english-cartoons

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون

تماشای کارتون‌ بخش جدایی ناپذیر از زندگی کودکان است و از روش‌های متداول برای سرگرم کردن آنهاست. اما آیا می‌دانستید از طریق همین سرگرمی جذاب که روزانه ساعت‌ها فرزند شما را به جذب خود می‌کند، می‌توان در خانه به کودکان زبان انگلیسی یاد داد؟ در ادامه به بررسی چند دلیل برای استفاده از کارتون‌ها و انیمیشن‌های آموزشی و سرگرم کننده به عنوان منبع آموزش زبان انگلیسی به کودکان خواهیم پرداخت.

مکالمات واضح
از آنجایی که این کارتون‌ها برای آموزش به کودکان ساخته شده اند، گوینده‌های آنها کاملا واضح صحبت می‌کنند و کلمات را به آرامی و شمرده تلفظ می کنند تا درک مطالب برای اکثریت کودکان آسان باشد.

مکالمات واقعی
به کمک کارتون‌ها، کودکان با جهان اطرافشان، احساسات، مسائل زندگی روزمره و بسیاری موضوعات دیگر آشنا می‌شوند. بسیاری از کارتون‌های مخصوص کودکان، روی تعاملات اجتماعی و مکالمات روزمره تمرکز دارند. بنابرین در کارتون‌ها، عبارات و گفتگوهای واقعی متداول برای کودکان را می‌شنوید.

استفاده از کلمات ساده
در انیمیشن‌های مخصوص کودکان از کلمات بسیار ساده استفاده می شود تا زبان آموزان تازه کار راحت‌تر متوجه داستان کارتون شوند. در عین حال کلمات جدید و پیشرفته تر نیز برای زبان آموزان با سطح بالاتر استفاده می شود که البته در ادامه کارتون این عبارت‌های پیشرفته با کلمات ساده‌تر توضیح داده می‌شوند. به طور کلی کارتون‌ها به افزایش دایره لغات کودک می‌کنند.

تکرار مطالب
در اکثر مجموعه‌های کارتونی کلمات، عبارات و ساختار جملات تکرار می‌شوند که  در نتیجه کودکان راحت‌تر آنها را به خاطر می‌سپارند و یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان آسان تر می کند.

کوتاه بودن قسمت‌ها
قسمت‌های مجموعه‌های کارتونی معمولا کوتاه هستند(کمتر از 30 دقیقه) که باعث کمتر خسته شدن کودک و همچنین تمرکز بیشتر کودک روی موضوع کارتون و دریافت پیام آن می‌شود.

آموزش به همراه سرگرمی
اگر به دنبال یک روش سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، کارتون‌ها و انیمیشن‌ها یکی از بهترین منابع هستند که نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب هستند.


دانلود کارتون‌های آموزش انگلیسی کودکان

وبسایت همه‌چیزدان شامل بیش از 100 مجموعه کارتونی جذاب و آموزنده به زبان انگلیسی برای کودکان است که بر اساس رده سنی طبقه‌بندی شده‌اند. برای دانلود تمامی مجموعه‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:


همچنین اگر از کاربران اندروید هستید، می‌توانید بیش از 4000 قسمت کارتون انگلیسی طبقه‌بندی شده بر اساس رده سنی و موضوعات آموزشی مختلف را در اپلیکیشن همه‌چیزدان دانلود و تماشا کنید:

hamechizdan app
اپلیکیشن پرورش کودک دوزبانه “همه‌چیزدان”

9 دیدگاه دربارهٔ «آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون»

  1. با سلام و خسته نباشید…
    من سری کارتونهای Gaspard and lisa و Angelina Ballerina را هم خواستم لطف کنید اضافه کنید به مجموعه تون چون آموزنده هستند. یک نکته دیگه اینکه اگه با زیر نویس باشند کارتونها خیلی بهتره یا جدا زیرنوبسشون رو در سایت قرار بدید که بتونیم با کارتون run کنیم مخصوصا برای بچه هایی که سنشون بیشتره و بزرگترها اگه متوجه نشدن زیرنویس را نگاه میکنند و با املای درست یاد میگیرند.
    تشکر

    1. سلام دوست عزیز. کارتون‌های پیشنهادی شما حتما بررسی میشن و در صورت امکان اضافه خواهند شد. ممنون از پیشنهادتون.
      در مورد زیرنویس، به طور کلی اپلیکیشن ما بیشتر برای کودکان 2 تا 8 سال طراحی شده و برای این رده سنی زیرنویس عملا کارساز نیست. به علاوه ما توصیه می کنیم والدین به هیچ وجه برای فرزندشون کارتون ها رو ترجمه نکنند که ذهن بچه ها از ابتدا به ترجمه عادت نکنه و روش آموزشی نیز به این صورت است که کودک با چندین بار تماشای کارتون ها به تدریج متوجه موضوع کارتون ها میشه و اگر هر روز در معرض برنامه های انگلیسی باشه به کم کم کاربرد کلمات و جملات را یاد خواهد گرفت. لذا در حال حاضر امکان اضافه کردن زیرنویس وجود نداره.

    1. سلام دوست عزیز. اگر اپلیکیشن اندروید همه‌چیزدان رو نصب کنید، در قسمت آموزش انگلیسی بخشی به نام “خوراکی ها” وجود داره که شامل کارتونها با این موضوع هست. لینک دانلود اپلیکیشن اندروید: https://hamechizdan.com/#android-app
      همچنین مجموعه I can Cook در مورد آشپزی و انواع خوراکی هاست که میتوانید از وبسایت یا اپلیکیشن دانلود کنید. لینک دانلود از وبسایت: https://hamechizdan.com/c/168/%D9%85%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%85-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85-I-Can-Cook

  2. دخترم با کارتون همه چیز دان دو زبانه شد و کاملا صحبت میکنه الان ۷ سالشه برای خواندن و نوشتن همه چیزدان چه پیشنهادی داره

    1. سلام دوست عزیز؛ خوشحالیم که فرزندتون با کارتون‌های همه چیزدان دوزبانه شده و امیدواریم همینطور پیشرفتش ادامه دار باشه.
      برای آموزش خواندن و نوشتن توصیه می‌کنیم فعلا تا 8 سالگی از کارتون‌های انگلیسی خواندن و نوشتن استفاده کنید و پس از 8 سالگی می‌تونید آموزش مستقیم هم برای فرزندتون در نظر بگیرید.

      لیست کارتون های خواندن و نوشتن انگلیسی:
      انیمیشن Turn And Learn ABCs، انیمیشن Super Why، انیمیشن Leapfrog، انیمیشن Endless Reader،انیمیشن Wallykazam، انیمیشن ABC Galaxy of Learning، انیمیشن Word World، انیمیشن Alphablock، انیمیشن Captain Seasalt، انیمیشن Wandering Wenda

    1. امکان دانلود کارتون‌های فرانسوی به زودی در وبسایت همه چیزدان فراهم میشه. کارتون‌های آلمانی رو هم امیدواریم به زودی بتونیم اضافه کنیم.
      ممنون از همراهی شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا