چرا کارتون بالی (Bali) را برای پرورش کودک دوزبانه انتخاب کنیم

چرا کارتون بالی (Bali) را برای پرورش کودک دوزبانه انتخاب کنیم

بالی (Bali)، شخصیتی جذاب و رنگارنگ در دنیای کارتون‌های کودکانه، قلب کودکان بسیاری از سراسر جهان را به دست آورده است؛ اما فراتر از ارزش سرگرمی، این انیمیشن محبوب به عنوان یک ابزار موثر برای یادگیری زبان انگلیسی و مهارت های ضروری دیگر برای کودکان ثابت شده است. در این مقاله از وبلاگ همه چیزدان، به بررسی مزایای مختلف استفاده از کارتون بالی به عنوان یک منبع یادگیری زبان انگلیسی و چگونگی کمک به کودکان در توسعه مهارت های زبانی، مهارت های اجتماعی و سایر مهارت ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

درباره انیمیشن بالی Bali

کارتون بالی یک مجموعه انیمیشنی کانادایی ویژه کودکان پیش از دبستان است که با الهام از یک کتاب داستان کودکانه فرانسوی ساخته شده است. تولید سریال Bali در سال 2006 توسط کمپانی انیمیشن سازی Planet Nemo Animation آغاز شد.

درباره انیمیشن بالی Bali

در مدت 2 سال بیش از 52 قسمت 11 دقیقه‌ای از این مجموعه کارتونی تولید شده است. کمپانی Planet Nemo حق پخش انیمیشن جذاب بالی را به بیش از 20 کشور در سراسر دنیا واگذار کرده است که این مساله نشان از اهمیت و محبوبیت این کارتون نزد کودکان سراسر دنیا دارد. 

داستان و محتوای انیمیشن بالی 

انیمیشن Bali درباره اتفاقات روزانه زندگی یک توله سگ بازیگوش و دوست داشتنی به نام Bali است. بالی به همراه پدر و مادر و خواهر کوچکترش لئا زندگی می‌کند و با دوستانش، که یک روباه و بره هستند، به پیش دبستانی می‌رود! او یک عروسک کوچک هم به نام کیکو (Kikou) دارد. 

فضای انیمیشن بالی، زندگی مدرن شبیه به زندگی امروزی خود ما را به تصویر می‌کشد. بالی و خانواده‌اش در آپارتمان زندگی می‌کنند، اتومبیل، کامپیوتر و تلفن همراه دارند! شهروندان این شهر با هم در صلح و صفا زندگی می‌کنند و اتفاقات جالبی بین آن‌ها رخ می‌دهد؛ دقیقا همانند آن چه ما در زندگی مدرن شهری تجربه می‌کنیم. 

داستان و محتوای انیمیشن بالی 

Bali شخصیت کنجکاوی است که تصورات خاصی درباره کارکرد چیزهای اطرافش دارد؛ اما زمانی که در موضوعی گیر می‌کند، وارد دنیای رویایی می‌شود که در آنجا کسی به کمکش می‌آید و به او درباره سوالات و مشکلاتش چیزهایی می‌آموزد. زمانی که بالی به دنیای واقعی زندگی‌اش بر می‌گردد، از این آموخته‌ها استفاده می‌کند و نگرشی مثبت‌تر به اطراف پیدا می‌کند. 

بررسی انیمیشن بالی از دیدگاه روان‌شناختی

هدف سازندگان از تولید انیمیشن Bali آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان 3 سال به بالا و پرورش استعدادهای آن‌ها در قالب یک کارتون جذاب و سرگرم کننده بوده است. مشکلات و اتفاقاتی که بالی و دوستانش در این سریال با آن مواجه می‌شوند برای مخاطب خردسال کاملا آشنا است. کودک با دیدن این مجموعه جذاب یاد می‌گیرد چطور با مسائل روزانه‌اش کنار بیاید؛ موضوعاتی نظیر غلبه بر ترس‌هایش و یا مداومت در یادگیری یک کار دشوار و … در این مجموعه مطرح می‌شود.

بالی الگوهای زیادی دارد؛ پدر و مادر، یا افراد مختلفی که در رویاهای او ظاهر می‌شوند همگی برای او الگو هستند. یک ویژگی تاثیرگذار و آموزنده‌ی شخصیت بالی این است که او شنونده خوبی است و با اشتیاق به آن چه والدین یا بزرگترهایش می‌گویند گوش می‌دهد تا از تجربیات آن‌ها یاد بگیرد.

این مجموعه کارتونی دارای داستان ‌فوق‌العاده، شخصیت‌های دوست داشتنی و مملو از پیام‌های مثبت و آموزنده است؛ به طوری که این مجموعه را به یک انتخاب عالی برای کودکان پیش از دبستان تبدیل می‌کند. اشتیاق بالی به زندگی و تمایلش برای آموختن، او را به یک مدل و الگوی بسیار خوب برای کودکان خردسال بدل می‌سازد.

Bali حتی در اوج ناامیدی هم دست از آموختن نمی کشد و این موضوع یک برگ برنده برای این انیمیشن به حساب می‌آید. یادگیری علاوه بر اینکه او را در حل مشکلاتش کمک می کند، اعتماد به نفس بالی را هم بالا می‌برد و این انیمیشن به خوبی این موضوع را به تصویر می‌کشد.

شخصیت و کاراکترهای انیمیشن بالی

کارتون Bali شامل شخصیت‌های متنوعی از خانواده و دوستان Bali می‌شود. بالی که یک پسربچه 6 ساله است به همراه مادر و پدر و خواهرش لئا زندگی می‌کند. 

شخصیت و کاراکترهای کارتون بالی

عمه بالی، مادام الگا و دو دوست بالی، که یک بره و یک روباه هستند، از دیگر کاراکترهای این انیمیشن جالب هستند. به غیر از این کاراکترها، این انیمیشن شخصیت‌های فرعی دیگری نیز دارد که هر کدام با توجه به موضوع در داستان ظاهر می‌شوند.

فوائد آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک انیمیشن بالی

زبان ساده و کاربردی کاراکترها، از مزیت‌های کارتون Bali است. با توجه به این که مجموعه بالی برای کودکان پیش از دبستان ساخته شده، زبان Bali و خانواده و دوستانش بسیار ساده و قابل فهم است. کلمات به خوبی و با بهترین تلفظ ادا می‌شوند؛ عبارت‌ها و ساختارهای زبانی پیچیده نیستند و جملات معمولا کوتاه و ساده هستند. 

جملات این مجموعه به شکل جذابی کاربردی هستند؛ یعنی دقیقا عباراتی که از یک کودک زیر 6 سال انتظار می رود بگوید. کودک شما با دیدن این مجموعه به خوبی با زبان انگلیسی و ساختارهای آوایی آن آشنا می‌شود. 

خوشبختانه از خشونت‌های کلامی یا عبارت‌های نامناسب در این انیمیشن ابدا استفاده نمی‌شود و از این نظر نیز خیال والدین می‌تواند آسوده باشد. 

یادگیری زبان انگلیسی با مجموعه انیمیشن بالی 

انیمیشن بالی (Bali) یک مجموعه بسیار عالی و بی نظیر برای تقویت زبان کودکان بالای 3 سال است. داستان‌های این مجموعه در عین ساده بودن برای مخاطب خردسال بسیار جذاب و جالب هستند و همین موضوع باعث می‌شود کودک به دیدن این انیمیشن اشتیاق بسیاری نشان دهد.

مدت زمان هر قسمت از سریال Bali در حدود 10 دقیقه است که با توجه به جذابیت انیمیشن، مدت زمان بسیار مناسبی است. انیمیشن‌های زبان اصلی می‌توانند تا حدی باعث خسته و دلزده شدن کودک شوند، اما بالی به دلیل زمان کوتاه اصلا برای مخاطب خسته کننده نیست و این موضوع، یکی از محاسن این مجموعه برای دو زبانه شدن کودک در کنار جذابیت‌های بصری بسیار بالای انیمیشن Bali است. 

پرورش کودک دوزبانه با کارتون بالی Bali

پیام و فضای مثبت انیمیشن Bali یکی دیگر از محاسن این مجموعه محسوب می‌شود که در مجموع این سریال را به یک منبع بسیار مفید و آموزنده برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کودکان تبدیل کرده است.

دانلود کارتون بالی

همانطور که تا به اینجا گفته شد، کارتون بالی یک مجموعه خانوادگی است که حاوی نکات جالبی درباره زندگی روزمره و چالش‌هایی‌ست که یک کودک پیش دبستانی با آنها مواجه میشود و بسیاری از مهارت‌های زندگی را به صورت غیرمستقیم به آنها آموزش می‌دهد. این مجموعه با داشتن محتوای عالی شامل مکالمات روزمره به صورت واضح و شمرده است یکی از بهترین انتخاب ها برای آموزش انگلیسی به کودکان می باشد. شما می توانید این انیمیشن Bali را به همراه صدها مجموعه دیگر از انیمیشن های پرورش کودک دوزبانه از وبسایت همه چیزدان دانلود و یا بصورت آنلاین تماشا کنید. برای تهیه این مجموعه به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود کارتون بالی (Bali)

در پایان این مقاله از شما دعوت می کنیم در صورتیکه فرزندتان این انیمیشن را تماشا کرده است، تجربیات و نظرات خود را در مورد آن برای ما ارسال کنید. سپاس از همراهی شما.

 

منبع:

common sense media

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا