cartoons-for-learning-english

5 تا از بهترین کارتون‌های آموزش انگلیسی به کودکان (پرورش کودک دوزبانه)

یکی از روش‌های موثر و البته سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی، تماشای کارتون‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی مخصوص کودکان است. این متد نه فقط برای یادگیری کودکان، حتی در فرآیند زبان آموزی سایر رده‌های سنی نیز می‌تواند مفید باشد.

چرا کارتون‌ها برای دوزبانه شدن کودکان مناسب هستند؟

  • در کارتون‌ها کلمات به آرامی و واضح تلفظ می‌شوند، چرا که این برنامه‌ها برای کودکان طراحی و ساخته شده‌اند و از سطح زبانی ساده در آنها استفاده می‌شود.
  • گاهی اوقات چند کلمه پیچیده‌تر نیز در هر قسمت از کارتون به کار می‌رود، اما معنی آنها در طول همان اپیزود توضیح داده می‌شود.
  • در برنامه‌های کارتونی مخصوص کودکان، اغلب تکرار زیادی انجام می‌شود. همین امر باعث تثبیت بهتر مفاهیم در ذهن کودک می‌شود و به او کمک می‌کند راحت‌تر کلمات و جملات جدید را به خاطر بسپرد.
  • ساختار زبانی در کارتون‌ها ساده است و به درک کلمات و مکالمات کمک می کند.
  • مدت زمان هر قسمت از کارتون‌ها معمولا کوتاه و کمتر از 30 دقیقه است. این موضوع باعث می‌شود کودک به اندازه کافی تمرکز روی محتوای برنامه داشته باشد و خسته نشود.
  • کارتون‌ها و انیمیشن‌ها نه تنها برای کودکان سرگرم‌کننده هستند، بلکه برای بزرگسالان نیز جذابیت دارند.

در ادامه 5 کارتون انگلیسی که برای شروع دوزبانه شدن فرزند شما مناسب است، معرفی می‌کنیم:

1- کارتون پپاپیگ (Peppa Pig)

این مجموعه با لهجه بریتیش یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارتون‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان بالای 2 سال است. همچنین برای بزرگسالانی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستند نیز مفید است. هر قسمت از کارتون Peppa Pig درباره یکی از اتفاقات روزمره و متداول در زندگی یک کودک است که در نتیجه، تماشای این کارتون یک محیط انگلیسی زبان، غنی از کلمات و عبارات پرکاربرد انگلیسی را برای کودک شبیه سازی می‌کند. نتایج بررسی محققان نشان می‌دهد بیش از نیمی از کلمات متداول انگلیسی در مجموعه پپاپیگ به کار رفته است. این کارتون آموزنده و جذاب را می‌توانید از اپلیکیشن و وبسایت همه‌چیزدان دانلود کنید.

ویدیو زیر قسمتی از مجموعه پپاپیگ با موضوع “باغبانی” است. در این قسمت پپا به همراه برادرش جورج به پدربزرگشان در کارهای باغچه کمک می‌کنند. آنها می‌آموزند که چگونه هر چیزی در باغچه از یک دانه کوچک شروع به رشد کردن می‌کند.

2- مجموعه استیو و مگی (Steve and Maggie)

استیو و مگی (Wow English TV) مجموعه آموزشی بریتانیایی به روش تعاملی است که با مشارکت و نظارت زبان شناسان ساخته شده است. در این مجموعه که مناسب رده سنی 3 سال به بالا است، گویی کودک با یک معلم انگلیسی زبان (استیو) ارتباط برقرار کرده و تعامل می‌کند. “استیو” با تکرار واضح کلمات و جملات و انتقال مفاهیم مختلف با زبان بدن و حالت چهره خود، باعث تثبیت بهتر مطالب در ذهن کودکان می‌شود.

در ویدیو زیر آموزش اعضای بدن از مجموعه بامزه و سرگرم‌کننده استیو و مگی را تماشا کنید:

3- کارتون کایو (Caillou)

کایو، مجموعه کارتونی آموزنده ساخت کشور کانادا و مناسب کودکان سه سال به بالا است. این مجموعه درباره پسر 4 ساله‌ای به نام کایو است که قوه تخیل بالایی دارد و به همراه پدر و مادر و خواهر کوچکش رُزی زندگی می‌کند. هر قسمت از این مجموعه برشی از زندگی کایو است و برای کودکان پیش از دبستان طراحی شده است. کایو یکی از بهترین مجموعه‌ها برای یادگیری مکالمات زندگی روزمره است. از دیگر مزایای این کارتون رنگ‌بندی شاد و انیمیشن‌های ساده با سرعت تغییرات کند است. این موضوع باعث تمرکز بیشتر کودک بر روی داستان و فهم راحت‌تر موضوع هر قسمت می‌شود. این مجموعه را می‌توانید از اپلیکیشن و وبسایت همه‌چیزدان دانلود کنید.

در قسمت زیر به حمام کردن کودک که یکی از دغدغه‌های والدین هست پرداخته شده است. در این ویدیو می‌بینید که کایو حمام کردن را دوست ندارد و از هر روشی برای نرفتن به حمام استفاده می‌کند. اما بالاخره مادرش با درست کردن کف و آوردن اسباب بازی‌های کایو به داخل وان حمام او را متقاعد می‌کند، تا این حد که کایو دیگر دوست ندارد از حمام بیرون بیاید!

4- کارتون پوکویو (Pocoyo)

پوکیو یک مجموعه انیمیشنی با لهجه بریتانیایی مناسب کودکان دو سال به بالا است. در هر اپیزود از این مجموعه، پوکویو 4 ساله و دوستانش ماجراجویی‌ای مطابق با سن و سال و درک کودکان در این سن تجربه می‌کنند. آنها با هم‌فکری و کمک گرفتن از یکدیگر، مشکلات را حل می‌کنند.
در انیمیشن پوکویو، شخصیت‌های داستان با سرعت بالا صحبت نمی‌کنند. مکالمات انگلیسی واضح تلفظ می‌شود. این امر باعث درک راحت‌تر مخاطب از موضوعات و تقویت مهارت مکالمه می‌شود. قسمت‌های مجموعه Pocoyo کوتاه هستند (حدود 7 دقیقه) که باعث می‌شود کودک به اندازه کافی روی کارتون تمرکز داشته باشد و کسل نشود. این انیمیشن حاوی نکات آموزنده اخلاقی و اجتماعی نیز هست. موضوعاتی از قبیل دوست پیدا کردن، به اشتراک گذاشتن وسایل با دیگران، چگونگی غلبه بر ترس‌ها، احترام گذاشتن و … .

در قسمت زیر پوکویو یک چتر پیدا می‌کند. او به همراه دوستانش با این چتر بازی‌های مختلفی می‌کند و تلاش می‌کند تا متوجه شود که چتر به چه دردی می‌خورد! وقتی باران شروع به باریدن می‌کند پوکویو با کمک دوستانش می‌فهمد که مورد استفاده چتر زیر باران است.

5- مجموعه Super Simple Songs

اگر به دنبال یک مجموعه موزیکال باکیفیت هستید، سوپر سیمپل سانگز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه شامل ترانه‌های شاد و آموزنده کودکانه است که با انیمیشن‌های جذاب، موسیقی زیبا و کاراکترهای مورد پسند کودکان، فضای آموزنده‌ای را برای فرزندتان فراهم می‌کند. تماشای این مجموعه برای کودکان بالای دوسال توصیه می‌شود. کودکان زیر دوسال و حتی مادران باردار نیز می‌توانند به ترانه‌های آن گوش دهند.

ویدیوی زیر از مجموعه Super Simple Songs درباره لباس پوشیدن هست که نه تنها دایره لغات کودکان درباره انواع لباس (مثل تی‌شرت، شلوار، کفش و …) را افزایش می‌دهد، بلکه به طور غیر مستقیم عادت لباس پوشیدن را نیز به آنها یاد می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا