آشنایی با انیمیشن آدا توئیست Ada Twist Scientist

آشنایی با انیمیشن آدا توئیست Ada Twist Scientist

انیمیشن آدا توئیست (به انگلیسی: Ada Twist Scientist) یک مجموعه کارتونی مخصوص کودکان گروه سنی پیش از دبستان (4 سال به بالا) است. انیمیشن با الهام از نام آدا لاو لیس، بانوی ریاضیدان قرن 19 در انگلستان، ساخته شده است.

مجموعه آدا توئیست یا ایدا توئیست بر اساس کتابی کودکانه با همین نام و با نویسندگی Andrea Beatty تولید شده است. انیمیشن آدا توئیست، یکی از چند کارتونی است که به سفارش شبکه نتفلیکس ساخته شده است. کارتون آدا، یک انیمیشن خوش‌ساخت با داستان‌هایی علمی و موسیقی گیرا است که توسط خانم کریس نی ساخته شده است. خانم کریس نی سابقه ساخت انیمیشن‌های باکیفیت را در گذشته نیز داشته است.

این انیمیشن از ماه سپتامبر سال 2021 بر روی شبکه نتفلیکس به نمایش در آمد و مدت زمان هر اپیزود از آن در حدود 12 دقیقه است. در این مقاله از وبلاگ همه چیزدان قصد داریم کارتون آدا توئیست داشنمند را نقد و بررسی کنیم و از تاثیر آن در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در کودکان سخن بگوییم. در ادامه با همه چیز دان همراه باشید.

داستان انیمیشن آدا توئیست دانشمند  

انیمیشن آدا توئیست دانشمند درباره‌ی ماجراهای زندگی یک دانشمند 8 ساله است که به دنبال کشف راه‌هایی برای حل مشکلات و همین طور ایجاد همکاری و دوستی بین مردم است. آدا دختری سیاه پوست است که در راه کشفیاتش از دو دست صمیمی‌اش، رُز Roseie و ایگی Iggy کمک می‌گیرد. ‌

داستان انیمیشن آدا توئیست دانشمند  

آدا و دوستانش مشتاق هستند تا ببینند اتفاقات این دنیا چطور کار می‌کند! آن‌ها به کمک هم به دنبال فهم دلیل اتفاقات و روش حل کردن مشکلات می‌روند. البته فهم واقعیت، در ابتدای داستان است و آنها باید به عنوان دانشمند کاری کنند که جهان را به جای بهتری مبدل کنند.

موضوعات و داستان‌های این انیمیشن، بسیار هوشمندانه و در عین حال سرگرم کننده هستند. ارزش‌های علمی مانند پرسشگری، ایجاد فرضیه، آزمایش و تجربه و از همه مهم‌تر کار گروهی در این انیمیشن به خوبی به تصویر کشیده شده است.

به طور خلاصه می‌توان انیمیشن Ada Twist Scientist را برنامه‌ای بسیار آموزنده برای کودکان توصیف کرد. به بیان دیگر این انیمیشن، علم را برای کودکان به یک سرگرمی جذاب بدل می‌کند. از نکات جذاب و آموزنده انیمیشن این است که در انتهای هر اپیزود، درباره‌ی زندگی واقعی دانشمندان صحبت می‌شود.

کاراکترها و شخصیت‌های اصلی انیمیشن Ada Twist Scientist   

 آدا Ada Twist: همان طور که اشاره شد، ادا یک دختر بچه 8 ساله و سیاه پوست است که با پدر، مادر، برادر بزرگتر و گربه خانگی‌شان زندگی می‌کند. او به اکتشافات علمی علاقه دارد و نمایانگر شخصیتی کنجکاو و با هوش است که هیچ گاه تسلیم نمی‌شود.

رُزا Rosie Revere: رُزا یکی از دو دوست و همکار صمیمی آدا و یک مهندس است. رزا خانم به همراه آدا و دوست دیگرشان، ایگی، با پرسشگری و ایجاد طوفان مغزی مسیری برای کشف راه حل‌ها پیدا می‌کنند.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن Ada Twist Scientist

ایگی Iggy Peck: ایگی یک پسر بچه باهوش و آخرین نفر در این حلقه سه نفره دوستانه است. او آرشیتکت است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک انیمیشن آدا توئیست

  • انیمیشن ایدا توئیست یک کارتون به زبان انگلیسی و با لهجه امریکن است. پیش‌تر گفتیم که موضوع انیمیشن بیان علمی مسائل به زبان ساده است.
  • مخاطب انیمیشن کودکان پیش از دبستان هستند که تشریح موضوعات علمی ساده می‌تواند برایشان جذاب و هیجان انگیز باشد.
  • موضوعات و گرافیک جذاب انیمیشن، کودک را به خود جلب کرده و او را وا می‌دارد که با اشتیاق به دیدن انیمیشن بپردازد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک کارتون ایدا توئیست

  • لحن و بیان انیمیشن کودکانه است، اما کارکترها سریع صحبت می‌کنند. بنابراین درک مطالب بیان شده، نیاز به مهارت و تمرین بیشتر از سوی زبان آموز خردسال دارد.
  • این انیمیشن برای تقویت مهارت شنیداری کودک و آشنایی با ساختارهای زبان انگلیسی بسیار کاربردی و مفید است.
  • مدت زمان هر اپیزود کوتاه است و همین موضوع کمک می‌کند تا از خسته شدن و دلزدگی کودک اجتناب شود. در کنار ارزش‌های آموزش زبان، در این انیمیشن هنجارهایی مانند حس همکاری و نگاه با دقت به مسائل زندگی به کودک یاد داده می‌شود.

دانلود کارتون ایدا توئیست

یکی از بهترین انیمیشن های آمریکایی مناسب رده سنی 4 سال به بالا جهت دوزبانه کردن کودکان مجموعه ایدا توییست دانشمند است. همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، این کارتون جذاب کودکان را به علم علاقه مند می کند و منجر به تقویت کنجکاوی آنها نسبت به محیط اطرافشان می شود. برای دانلود این کارتون از وبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود انیمیشن آدا توئیست

سخن پایانی

انیمیشن آدا توئیست دانشمند را می‌توان یکی از بهترین منابع برای آموزش و یادگیری کودکان دانست. در بین کارتون‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی زبان، آدا توئیست از نظر محتوا دارای بار آموزشی مثبت نیز هست که می‌تواند در افزایش حس کنجکاوی کودک بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده برایتان سودمند واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم برای تماشا و دانلود انیمیشن های انگلیسی مخصوص پرورش کودک دوزبانه به وبسایت همه چیزدان مراجعه کنید.

 

منبع:

commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا