آموزش خواندن با کارتون+11 تا از کارتون های خواندن و نوشتن

آموزش خواندن با کارتون+11 تا از کارتون های خواندن و نوشتن

اگر فرزند شما در مسیر دوزبانه شدن با انیمیشن‌های انگلیسی طبقه بندی شده است و بازخوردهایی از یادگیری او گرفته‌اید و به این روش یادگیری غیرمستقیم ایمان آورده باشید، شاید به ذهنتان آمده باشد که ای کاش یادگیری خواندن و نوشتن انگلیسی نیز از طریق همین کارتون‌ها انجام می‌شد.

این خبر خوب را به شما می‌دهیم که چنین کاری ممکن است و شما می‌توانید با تهیه لیست کارتون‌های خواندن و نوشتن انگلیسی، بدون زحمت و با هزینه پایین، مهارت خواندن و نوشتن را نیز به کودک خود آموزش دهید.
در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چه شرایطی برای شروع کارتون های خواندن و نوشتن نیاز است و چه نکاتی را در این زمینه باید رعایت کنید. همچنین لیستی از کارتون های مناسب خواندن و نوشتن انگلیسی نیز به شما ارائه خواهد شد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چه زمانی می توان از کارتون های خواندن و نوشتن استفاده کرد؟

به طور کلی یادگیری هر زبانی شامل 4 مهارت است؛ مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن. در یادگیری زبان مادری کودک ابتدا مهارت‌های شنیداری و گفتاری که لازمه ارتباط برقرار کردن به آن زبان است را می‌آموزد و پس از شروع مدرسه به مهارت‌های خواندن و نوشتن او پرداخته می‌شود. پس در یادگیری خواندن و نوشتن انگلیسی فرزند خود نیز نباید عجله کنید.

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا فرزند خردسالی دارید که در حال دوزبانه یا چندزبانه شدن با استفاده از کارتون‌ها است. همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، یادگیری خواندن و نوشتن انگلیسی از طریق انیمیشن‌های مناسب این هدف امکان پذیر است.

در صورتی‌که فرزند شما 2 الی 3 سال است که در معرض کارتون‌های انگلیسی طبقه بندی شده قرار گرفته است، می‌توانید آموزش غیر مستقیم خواندن و نوشتن انگلیسی را برای او شروع کنید. در ادامه به چند نکته که در مسیر آموزش غیرمستقیم خواندن و نوشتن انگلیسی به فرزند خود باید رعایت کنید اشاره می‌کنیم.

نکات استفاده از کارتون های خواندن و نوشتن

·        در شروع کارتون های خواندن و نوشتن برای فرزند خود عجله نکنید؛ حداقل 2 الی 3 سال پس از شروع روش پرورش کودک دوزبانه با کارتون ها می‌توانید آموزش غیرمستقیم خواندن و نوشتن را شروع کنید.

·        کارتون‌های خواندن و نوشتن را بین کارتون‌های دیگری که به طور روتین هر روز تماشا می‌کند، پخش کنید.

·        فرزند خود را از اینکه تحت تعلیم خواندن و نوشتن انگلیسی توسط این مجموعه‌ها است، آگاه نکنید و کاملا مثل انیمیشن‌های دیگر با آنها برخورد کنید.

·        ممکن است فرزند شما پس از مدتی که از تماشای انیمیشن های خواندن و نوشتن انگلیسی گذشت، خودش شروع به نوشتن حروف، اعداد یا کلمات کند. در چنین شرایطی در این روند دخالتی نکنید و حتی اگر وارونه یا اشتباه می‌نوشت او را اصلاح نکنید.

·        می‌توانید کتاب‌های ساده انگلیسی که تعداد کلمات کمی دارند در اطراف او قرار دهید، اما اصرار نکنید که آنها را بخواند و خودتان نیز با او تمرین نکنید و کتاب انگلیسی برایش نخوانید.

لیست انیمیشن های خواندن و نوشتن غیر مستقیم انگلیسی

در ادامه این مطلب با 11 مورد از کارتون های خواندن و نوشتن انگلیسی به طور غیرمستقیم این مهارت‌ها را در کودک تقویت می‌کنند آشنا می‌شوید.

1- انیمیشن Turn And Learn ABCs

اولین انیمیشنی که در لیست کارتون های خواندن و نوشتن قصد معرفی آن را داریم، انیمیشن Turn And Learn ABCs است. این مجموعه ویدیویی آموزنده ساخت کمپانی Super Simple Songs است که ویدیوهای با کیفیت در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان تولید می‌کند. انیمیشن  Turn And Learn ABCs با استفاده از ترانه‌های جذاب، تصاویر و انیمیشن‌های رنگارنگ و بازی‌های تعاملی، الفبای انگلیسی را به صورت کاربردی به کودکان آموزش می‌دهد و دایره لغات انگلیسی آنها را افزایش می‌دهد.

کارتون Turn And Learn ABCs برای کودکان رده سنی 2 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. این مجموعه را به طور کامل می‌توانید از وبسایت پرورش کودک دوزبانه و چندزبانه همه چیزدان از طریق لینک زیر دانلود کنید.

دانلود انیمیشن Turn And Learn ABCs

2- انیمیشن super Why  (دهکده کتاب داستان)

کارتون سوپر وای یکی دیگر از انیمیشن های مناسب تقویت مهارت خواندن انگلیسی است. در هر قسمت از این مجموعه آمریکایی، یکی از کاراکترهای داستان درگیر مشکلی می‌شود و شخصیت‌ها در طول انیمشن به ابر قهرمان‌هایی جادویی با توانایی‌های شگفت‌انگیز تبدیل می‌شوند تا آن مشکل را حل کنند. این مجموعه با هدف بهبود مهارت خواندن کودکان ساخته شده است.

نکته جالب اینکه کودکان با تماشای انیمیشن دهکده کتاب داستان یا همان سوپر وای، علاوه بر یادگیری واژگان جدید، تشخیص حروف و صداهای انگلیسی، در مورد ارزش‌های مهمی همچون کار تیمی، همکاری، حل مساله و تفکر انتقادی نیز آموزش می‌بینند. انیمیشن Super Why برای کودکان رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. برای دانلود کارتون سوپر وای زبان اصلی به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود انیمیشن Super Why

 3- انیمیشن Leapfrog

لیپ فراگ در واقع کمپانی آمریکایی پیش رو در زمینه آموزش موضوعات پایه به کودکان از طریق ابزارهای مختلف است که در این راستا انیمیشن‌هایی را نیز تولید کرده است. مجموعه انیمیشن لیپ فراگ طیف گسترده‌ای از موضوعات آموزشی از آموزش خواندن انگلیسی و ریاضی گرفته، تا آموزش در زمینه مهارت‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد.

در بخش آموزش‌های مربوط به خواندن در انیمیشن لیپ فراگ، از طریق محتوای تعاملی و داستان‌های گیرا و جذاب، کودکان تشخیص حروف انگلیسی، صداهای آنها، تلفظ صحیح و به طور کلی مهارت‌های اولیه در خواندن انگلیسی را می‌آموزند.

از جمله قسمت‌هایی از این مجموعه که به آموزش خواندن و نوشتن مربوط می‌شوند می‌توان به Letter Factory،Talking Words Factory  و Learn to Read at the Storybook Factory اشاره کرد.  

کارتون لیپ فراک برای رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. برای دانلود این انیمیشن کلیک کنید:

دانلود انیمیشن Leapfrog

4- کارتون Endless Reader

Endless Reader در واقع یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی که شامل ویدیوهای آموزشی نیز است.  مجموعه انیمیشن Endless Reader که به الفبای بی پایان نیز معروف است، انتخاب مناسبی برای تقویت خواندن و نوشتن انگلیسی برای کودک شما می‌تواند باشد؛ چراکه هر قسمت از این انیمیشن به یکی از حروف انگلیسی پرداخته است که در آنها کودک با کلمات متنوع و کاربردی، تلفظ آنها، املا و کاربردی که در جمله می‌توانند داشته باشند، به شکلی سرگرم کننده و تعاملی آشنا می‌شود.

مجموعه Endless Reader لهجه امریکن دارد و برای کودکان 3 سال به بالا مناسب است. می‌توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود انیمیشن Endless Reader

5- انیمیشن Wallykazam

کارتون والی کازم یکی دیگر از انیمیشن های خواندن و نوشتن انگلیسی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. این انیمیشن تم تخیلی دارد و در هر قسمت از آن “والی”، شخصیت اصلی این مجموعه کلماتی که با یک حرف انگلیسی شروع شده اند را در قالب داستان‌های جذاب برای کودکان آموزش می‌دهد. در هر قسمت از این مجموعه فعالیت‌های برای تقویت مهارت خواندن انگلیسی از جمله حدس کلمات هم خانواده، ساخت کلمات هم قافیه و هجی کردن واژگان انجام می‌شود.

کارتون والی کازم برای رده سنی 3 سال به به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. از طریق لینک زیر می‌توانید این انیمیشن را دانلود کنید.

دانلود انیمیشن Wallykazam

6- انیمیشن ABC Galaxy of Learning

کارتون ABC Galaxy of Learning یکی از مجموعه‌های تولید شده توسط کمپانی آمریکایی BabyFirst است که هر قسمت از آن به یکی از حروف زبان انگلیسی پرداخته و با انیمیشن‌های جذاب و کاربردی نحوه تشخیص حروف انگلیسی و مهارت‌ها ساخت واژگان را در کودکان تقویت می‌کند.

انیمیشن کهکشان الفبا یا همان ABC Galaxy of Learning برای کودکان رده سنی 3 سال به بالا مناسب است و لهجه امریکن دارد. دانلود کامل این مجموعه از لینک زیر:

دانلود انیمیشن ABC Galaxy of Learning 

 

این مقاله ادامه دارد….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا