آموزش نجوم با انیمیشن Planet Cosmo پلانت کاسمو

آموزش نجوم با انیمیشن Planet cosmo پلانت کاسمو

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان دوم به کودکان و حتی بزرگسالان تماشای انیمیشن و کارتون است. خصوصا خردسالان به تماشای کارتون بسیار علاقه نشان می‌دهند و به ندرت از تماشای کارتون مورد علاقه‌شان خسته می‌شوند. تماشای کارتون‌های انگلیسی زبان، به طور ناخودآگاه ذهن کودک را درگیر می‌کند و مغز را فعال می‌کند تا بتواند عبارات و ساختارهای زبانی را درک کند. با توجه به این که کودکان در برابر آموزش آکادمیک و مدرسه‌ای مقاومت نشان می‌دهند، تماشای انیمیشن روشی مطمئن است که به خوبی کودک را به سمت هدف مورد نظر شما جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم یکی از کارتون‌های مطلوب و مفید را که از ساختار زبانی پاکیزه‌ای برخوردار است، به شما معرفی کنیم. انیمیشن پلانت کاسمو (Planet Cosmo) محتوایی درباره‌ی فضا و جهان هستی است که موضوعی مورد توجه برای بسیاری از کودکان و خردسالان می‌باشد.

درباره‌ی انیمیشن پلانت کاسمو planet Cosmo

کارتون پلانت کاسمو (به انگلیسی Planet Cosmo)، یک مجموعه انیمیشن مخصوص کودکان است که موضوعات آن حول فضا و نجوم در جریان است. planet cosmo انیمیشنی لایو اکشن است که اولین بار در فوریه 2013 از شبکه‌های RTEjr ایرلند و  CITV انگلیس بر نمایش درآمد. در مجموعه 15 اپیزود از این سریال کارتونی ساخته شده که مدت زمان هر اپیزود نیز در حدود 13 دقیقه است. سیارات و منظومه‌ی شمسی موضوعی است که این مجموعه به شکلی کودکانه به تشریح آن پرداخته است. تماشای این انیمیشن به کودکان 4 سال به بالا، چه به منظور آموزش زبان انگلیسی و چه با هدف آشنایی با سیارات منظومه شمسی، توصیه می‌شود.

محتوا و داستان انیمیشن planet Cosmo

انیمیشن planet cosmo یک مجموعه کارتونی آموزشی پر از آهنگ، طنز و ماجراجویی است که می‌خواهد کودکان را با فضا و سیارات منظومه شمسی آشنا کند. این مجموعه درباره ماجراهای دختری کنجکاو و دوست داشتنی به نام کاسمو رخ می‌دهد. کاسمو مخاطبان خردسالش را دعوت می‌کند تا با او برای آشنایی با منظومه شمسی همراه شوند. او و خانواده‌اش موجوداتی فضایی هستند که در سیاره ماه زندگی می‌کنند و با همدیگر به کشف فضا مشغول هستند.

کاسمو به همراه برادر کوچکترش سُّل sol ، پدرش ژوپیتر و مادرش ونوس زندگی می‌کند. در واقع، کاسمو، یک فضانورد کوچک است که عاشق ماجراجویی فضایی بوده و بیشتر اوقات با پدرش همراه است. در هر سیاه اتفاقات و ماجراهای جذابی برای کاسمو و بقیه رخ می‌دهد؛ به عنوان مثال، شنا کردن یا قایم باشک بازی کردن در سیاره جدید!

در ابتدای هر اپیزود یک گوینده و شخصیت واقعی به نام کیان cian توضیحات کوتاهی درباره یکی از سیارات منظومه شمسی به کاسمو و بیننده‌ها ارائه می‌کند. از اینجا به بعد کاسمو و پدرش سوار بر فضاپیمایشان می‌شوند و به کشف و آشنایی با خصوصیات آن سیاره می‌پردازند. یک کامپیوتر سخنگو و همه چیز دان همراه آن‌ها وجود دارد که به سوالات کاسمو و پدرش جواب می‌دهد.

شخصیت‌ها و کاراکترهای انیمیشن پلانت کاسمو

  • کاسمو cosmo : کاسمو شخصیت اصلی انیمیشن است. او یک فضانورد جوان، کنجکاو و ماجراجو است که عاشق کشف کردن سیارات تازه در فضا است.
  • سُل sol : کلمه sol در زبان اسپانیایی به معنای خورشید است. سول برادر کوچکتر کاسمو است که کمی نوک‌‌زبانی صحبت می‌کند.
  • ژوپیتر Jupiter : ژوپیتر پدر کاسمو است. برخلاف کاسمو که دختری سرحال و اکتیو است، پدرش ژوپیتر تا حدودی دست و پا چلفتی است!
  • ونوس venus : ونوس مادر خانواده است. ونوس حساس، حرفه‌ای و البته گاهی هم یک‌دنده است.

آموزش زبان انگلیسی به کمک انیمیشن پلانت کاسمو

انیمیشن planet cosmo یک کارتون انگلیسی است که کاراکترهای آن با لهجه و اکسنت بریتیش صحبت می‌کنند. به همین دلیل، این انیمیشن انتخابی مناسب برای والدینی است که مایلند کودکشان با اکسنت بریتیش آشنا شود. زبان مورد استفاده در این کارتون، بسیار ساده و روان است.

  • کاسمو دائما بیننده را مخاطب قرار می‌دهد و با او درباره موضوع هر اپیزود صحبت می‌کند. این روش به کودک کمک می‌کند تا به لحاظ شنیداری بیشتر درگیر کلمات و اصطلاحات کاسمو شود.
  • با توجه به اینکه انیمیشن پلانت کاسمو مخصوص کودکان بالای 4 سال ساخته شده، اصطلاحات و ساختارهای بسیار ساده و کاربردی در دیالوگ‌های آن استفاده شده که برای کودکان دبستانی و پیش از دبستان ساده و قابل فهم است.
  • تماشای این کارتون علاوه بر این که به تقویت مهارت شنیداری و توانایی صحبت کردن کودک بسیار کمک می‌کند، از منظر نجوم و ستاره‌شناسی نیز مفید است و اطلاعات عمومی کودکان را بسیار ارتقا می‌دهد.
  • یکی از محاسن تماشای انیمیشن پلانت کاسمو، فضای جذاب و رنگارنگ آن است که به خوبی کودک را به سمت گیرنده جذب می‌کند. همچنین این کارتون تمی آهنگین و موزیکال دارد که با چاشنی طنز در آمیخته شده است.
  • مدت زمان هر اپیزود تقریبا کوتاه است. هر اپیزود، کمتر از 13 دقیقه است و همین باعث می شود کودک از دیدن انیمیشن  planet cosmo خسته نشود و تا انتهای اپیزود، داستان انیمیشن را دنبال کند.
  • همانطور که اشاره شد، این انیمیشن تم آموزشی داشته و به همین دلیل فاقد خشونت‌های کلامی و ترویج خشونت‌های فیزیکی است.

سخن پایانی

اگر کودک‌تان به ستاره شناسی و نجوم علاقه نشان می‌دهد، مجموعه پلانت کاسمو یک انیمیشن منحصر بفرد و جذاب برای او خواهد بود. این کارتون موزیکال است و مباحث ستاره‌شناسی را با شکلی ساده و جذاب به کودکان آموزش می‌دهد. ساختارهای زبانی ساده و قابل درک، یکی دیگر از فوائد این مجموعه است که تماشای آن را به منظور آموزش زبان انگلیسی به کودکان توجیه می‌کند. اگر به دنبال یک مجموعه خوب و کاربردی برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی برای کودک دلبندتان هستید، پینشهاد می‌دهیم کارتون پلانت کاسمو را در برنامه‌های روزانه کودک‌تان قرار دهید.

در وب سایت همه چیز دان مجموعه‌های کارتونی و لایو اکشن بسیار زیادی هستند که از نظر ساختاری و روانشناختی بررسی شده و به منظور آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در اختیار والدین و کودکان قرار داده شده است. از شما دعوت می‌کنیم کارتون مورد نظرتان را در وب سایت ما جست‌وجو کنید و نقد آن را بخوانید.

در پایان، از شما دعوت می‌کنیم جهت تماشا یا دانلود مجموعه Planet Cosmo به این صفحه مراجعه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا