آموزش زبان به کودکان در دوران بارداری + پکیج صوتی ۲۸ هفتگی

آموزش زبان به کودکان در دوران بارداری + پکیج صوتی ۲۸ هفتگی

اگر دوران بارداری را می‌گذرانید و در مورد روش دوزبانه شدن کودکان با کارتون و انیمیشن چیزهایی شنیده باشید، شاید برایتان سوال باشد که آیا آموزش زبان به کودکان در دوران بارداری امکان پذیر است؟ و اگر بله  از چه زمانی می‌توانید فرایند دوزبانه شدن فرزندتان را شروع کنید؟ باید بگوییم که نیازی نیست منتظر به دنیا آمدن فرزندتان و پس از آن شروع دو زبانه کردن او باشید! بلکه از همین الان می‌توانید این فرآیند را شروع کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه از دوره بارداری خود در جهت آموزش زبان دیگر به فرزندتان استفاده کنید. همچنین پکیج صوتی برای پرورش کودک دوزبانه در دوران بارداری به شما معرفی خواهد شد.

جنین از چه زمانی در رحم می‌شنود؟

در حدود هفته 18 بارداری، ساختارهای داخل گوش فرزند شما به اندازه‌ای رشد کرده که شروع به شنیدن صداهای محدودی کند. برخی از این صداها را حتی ممکن است خودتان متوجه‌شان نشوید؛ مثل: غرغر شکم و وزش هوا در داخل و خارج ریه های شما. در طی چند هفته پس از آن، فرزند شما بیشتر و بیشتر از دنیای بیرون خواهد شنید. سیستم شنوائی جنین در حدود هفته 25 بارداری شروع به فعالیت می کند.

در هفته های 27 تا 30، جنین در پاسخ به صداها و سر و صداهایی که از رحم عبور می‌کنند، واکنش نشان می‌دهد. جنین در 10 تا 12 هفتۀ آخر دوران بارداری به صداها، موسیقی و گفتار پاسخ می‌دهد. در هفته 32 بارداری جنین قادر است صدای مادر و بعضی از ملودی های خاص را بیاموزد و پس از تولد این صداها را از سایر اصوات تشخیص دهد.

آموزش زبان به کودکان در دوران بارداری

حس شنوایی، نقش بسیار مهمی را در تکامل، رشد، گفتار، یادگیری، زبان و حافظه حتی در دوران جنینی ایفا می‌کند. بر خلاف حس بینایی که پس از تولد فعال می‌شود، تجربه شنوایی پیش از تولد شروع شده و تکامل آن تا سال‌ها پس از تولد ادامه پیدا می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که حافظه شنیداری جنین در کسب مهارت‌های زبانی آینده او نقش بسزایی دارد؛ در واقع شنوایی در شکل گیری رشد طبیعی زبان، گفتار، حافظه و به طور کلی یادگیری فرد بسیار موثر است.

تاثیر پخش آهنگ بر جنین

در یک مطالعه توانایی جنین در یادگیری آهنگ یک برنامه تلویزیونی که مادر در دوران بارداری مرتباً آن را گوش می‌داده، بررسی شد. بر اساس یافته‌های این مطالعه، نوزادانی 4 تا 8 روزه که مادر آنها در دوران بارداری به یک آهنگ خاص از سریال تلویزیونی گوش می‌دانند، با شنیدن آن آهنگ عکس‌العمل‌های مثل کاهش ضربان قلب و توقف حرکت داشته‌اند.

اما در مقابل آهنگ‌هایی که مادر نشنیده بود، واکنش متفاوتی نداشتند. از آنجایی که نوزاد فقط در دوران جنینی در معرض این آهنگ بوده است، این مطالعه نشان می‌دهد که پیش از تولد آن را به خاطر سپرده است.

پکیج صوتی ۲۸ هفتگی دوران بارداری

یکی از بخش‌های وبسایت و اپلیکیشن اندروید همه چیزدان بخش صوتی است که مادران باردار و کودکان زیر دوسال می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید روزانه حداقل 1 ساعت به این بخش گوش بدهید و پس از تولد فرزندتان برای او نیز به صورت روزانه پخش کنید. بخش صوتی از 3 قسمت تشکیل شده:

صدای کارتون‌ها

این بخش شامل صدای برخی از کارتون‌هایی که مناسب پرورش کودک دوزبانه است. کارتون‌های انتخاب شده هم کارتون‌های موزیکال را شامل می‌شوند و هم کارتون‌های مکالمه‌محور. کارتون‌های موزیکال شامل مجموعه‌های معروف و آموزنده‌ای همچون: Cocomelon، Super Simple Songs، Dave and Ava و mother Goose Club هستند.
کارتون‌های مکالمه محور هم شامل بخش‌هایی از انیمیشن کوکوملون و مجموعه The Big Comfy Couch هستند. از لینک زیر می‌توانید به بخش صدای کارتون‌ها در وبسایت ما دسترسی داشته باشید:

دانلود کارتون های صوتی انگلیسی

قصه‌های انگلیسی

یکی دیگر از قسمت‌های بخش صوتی، قسمت قصه‌های انگلیسی است که شامل داستان‌های کودکانه کوتاه انگلیسی است. قصه‌های معروفی مثل جوجه اردک زشت، علائدین، پینوکیو، آلیس در سرزمین عجایب، هانسل و گرتل و … را می‌توانید در این بخش بشنوید که کلمات و جملات متنوع و کاربردی را شامل می‌شوند که می‌توانند به زبان‌آموزی فرزند شما کمک کنند.

دانلود قصه های انگلیسی صوتی

لالایی‌ها

همانطور که گفته شد، جنین موسیقی را می‌فهمد و با آن ارتباط برقرار می‌کند. نوزاد پس از تولد نیز قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه درک موسیقی دارد و به سرعت آن را به خاطر می‌سپارد و تکرار می‌کند. لالایی‌ها که شامل موسیقی و کلمات ملایم، آرام و منظم هستند، با تحریک امواج در مغز، ذهن را آرام کرده و موجب به خواب رفتن می‌شوند. بنابراین شنیدن لالایی‌های انگلیسی چه در دوره بارداری مادر و چه پس از تولد نوزاد می‌تواند روی فرآیند زبان‌آموزی او تاثیر گذار باشد.

بخش لالایی های انگلیسی هم در وبسایت و هم در اپلیکیشن اندروید ما موجود است. برای دانلود لالایی های انگلیسی به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود لالایی هایی انگلیسی

جمع بندی

بر اساس مطالبی که در مورد رشد سیستم شنوایی جنین در هفته‌های پایانی بارداری گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت که آنچه جنین در هفته‌های پایانی بارداری به طور مستمر و روزانه می‌شنود به خاطر می‌سپارد و این امر می‌تواند به فرآیند زبان‌آموزی او کمک کند؛ چراکه از ابتدا گوشش با یک زبان خاص انس می‌گیرد و پس از به دنیای آمدن آن زبان برایش آشنا است و پذیرش بیشتری نسبت به آن دارد.

بنابراین شما مادران عزیز می‌توانید از هفته 28 بارداری خود اقدام به شنیدن صداها، ترانه‌ها و داستان‌های انگلیسی از بخش صوتی اپلیکیشن اندروید و وبسایت ما کنید و تا 6 ماهگی فرزندتان و حتی بیشتر می‌توانید از این بخش به صورت روزانه استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت اینکه از زبان مادری فرزند خود به هیچ عنوان غافل نشوید و حتما هر روز با فرزند خود صحبت کنید؛ چراکه زبان مادری همیشه بر سایر زبان‌ها اولویت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا