معرفی کارتون والی کازام Wallykazam

والی کازام (به انگلیسی wallykazam)، نام یک مجموعه کارتونی آمریکایی است که به روش سه بعدی کامپیوتری CGI ساخته شده است. این انیمیشن به سفارش شبکه ماهواره‌ای نیکلدن Nickelodeon و توسط فیلم‌ساز آمریکایی، آدام پلتزمن Adam Peltzman ، تولید شده است.

اولین اپیزود کارتون والی کازام در فوریه سال 2014 از این شبکه پخش شده و تاکنون بیش از 52 قسمت در 2 فصل از این انیمیشن به نمایش درآمده است. مدت زمان هر قسمت از کارتون والی کازام در حدود 24 دقیقه است. به دلیل محبوبیت کاراکترهای والی کازام، تاکنون تعدادی کتاب، بازی کامپیوتری و پادکست صوتی نیز بر اساس این انیمیشن ساخته و عرضه شده است.

یکی از نکات بسیار جالب در مورد این انیمیشن، استفاده از صداپیشگان کودک برای برخی از کارکترها است. والی کازم از سال 2015 میلادی تا کنون بیش از 6 بار نامزد دریافت جایزه جشنواره‌های معتبری همانند امی Daytime Emmy Awards و Annie Awards شده است. در این محتوا قصد داریم درباره‌ی کارتون والی کازام و تاثیر آن در آموزش زبان انگلیسی بیشتر بدانیم. از شما دعوت می‌کنیم با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید:

موضوع انیمیشن والی کازام wallykazam

اتفاقات انیمیشن موزیکال والی کازام در یک دنیای تخیلی و بسیار رنگارنگ رخ می‌دهد. داستان‌ها حول یک موجود تخیلی به نام والی Wally Trollman و دوستانش می‌چرخد که همگی از دنیای افسانه‌ها هستند. والی دارای یک چوب دستی جادویی است که با آن کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. حیوان خانگی والی یک بچه اژدهای قرمز رنگ به نام نورویل Norville است.

موضوع انیمیشن والی کازام wallykazam

یکی از کارهایی که والی با عصای جادویی‌اش انجام می‌دهد تبدیل کلمات به اشیاء واقعی است. برای مثال، والی با استفاده از چوب دستی خود و کمک گرفتن از واژه Detectives (به معنای کارآگاه) خودش و دوستانش را به کاراگاه بدل می‌کند.

به طور کلی هدف اصلی این انیمیشن آموزش واژگان تازه انگلیسی به کودکان پیش از دبستان است. برای مثال در هر اپیزود، والی واژگانی را که با یک حرف الفبا شروع می‌شوند به مخاطب آموزش می‌دهد. آموزش واژگان تازه همراه با انجام کارها و رخدادهای جذابی برای کودک اتفاق می‌افتد. این روش به یادگیری بهتر اصطلاحات کمک بسیاری می‌کند.

در قسمت پایان اپیزودها معمولا کارهای مشخصی انجام می‌شود. خواندن آهنگ الفبا، حدس کلمات هم‌خانواده، ساخت واژگان هم‌قافیه و هجی کلمات برخی از کارهایی است که ممکن است در انتهای هر قسمت انجام شود.

شخصیتها‌ی اصلی انیمیشن والی کازام wallykazam

  • والی کازام wallykazam: والی یک بچه غول فسقلی است که 7 سال سن دارد. چوب دستی والی مشخصه‌ی اصلی این کاراکتر در هر اپیزود است. این موجود خیالی دارای یک حیوان خانگی نیز هست که البته سگ یا گربه نیست؛ بلکه یک دراگون است. مادر والی نیز در برخی از اپیزود‌ها نشان داده می‌شود.
  • نورویل Norville : همان طور که گفته شد، نورویل اژدهای خانگی والی است که قادر به حرف زدن نیست، اما همیشه در کنار والی حضور دارد. نوریل گاهی واژگانی که والی به کار می‌برد، تکرار می‌کند که این کار به دلیل تکرار بیشتر واژه و یادگیری بهتر مخاطب خردسال انجام می‌شود.
  • باب گابلین Bobgoblin : یکی دیگر از دوستان افسانه‌ایی والی باب است. باب، که یک گابلین goblin یا بچه هیولای تخیلی و دوست داشتنی است، معمولا به صورت سوم شخص حرف می‌زند. به عنوان مثال، به جای اینکه بگوید من تخم‌مرغ می‌خواهم می‌گوید باب تخم‌مرغ می‌خواهد. باب گابلین Bobgoblin معمولا بقیه را با نام کامل صدا می‌کند.

شخصیتها‌ی اصلی انیمیشن والی کازام wallykazam

  • جینا غوله Gina Giant : جینا یکی از بهترین دوستان والی و همسایه او است. جینا خانم یک بچه غول بسیار گنده و بنفش رنگ با موهای بلوند است. جینا عاشق عروسک بازی است. والی با قدرت جادویی چوب دستی‌اش چابکی و سرعت جینا را زیاد می‌کند.
  • اوگر دوگ Ogre Doug : دوگ نیز مانند جینا یکی از دوستان بسیار خوب والی است. دوگ یک غول 7 ساله است که موهایی قرمز رنگ دارد. دوگ اهل پیتار زدن است و عاشق بغل کردن دوستانش هست.
  • لیبی Libby Light Sprite : لیبی یک شبح است که موهایی بنفش دارد و توانایی ردیابی کلمات از روی نور را دارد.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون والی کازام

دیدن انیمیشن یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین روش ها برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های شنیداری کودک است. روشی که همراه با جذابیت‌های بصری و اتفاقات عملی است و کودک را به یادگیری بیشتر و فعال‌تر ترغیب می‌کند.

در واقع، دیدن کارتون به زبان انگلیسی نوعی یادگیری فیزیکی physical learning style است.

کارتون والی کازام یکی از منابع بسیار مفید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان محسوب می‌شود. هدف از تولید این انیمیشن در کنار سرگرمی، آموزش واژگان و اصطلاحات تازه به کودکان انگلیسی زبان بوده است. در واقع، ماهیت کارتون والی کازم یک انیمشین آموزشی است. به همین دلیل برای یادگیری ساختارهای زبانی ساده به کودک بسیار مفید است.

چرا برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید از انیمیشن استفاده کنیم؟

دنیای عجیب غریب و تخیلی انیمیشن برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز است. انیمیشن‌ها به راحتی مخاطب را با خود همراه می‌کنند و به صورت ناخودآگاه، آشنایی با واژگان انگلیسی در ذهن کودک رخ می‌دهد. البته بد نیست اشاره کنیم که در کنار کودکان، افراد بزرگسالی که تازه یادگیری زبان را آغاز کرده‌اند، می‌توانند از روش دیدن فیلم و به خصوص انیمیشن کمک بگیرند. چرا که انیمیشن‌ها از نظر ساختار زبانی ساده و از نظر محتوا ابتدایی و قابل فهم هستند.

آموزش زبان انگلیسی با کارتون والی کازام

والی کازم، همان طور که پیش‌تر اشاره شد، یک کارتون آمریکایی است. به همین دلیل، صدا پیشگان در این انیمیشن با اکسنت و لهجه‌ی امریکن صحبت می‌کنند. اگر تمایل دارید کودک‌تان با لهجه امریکن زبان انگلیسی را بیاموزد کارتون والی کازام یکی از عالی‌ترین منابع موجود است. خصوصا آن که این کارتون ماهیتی آموزشی و در راستای زبان آموزی دارد.

همچنین با توجه به محدوده سنی کارتون والی کازم، اثری از خشونت‌های کلامی و رفتاری در این انیمیشن وجود ندارد و شما می‌توانید با خیال آسوده آن را در اختیار کودک قرار دهید.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از والدین برای درگیر شدن بیشتر کودکان‌شان با زبان انگلیسی، از انیمیشن‌های زبان اصلی استفاده می‌کنند. در عین حال کمتر انیمیشنی را می‌توان یافت که ماهیت و هدف آن، زبان آموزی باشد. انیمیشن والی کازام یکی از بهترین کارتون‌هایی است که می‌تواند در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی، مسیر آموزش را برای کودک دلبندتان هموار سازد.

ازین که تا پایان با این محتوا همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. از شما دعوت می‌کنیم برای دانلود انیمیشن wallykazam به این صفحه در همه چیز دان مراجعه فرمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا