کارتون پپاپیگ Peppa Pig؛ بهترین انیمیشن پرورش کودک دوزبانه

معرفی کارتون پپاپیگ (Peppa Pig)

کارتون پپاپیگ (Peppa Pig) یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی ست که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده. این مجموعه درباره یک خانواده خوک است: پپا، دختر بازیگوش، دوست داشتنی و گاهی پررو که تقریبا ۴ ساله است، برادرش جورج که ۱۸ ماهه ست و هنوز صحبت نمی‌کند، مامی‌پیگ و ددی پیگ. کارتون پپاپیگ یکی از بهترین مجموعه‌های مکالمه محور برای آموزش انگلیسی به کودکان و پروروش کودک دوزبانه است.

هر قسمت از این مجموعه، به یکی از موضوعات و چالش های روزمره یک کودک پیش دبستانی مثل دوچرخه‌سواری، ملاقات پدر و مادربزرگ، بازی کردن در پارک و … می‌پرازد و خانواده پپا و دوستانش به او در حل مشکلات کمک می کنند.

 

دانلود کارتون پپاپیگ

بیش از 150 قسمت از مجموعه آموزنده و جذاب پپاپیگ را از طریق وبسایت همه‌چیزدان دانلود کنید:

 

همچنین کاربران اندروید می‌توانند کارتون Peppa Pig را در اپلیکیشن “همه‌چیزدان” نیز دانلود و تماشا کنند:

کارتون پپاپیگ در اپلیکیشن همه چیزدان
کارتون پپاپیگ در اپلیکیشن همه‌چیزدان

 

پپاپیگ، بهترین کارتون برای یادگیری زبان انگلیسی

این مجموعه با لهجه بریتیش یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارتون‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان است. همچنین برای بزرگسالانی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستند نیز مفید است. از جمله دلایل ارزشمند بودن این کارتون برای زبان آموزی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مکالمات روزمره و پرکاربرد انگلیسی

هر قسمت از کارتون Peppa Pig درباره یکی از اتفاقات روزمره و متداول در زندگی یک کودک است که در نتیجه، تماشای این کارتون یک محیط انگلیسی زبان، غنی از کلمات و عبارات پرکاربرد انگلیسی را برای کودک شبیه سازی می‌کند. نتایج بررسی محققان نشان می‌دهد بیش از نیمی از کلمات متداول انگلیسی در مجموعه پپاپیگ به کار رفته است.

  • اپیزودهای کوتاه

مدت زمان هر قسمت از کارتون پپاپیگ ۵ دقیقه است و همین موضوع باعث تمرکز بیشتر کودکان روی موضوع کارتون و تاثیرگذاری بهتر پیام آن قسمت می‌شود.

  • وضوح و سادگی

سکانس‌های این مجموعه ساده هستند و کلمات و جملات کاملا واضح و صحیح تلفظ می‌شوند که به کودکانی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند در درک موضوعات بسیار کمک می‌کند.
همچنین طراحی ساده و رنگارنگ آن است که باعث جذب بیشتر کودکان به این مجموعه نسبت به مجموعه‌ها با شخصیت‌های واقعی یا انیمیشن‌های سه بعدی شده است.

  • ارتباط نزدیک کودکان با “پپا”

یکی دیگر از دلایل جذابیت مجموعه Peppa Pig ارتباط نزدیکی است که کودکان با شخصیت “پپا” برقرار می کنند. “پپا” شخصیت کاملا مثبتی نیست؛ گاهی بدجنس، پر رو یا بی ادب است، اما در عین حال از برادرش جورج حمایت می‌کند و یا کمک کردن را دوست دارد. این موارد باعث می‌شود شخصیت “پپا” برای کودکان واقعی‌تر باشد و احساس نزدیکی بیشتری با او کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا