آنچه باید درباره کارتون Tumble Leaf بدانید

آنچه باید درباره کارتون Tumble Leaf بدانید

تماشای کارتون و انیمیشن‌های انگلیسی زبان یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش و تداوم یادگیری زبان انگلیسی در کودکان و نوجوانان است. همه‌ی ما می‌دانیم که در دنیای مدرن و پر ارتباط امروز، دانستن انگلیسی و حتی هر زبان دیگری، تا چه حد می‌تواند در برقراری ارتباط ما با دیگران و دنیای بزرگی که در آن قرار داریم، مفید باشد. بسیاری از والدین به وجود این نیاز آگاه هستند و تمایل دارند از سنین خردسالی، کودکشان را برای ورود به دنیای بی‌ حد و مرز آماده سازند. انیمیشن Tumble Leaf یا جزیره برگ رقصان یکی از هزاران انیمیشن انگلیسی زبان است که توسط کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی تولید شده است، اما جزو معدود کارتون‌هایی است که نه فقط از حیث زبان، بلکه از نظر محتوا نسبت به بقیه سرآمد است و به خوبی می‌تواند کودک و نوجوان دلبند شما را با خود همراه سازد.

با نقد و بررسی انیمیشن جزیره برگ رقصان همراه ما باشید.

درباره انیمیشن جزیره برگ ‌رقصان Tumble leaf

انیمیشن جزیره برگ رقصان، تامبل لیف (به انگلیسی: Tumble leaf)، یک مجموعه کارتونی آمریکایی است که از سال 2014  تا 2019  از شبکه Prime Video پخش شده است. خالق کارتون جزیره برگ رقصان، انیماتور مشهور  Drew Hodges  است که این مجموعه را در استودیوی Big Pix Entertainment تولید کرده است. این انیمیشن به شیوه استاپ موشن و مخصوص کودکان پیش از دبستان تولید شده است. ایده‌ی اولین این کارتون از فیلم کوتاه miro الهام گرفته شده است.

درباره انیمیشن جزیره برگ ‌رقصان Tumble leaf

در انیمیشن‌های استاپ موشن، بر عکس انیمینشن‌های معمولی، از نقاشی و انیمه استفاده نمی‌شود. در این نوع انیمیشن‌ها، شخصیت‌ها و اشیاء در سایز کارتونی ساخته شده و مانند فیلم واقعی فیلم برداری می‌شوند. انیمیشن پت و مت، یکی از مشهورترین انواع این مدل از انیمیشن‌ها است.

مکان جزیره برگ رقصان، جایی است که شخصیت اصلی انیمیشن، که یک روباه آبی به نام Fig  است، با دوستانش در آن زندگی می‌کند. در طول 5 سال نمایش این کارتون، بیش از 50 اپیزود 24 دقیقه‌ای از آن تولید شده است که هر اپیزود شامل دو بخش می‌باشد.

داستان و محتوای انیمیشن جزیره تامبل لیف؛ جزیره برگ ریزان

کارتون Tumble leaf ماجراهای یک روباه آبی رنگ به نام  Fig و دوستانش  را در یک سرزمین عجیب و غریب نقل می‌کند. این ماجراها در جزیره Tumble leaf  یا همان برگ رقصان اتفاق می‌افتد. Fig  در قالب دوستی و بازی چیزهای تازه‌ای را کشف و یاد می‌گیرد. او به همراه دوستش که یک کرم ابریشم است، در دل یک کشتی شکسته قدیمی زندگی می‌کند.

در ابتدای هر اپیزود، یک خرچنگ بامزه، شیء یا وسیله‌ای را در جعبه گنج داخل کشتی می‌اندازد و سرنخ ماجراهای فیگ از همین جا شروع می‌شود. در واقع، هدف این انیمیشن، آموزش مفاهیم اولیه به کودکان پیش از دبستان از طریق ماجراهایی است که برای Fig و دوستانش رخ می‌دهد. فیگ مفاهیمی مانند بازتابش نور و … را به خوبی به کودکان می‌آموزد.

هر اپیزود شامل دو بخش 11 دقیقه‌ای است که در هر بخش Fig با مکانیزم وسیله‌ای آشنا می‌شود و چیزهای متعددی می‌آموزد.

شخصیت‌ها و کاراکترهای اصلی انیمیشن برگ رقصان

شخصیت‌ها و کاراکترهای اصلی انیمیشن برگ رقصان

  • فیگ Fig : فیگ شخصیت اصلی داستان است. او یک روباه آبی‌رنگ و مهربان است که شخصیتی شبه‌انسانی دارد. یعنی مثل آدم‌ها راه می‌رود و حرکت می‌کند. بهترین دوست فیگ، یک کرم ابریشم است که داخل یک بطری روی بازوی فیگ زندگی می‌کند.
  • میپل Maple : ماپل بچه خرس و از دوستان نزدیک فیگ است. او یک دختر باهوش است که همیشه یک دامن کوتاه چین‌چینی به تن دارد و در بیشتر ماجراها ماپل همراه فیگ است.

جوایز و افتخارات انیمیشن جزیره برگ‌ رقصان

مجموعه Tumble leaf یک مجموعه موفق است که بارها نامزد و برنده جوایز مختلفی شده است. این انیمیشن در سال 2014 برنده جایزه بهترین سریال تلویزیونی از فستیوال بین‌المللی فیلم کارتونی Annecy و در سال 2015 برنده جایزه بهترین انیمیشن 42 امین جشنواره  Annie و همچنین بهترین کارتون مخصوص کودکان پیش از دبستان از جشنواره  Emmy شده است.

همچنین این مجموعه در سال های 2016، 2017 و 2018 در جشنواره‌های مختلفی نظیر Emmy و  Annie به عنوان برتر دست پیدا کرده که نشان دهنده کیفیت بالای این انیمیشن تلویزیونی و جذاب می‌باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک انیمیشن برگ رقصان Tumble leaf

تماشای انیمیشن‌هایی، مانند کارتون جزیره برگ‌ رقصان یک روش بسیار مناسب برای تقویت مهارت‌های شنیداری و دو زبانه شدن کودکان است. تماشای انیمیشن، زبان دوم را به شیوه‌ای ناخودآگاه به مخاطب یاد می‌دهد و بدون آنکه کودک احساس کند در حال یادگیری است، ذهن فعال او لغات و واژگان زبانی را فرا می‌گیرد.

  • شنیدن تلفظ درست و به جا از زبان نیتیوها و شنیدن کلمات و واژگان به طور صحیح یکی دیگر از محاسن تماشای کارتون و انیمیشن است.

انیمیشن Tumble leaf ، کارتونی ساده است که کاراکترهای آن با اکسنت امریکن صحبت می‌کنند. بنابراین اگر دوست دارید کودکتان انگلیسی را با لهجه آمریکایی و کانادایی بیاموزد، تماشای آن توصیه می‌شود.

  • این مجموعه مخصوص کودکان پیش از دبستان ساخته شده است و به همین دلیل اصطلاحات و ساختارهایی که فیگ و دوستانش استفاده می‌کنند، ساده و کاربردی هستند. البته اینتونیشن یا آهنگ کلمات و سرعت بیان واژگان در کاراکتر های این مجموعه تا حدودی سریع است و خیلی ابتدایی نیست؛ همین موضوع کودک را بیشتر به چالش خواهد کشید. از این کارتون می‌توانید برای کودکانی که آشنایی نسبی با زبان دارند و در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، استفاده کنید.
  • تعداد بالای اپیزودها خیال والدین را از یک منبع آموزشی طولانی مدت راحت می‌کند. کودک تا مدت‌ها می‌تواند اپیزودهای متنوع Tumble leaf را تماشا کند و در عین لذت بردن از جاذبه‌های انیمیشن به آموزش زبان انگلیسی هم بپردازد.
  • این محتوا از نظر ساختار زبانی و محتوا سلامت است و دارای صحنه‌های خشونت‌آمیز و ناسالم برای کودکان و نوجوانان نیست.

دانلود انیمیشن Tumble Leaf برگ رقصان زبان اصلی

سخن پایانی

مجموعه جزیره برگ رقصان، کارتون جذابی است که می‌داند چگونه کودک را با خود همراه ‌کند. همان طور که اشاره کردیم، این کارتون از نظر محتوا بسیار پربار است و جوایز بزرگی را از آن خود کرده است. این مجموعه برای کودکانی که در حال آموزش زبان انگلیسی هستند توصیه می‌شود؛ چرا که به خوبی می‌تواند دانسته‌های آنان را به چالش بکشد.

در وب سایت همه چیز دان، مجموعه کارتون‌ها و انیمیشن‌های دیگری نیز برای دانلود و پخش وجود دارند که هر کدام به طور جداگانه بررسی و محتوای آن‌ها نقد شده است. از شما دعوت می‌کنیم مقالات مرتبط با سایر انیمیشن‌های زبان انگلیسی را از این لینک نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا