5 مورد از بهترین کارتون‌های افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان

افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان یکی از دغدغه‌های والدینی است که فرزندشان در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است. یکی از روش‌های آموزشی غیرمستقیم و البته سرگرم‌کننده برای کودکان، یادگیری از طریق انیمیشن‌ها و برنامه کودک‌های جذاب است. شاید تا به حال نمی‌دانستید که انیمیشن‌هایی با هدف تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان توسط کمپانی‌های بزرگ انیمیشن‌سازی در جهان طراحی و ساخته شده‌اند.

در چنین برنامه‌هایی به طرز هوشمندانه ای کلمات جدید در خلال داستان‌ها و دیالوگ‌های شخصیت‌ها گنجانده شده‌اند و یادگیری را به یک ماجراجویی لذت‌بخش برای فرزند شما تبدیل می‌کنند. در این مقاله از وبلاگ همه‌چیزدان قصد داریم 5 مورد از بهترین کارتون‌های افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان را به شما معرفی کنیم.

بهترین انیمیشن‌های افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان

در میان انبوهی از کارتون‌های انگلیسی، شاید برایتان سوال باشد که کدام مجموعه‌ها می‌توانند به افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان کمک کنند؟ در ادامه این مطلب 5 مورد از بهترین برنامه کودک‌ها به منظور تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان را معرفی می‌کنیم:

1- انیمیشن Yakka Dee

در بررسی بهترین انیمیشن‌ها برای افزایش دایره لغات انگلیسی کودکان، ابتدا به سراغ معرفی برنامه انیمیشنی یاکادی می‌رویم.

Yakka Dee یک برنامه تلویزیونی انیمیشنی بریتانیایی است که به طور خاص برای کمک به کودکان زیر 6 سال در یادگیری کلمات جدید و افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان طراحی شده است. در ادامه چند مورد از ویژگی‌هایی که این مجموعه را متمایز می‌کند و آن را به یکی از بهترین انیمیشن‌های پرورش کودک دوزبانه برای تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان بدل کرده‌ است، اشاره می‌کنیم:

  • تمرکز بر تک کلمات انگلیسی: هر قسمت از این کارتون حول یک کلمه واحد متمرکز است.
  • تکرار و نمایش بصری: در انیمیشن یاکادی از تکرار، آهنگ‌های جذاب و تصاویری سرگرم کننده برای معرفی و تقویت کلمه جدید برای کودک استفاده می‌کند.
  • یادگیری تعاملی: Yakka Dee، شخصیت اصلی این برنامه، در طول هر قسمت کودکان را تشویق به مشارکت و بازو کردن کلمات می‌کند.

افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان با کارتون یاکادی Yakka Dee

به طور کلی، کارتون یاکادی می تواند ابزار مفیدی برای کودکان خردسالی باشد که تازه شروع به توسعه واژگان انگلیسی خود کرده‌اند. این انیمیشن برای کودکان 1 سال به بالا مناسب است (زیر 2 سال صوتی استفاده شود) و رویکرد مثبت و پرانرژی خود روش نوینی برای یادگیری کلمات ابتدایی انگلیسی و تمرین تلفظ صحیح کلمات برای کودکان است.

دانلود انیمیشن Yakka Dee یاکادی


برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و نکات این مجموعه، مقاله زیر را مطالعه کنید.

Yakka Dee؛ انیمیشنی موثر برای دوزبانه شدن کودک


 

2- انیمیشن Vocabulary with Fed & Fiona

کلمات با فرد و فیونا (Vocabulary with Fred and Fiona) یک مجموعه ویدیویی آموزشی از سری مجموعه انیمیشنی BabyFirst ساخت آمریکاست که می‌تواند برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان مورد استفاده قرار بگیرد.

در هر قسمت از این انیمیشن، یک شیء به کودکان نشان داده می‌شود و از آنها خواسته می‌شود حدس بزنند که متعلق به کجاست. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا نام اشیاء مختلف و مکان آنها را بیاموزند.

تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان با انیمیشن Vocabulary with Fred and Fiona

در ادامه بررسی می‌کنیم که چگونه کارتون Vocabulary with Fred & Fiona می تواند برای افزایش دایره لغات انگلیسی کودکان مفید باشد:

  • فرمت جذاب: انیمیشن‌ها می‌توانند در مقایسه با روش‌های سنتی یادگیری، روشی سرگرم‌کننده و محرک بصری برای جلب توجه کودکان باشند.
  • یادگیری تعاملی: هر اپیزود از این کارتون از کودکان می‌خواهد حدس بزنند که شی متعلق به کجاست و یادگیری را تعاملی‌تر و جذاب‌تر می‌کند.
  • معرفی کلمه جدید انگلیسی: این انیمیشن می تواند کلمات جدید انگلیسی را به روشی واضح معرفی کند و به کودکان کمک کند تا معنا و مفهوم آنها را درک کنند.

انیمیشن Vocabulary with Fred & Fiona جزو لیست انیمیشن‌های انگلیسی پرورش کودک دوزبانه مناسب رده سنی 2 سال به بالا است و دارای لهجه امریکن می‌باشد.

دانلود انیمیشن Vocabulary with Fred & Fiona

 

3- کارتون Word Party

Word Party (مهمانی کلمه) یک انیمیشن کودکانه است که به طور خاص برای کمک به کودکان طراحی شده است تا دایره واژگان انگلیسی خود را به شیوه‌ای غیرمستقیم و سرگرم‌کننده افزایش دهند.

شخصیت‌های این انیمیشن دیدنی حیوانات کوچولویی هستند که با داستان‌هایی که در هر قسمت اتفاق می‌افتد هم لغات انگلیسی جدید می‌آموزنده و هم مهارت‌های اجتماعی‌شان تقویت می‌شود. نحوه یادگیری در این انیمیشن از طریق بازی است و همین موضوع باعث ایجاد ویژگی‌های منحصربه فردی در این انیمیشن آموزش انگلیسی برای کودکان شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تمرکز بر کلمات جدید به‌صورت کاربردی: هر قسمت یک کلمه جدید را معرفی می‌کند که شخصیت‌های این مجموعه  در طول فعالیت‌های روزانه خود مانند بازی، خوردن غذا یا آماده شدن برای خواب با آن مواجه می‌شوند.
  • یادگیری تعاملی: در انیمیشن ورد پارتی با گفته شدن کلمه جدید توسط شخصیت ها، کودکان نیز تشویق می‌شوند با آنها تکرار کنند و به این صورت یادگیری تعاملی و لذت بخش می‌شود.
  • تکرار کلمات جدید انگلیسی: کلمات جدید از طریق آهنگ‌های جذاب، تکرار و تصاویر ارائه می‌شوند و از این رو به خاطر سپردن آنها در ذهن کودکان آسان‌تر می‌شود.
  • جشن یادگیری: یادگیری یک کلمه جدید در Word Party کار بزرگی است! هر بار که شخصیت‎‌های این مجموعه به یک کلمه جدید تسلط پیدا می‌کنند، یک جشن “Word Party” همراه با تشویق می‌گیرند.

ورد پارتی یا مهمانی کلمات، یکی از بهترین انیمیشن‌ها برای افزایش دایره لغات انگلیسی کودکان

انیمیشن وردپارتی از جمله انیمیشن‌های انگلیسی مناسب رده سنی 3 سال به بالا است و لهجه امریکن دارد. این انیمیشن با فضاسازی روشن و رنگارنگ، رویکرد تعاملی و نمایش موقعیت‌های روزمره، تاثیر بسزایی در افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان خواهد داشت.

دانلود کارتون Word Party مهمانی کلمات

4- انیمیشن Martha Speaks

Martha Speaks (مارتا صحبت می‌کند) انیمیشنی آمریکایی است که برای سرگرم کردن و در عین حال افزایش دایره لغات انگلیسی کودکان طراحی شده است. این سریال حول محور مارتا، یک سگ خانوادگی محبوب می‌چرخد که پس از خوردن تصادفی سوپ الفبا، توانایی صحبت کردن را به دست می‌آورد. مارتا و بهترین دوستش هلن که دختر بچه 10 ساله‌ای است، در طول هر قسمت داستان‌ها و ماجراجویی‌هایی را رقم می‌زنند و در همین حین فرصت‌هایی را برای یادگیری واژگان انگلیسی فراهم می‌کنند.

  • تمرکز بر کلمات جدید: هر قسمت از کارتون مارتا صحبت می‌کند، واژگان جدیدی معرفی می‌شود که به طور طبیعی به خط داستان بافته می‌شوند.
  • مترادف کلمات انگلیسی: در این انیمیشن گاهی اوقات به بررسی مترادف‌های یک کلمه انگلیسی و راه‌های مختلف برای بیان یک موضوع پرداخته می‌شود.
  • تمرکز بر آواشناسی (Phonics): در سریال انیمیشنی Martha Speaks، تمرکز بر آواشناسی شامل تطبیق صداهای گفتاری انگلیسی با حروف انگلیسی است که این موضوع به کودکان کمک می کند تا ارتباط بین صداهای حروف و کلمات را درک کنند.
  • آموزش کاربردی: در سریال مارتا صحبت می‌کند، کلمات جدید در موقعیت‌های روزمره استفاده می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود بهتر و ماندگارتر در ذهن بیننده حفظ شوند.

با Martha Speaks دایره واژگان انگلیسی کودکتان را افزایش دهید.

به طور کلی کارتون Martha Speaks با شخصیت‌های جذاب، داستان‌های جالب و گیرا ابزار ارزشمندی برای آموزش لغات انگلیسی و تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان می‌باشد. این انیمیشن برای کودکان رده سنی 4 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد.

دانلود انیمیشن Martha Speaks


برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و نکات این مجموعه، مقاله زیر را مطالعه کنید.

معرفی کارتون مارتا صحبت می کند Martha Speaks


5- انیمیشن Word girl

WordGirl یک انیمیشن کمدی ابرقهرمانی است که به طرز هوشمندانه‌ای سرگرمی را با ساخت واژگان برای کودکان 6 تا 12 ساله ترکیب می‌کند. این کارتون جذاب داستان بکی باتسفورد، یک دانش آموز کلاس پنجمی به ظاهر معمولی را دنبال می کند. اما او، WordGirl، یک ابرقهرمان با قدرت‌های باورنکردنی قرار دارد. بر خلاف ابرقهرمانان معمولی با قدرت فیزیکی، WordGirl از واژگان وسیع خود برای پیشی گرفتن و شکست دادن افراد شرور استفاده می‌کند.

در زیر چند مورد از ویژگی‌های کارتون Wordgirl را بررسی کردیم:

  • معرفی لغات جدید در هر قسمت: در هر اپیزود از این مجموعه چندین لغت انگلیسی جدید به طرز هوشمندانه‌ای در داستان و دیالوگ‌های مربوطه به مخاطب معرفی می‌شود.
  • تعاریف کلمات به طور کاربردی: در انیمیشن Word Girl معنی کلمات به صراحت توضیح داده نمی‌شود، بلکه معنای لغت جدید به صورت کاربردی، در خلال غلبه بر چالش‌های و ماجراهای هر قسمت برای مخاطب مشخص می‌شود که همین امر یادگیری را عمیق‌تر و ماندگارتر می‌کند.
  • ترکیب طنز و یادگیری: کارتون وردگرل مملو از موقعیت‌های خنده‌دار و دیالوگ‌های طنز است که یادگیری را برای بچه‌ها لذت‌بخش و جذاب می‌کند.
  • جذابیت برای رده‌های سنی بالاتر: اگرچه مخاطب اصلی این انیمیشن بچه‌ها (رده سنی 6 سال به بالا)هستند، اما استفاده از واژگان انگلیسی پیشرفته‌تر می‌تواند بینندگان سنین بالاتر را نیز سرگرم کرده و به چالش بکشد.

انیمیشن Wordgirl، مناسب برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان

تماشای کارتون WordGirl یک راه فوق العاده برای افزایش دایره لغات انگلیسی کودکان به شیوه‌ای سرگرم کننده است. در این انیمیشن از طیف گسترده‌ای از کلمات پر کاربرد و کمتر شنیده شده در سایر کارتون‌ها استفاده می‌شود که به تقویت دایره لغات انگلیسی کودکان کمک می‌کند. این انیمیشن برای رده سنی 6 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد.

دانلود کارتون Wordgirl

 جمع بندی

امروزه پرورش کودک دوزبانه و حتی چند زبانه با کارتون‌ها یک روش بی دردسر برای والدین برای آموزش غیر مستقیم و سرگرم‌کننده به کودکان است. هر کدام از کارتون‌ها با هدف و ایده خاصی برای گروهی از مخاطبین طراحی و ساخته شده‌اند. در این مقاله با 5 مورد از انیمیشن‌ها برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی کودکان آشنا شدیم. این 5 کارتون عبارت بودند از: کارتون Yakka Dee، انیمیشن Vocabulary with Fred and Fiona، کارتون Word Party، انیمیشن Martha Speaks و انیمیشن WordGirl که هر کدام رده‌های سنی مختلفی را پوشش داده‌اند.

برای دسترسی به لیست کارتون های پرورش کودک دوزبانه و چند زبانه اینجا کلیک کنید. همچنین برای آشنایی با داستان و نکات آموزنده انیمیشن‌های دیگر، از بخش معرفی کارتون های انگلیسی دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا