدم فضایی‌ها را به کار می‌گیرند.

کارتون Creative Galaxy محصول همکاری کمپانی‌های فیلم‌سازی 9 Story Media کانادا و Amazon Studios آمریکا است.

محتوای انیمیشن Creative Galaxy

همانطور که اشاره شد، انیمیشن Creative Galaxy روایت ماجراهای چند کودک فضایی در سیاره‌ای خیالی است. شخصیت محوری انیمیشن، پسر بچه‌ای به نام آرتی است. زمانی که مشکلی پیش می‌آید یا موضوعی وجود دارد، آرتی و دستیارش اپیفانی سعی می‌کنند سوار بر یک سفینه فضایی به گردش و کاوش در کهکشان بپردازند.

در این سفر اکتشافی، آرتی و دوستانش به جستجوی ابزارهای مورد نیاز برای حل مشکل می‌پردازند. آدم فضایی‌های کوچولو به صورتی خلاقانه و با کمک هنر و با استفاده از ابزارهایی ساده مشکل را حل می‌کنند.

محتوای انیمیشن Creative Galaxy

این انیمیشن تلاش دارد در قالب یک برنامه کارتونی جذاب، شیوه حل خلاقانه مسائل و دقت در دنیای اطراف را به کودکان سن پیش از دبستان آموزش دهد؛ اینکه کودک یاد بگیرد با ساده‌ترین ابزار و چیزهایی که دَمِ دست است، حتی با کمک نقاشی یا کاردستی، می‌تواند وسایلی برای بازی و تفریح خودش درست کند. نگاه خلاقانه به دنیای اطراف، موضوعی است که این انیمیشن سعی دارد به کودک بیاموزد تا در دنیای واقعی و آینده، بتواند از این نگاه خلاقانه به خوبی بهره بگیرد.

شخصیت‌های کارتون Creative Galaxy

  • آرتی Arty: آرتی پسری خلاق و دارای خصوصیت رهبری است. او آدم فضایی کوچولو و جذابی است که در کشتی فضایی خودش به کشف و کاوش کهکشان‌ها می‌پردازد و با ایده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند و با استفاده از خلاقیت هنری‌اش، برای کمک و حل مشکلات اقدام می‌کند. رنگ پوست آرتی سبز روشن است و همیشه لباس و کلاه آبی به سر دارد. او همراه پدر و مادرش زندگی می‌کند.
  • اپی فانی Epiphany: اپی فانی یک آدم فضایی دختر و همکار آرتی است. اپی فانی به صورت جادویی توانایی تبدیل شدن به هر چیزی که می‌خواهد، دارد.
  • آنه Annie: آنه یک دختر فضایی دوست داشتنی، شاد و پر هیجان است. او یکی از بهترین دوستان آرتی است. رنگ آنه بنفش است و موهای آبی فرفری بلند دارد.
  • جوجو Juju: یکی دیگر از دختران گروه است که عاشق عکاسی کردن با دوربین است.
  • جکسون Jackson: جکسون یک پسر بچه فضایی با شخصیتی دوست داشتنی است. او هم از دوستان نزدیک آرتی است. جکسون طوسی رنگ است و لباس‌های نارنجی می‌پوشد.

آموزش زبان انگلیسی به کمک انیمیشن کهکشان نابغه‌ها

برای دو زبانه شدن کودک تماشای انیمیشن یک شیوه بسیار موثر است. اصولا حال روحی خوب و شادابی کودک یک فاکتور اساسی در بالا بردن ضریب یادگیری کودکان محسوب می‌شود. زمانی که کودک در حال تماشای انیمیشن است، به صورت ناخودآگاه، شرایط ذهنی مناسبی برای یادگیری دارد.

آموزش زبان انگلیسی به کمک انیمیشن کهکشان نابغه‌ها Creative Galaxy

همچنین ضمن تماشای انیمیشن، یادگیری به صورت ناخودآگاه و بدون تلاش رخ می‌دهد. به این معنا که کودک نیاز به تلاش برای حفظ واژگان و ترکیبات زبانی ندارد و یادگیری در ذهن او به صورت طبیعی، مانند زبان مادری، رخ می‌دهد. کارتون کهکشان نابغه‌ها، یک انیمیشن ساده و جذاب است که با اهداف آموزشی ساخته شده است و به همین دلیل یک گزینه‌ی مناسب برای آموزش زبان به کودکان است.

دانلود کارتون Creative Galaxy

انیمیشن کهکشان خلاقیت یک انیمیشن با لهجه امریکن بوده که به پرورش خلاقیت در کودکان و علاقه‌مند کردن آنها به هنر موثر است. علاوه بر محتوای این مجموعه مهارت‌های همچون حل مساله را نیز به طور غیرمستقیم در کودکان تقویت می‌کند. لذا اگر فرزند شما در گروه سنی 4 سال به بالا قرار دارد و دوست دارد خلاقیتش تقویت و در عین حال زبان انگلیسی را نیز بیاموزد، حتما از طریق لینک زیر کارتون کهکشان خلاقیت را دانلود و یا به صورت آنلاین تماشا کنید:

دانلود کارتون Creative Galaxy

 

چرا انیمیشن کهکشان خلاقیت برای آموزش زبان انگلیسی مفید است؟

امروزه انیمیشن‌ها و کارتون‌های بی‌شماری در سراسر دنیا تولید می‌شوند اما همه‌ی آن‌ها بار آموزشی مناسبی برای کودکان ندارند. بسیاری از انیمیشن‌ها ساختار زبانی پیچیده‌ای دارند و یا با لحن مناسبی که قابل فهم باشد، ادا نمی‌شوند. انیمیشن کهکشان نابغه‌ها، با توجه به سن و سال مخاطبش که کودکان پیش دبستانی هستند، از ساختار زبانی ساده‌ و با تلفظی قابل فهم و آسان تشکیل شده است.

  • زبان این انیمیشن ساده و کاربردی است. تلفظ سلیس و کامل کلمات و دوری از مختصر‌سازی‌های معمول بزرگسالان، باعث می شود کودک با بهترین تلفظ کلمات را بیاموزد.
  • خوشبختانه مدت زمان هر اپیزود در حدود 15 دقیقه است که باعث می شود کودک از دیدن کارتون کهکشان نابغه‌ها خسته و دلزده نشود.
  • کاراکترها با اکسنت و لهجه‌ی امریکایی و کانادایی صحبت می‌کنند که این موضوع نیز می‌تواند برای کسانی که قصد دارند کودکشان لهجه‌ی امریکن را بیاموزد، مفید است.
  • از دیگر نکات مثبت کهکشان نابغه‌ها می‌توان به مباحث آموزشی اشاره کرد؛ با تماشای این انیمیشن، ضمن یادگیری زبان انگلیسی کودک با نگاه خلاقانه به دنیای اطراف نیز آشنا می‌شود.

دانلود کارتون Creative Galaxy

سخن پایانی

با وجود این که هر ساله، کارتون‌های انگلیسی بسیار زیادی تولید می‌شوند، اما همه‌ی آن‌ها از نظر محتوا و ساختار زبانی برای یادگیری زبان مناسب نیستند. اگر در مسیر پرورش کودک دوزبانه با انیمیشن‌ها هستید، باید انیمیشنی را برای کودکتان انتخاب کنید که هم بار آموزشی مناسب داشته باشد، هم از نظر محتوا نامناسب نباشد و هم از نظر ساختار زبانی، ساده و قابل فهم باشد و کلماتی که در آن ادا می‌شوند، واضح و با لهجه‌ی مناسب باشند.

خوشبحتانه انیمیشن کهکشان خلاقیت (Creative Galaxy) تمام این خصوصیات را دارد و شما می‌توانید با خیال راحت این مجموعه را برای فرزند بالای 4 سال خود پخش کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

در پایان باید گفت که در وب سایت همه چیزدان، انیمیشن‌ها و کارتون‌های متعددی معرفی می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به علایق و روحیه فرزندتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای آشنایی با سایر مجموعه‌های مقالات ما را از این بخش دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا