بررسی انیمیشن Nella the Princess Knight نلا پرنسس شوالیه

بررسی انیمیشن Nella the Princess Knight نلا پرنسس شوالیه

Nella the Princess Knight انیمیشنی آمریکایی، درباره یک شاهزاده خانم به نام نلا است که مشتاق ماجراجویی و هیجان شوالیه شدن است. این کارتون با به تصویر کشیدن یک شاهزاده خانم که نه تنها لطف و مهربانی جزو خصیصه‌های اوست، بلکه قدرت، شجاعت و مهارت‌های حل مسئله را نیز از خودنشان می‌دهد، نقش‌های جنسیتی کلیشه‌ای را به چالش می‌کشد.

انیمیشن نلا شاهزاده خانم شوالیه با نمایش پرنسس نلا به عنوان یک شخصیت چندوجهی، پیامی مثبت و فراگیر به بینندگان جوان ارسال می‌کند و آنها را تشویق می کند که فردیت خود را در آغوش بگیرند و از انتظارات اجتماعی رهایی یابند. از شما دعوت می‌کنیم با نقد انیمیشن نلا، شاهزاده خانم شوالیه و تاثیر آن در آموزش زبان انگلیسی در کودکان همراه ما باشید.

موضوع و محتوای انیمیشن Nella the Princess Knight

مجموعه کارتونی شاهزاده نلا (Nella the Princess Knight) یک مجموعه آمریکایی پخش شده از شبکه Nickelodeon، درباره‌ی دختری شجاع و مسئولیت‌شناس، به نام نلا است. این شاهزاده خانم تلاش می‌کند تا به مردم کشورش کمک کند. شاهزاده نلا، با تبدیل شدن به یک شاهزاده‌ی شوالیه، تلاش می‌کند در زمان بروز بحران و فجایع مختلف، شهروندان پادشاهی پدرش را نجات دهد. شاهزاده نلا با دوستانش به دل ماجرا می‌زند و معماها را حل می‌کند تا بتواند ماموریتش را به انجام برساند. در راه انجام ماموریت، شاهزاده نلا و دوستانش چیزهای تازه‌ای می‌آموزند.

انیمیشن Nella the Princess Knight درباره چیست

نلا یک شاه‌دخت معمولی نیست؛ او شجاع، با اراده و با قدرت است. در واقع، هدف سازندگان مجموعه شاهزاده نلا توانمندسازی اجتماعی کودکان پیش از دبستان، به ویژه برای دختران، است. انیمیشن قرار است احساس شجاعت و روابط اجتماعی کودکان را ارتقاء دهد. شاهزاده نلا با وفاداری و شجاعت وارد هر ماموریتی که می‌شود با قدرت موانع را از بین می‌برد و مشکلات را به چالش می‌کشد.

نلا دختری 8 ساله است که با اسب تک‌شاخ و سایر دوستانش برای عدالت می‌جنگد. او به دختربچه‌های هم‌سن و سالش نشان می‌دهد هیچ محدودیتی پیش پای دختران قدرتمند و با اراده وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند هر آن چه دوست دارند، باشند؛ حتی اگر بخواهند یک شوالیه و جنگجوی دلیر باشند! نکته جالب انیمیشن پرنسس نلا این است که نلا یک دختر رنگین‌پوست است.

شخصیت‌های انیمیشن نلا؛ شاهزاده خانم شوالیه

  • پرنسس نلا Princess Nella: نلا دختر بچه‌ای 8 ساله و دوست داشتنی است که والدینش شاه و ملکه هستند. نلا با تبدیل شدن به شوالیه تلاش می‌کند مردم کشور را از بحران‌ها و فجایع نجات دهد. او یک دختر نترس و با اعتماد به نفس است. نلا یک گردنبد جادویی دارد که کمکش می‌کند تا به یک شوالیه دلیر تبدیل شود.
  • ترینکت Trinket: ترینکت اسب تک‌شاخ شاهزاده نلا است که قادر است حرف بزند. او عاشق مد و فشن است. ترینکت بهترین دوست نلا است و برای کمک به دوستش بسیار مسئولیت‌شناس است.

شاهزاده نلا (Nella the Princess Knight)

  • سِر گرت Sir Garrett: سِر گرت یک شوالیه باهوش و هم‌سن و سال نلا است و هر وقت نلا به کمک نیاز دارد، به یاری‌اش می‌شتابد. او کارت‌هایی دارد که مربوط به موجودات جادویی مختلف است.
  • کلود Clod: کلود اسب شاخ‌دار گرت است که او هم مانند ترینکت، حرف می‌زند. کلود بهترین دوست گرت است و با نلا و کرینت هم رابطه خوبی دارد. کلود تا حدودی شوخ طبع است و گاهی کارهای کمیک و خنده‌دار انجام می‌دهد.

بررسی انیمیشن پرنسس نلا از نظر آموزشی و زبان‌آموزی کودک

انیمیشن نلا شاهزاده خانم شوالیه یک منبع آموزشی بسیار مناسب برای کودکان محسوب می‌شود. فضای گرافیکی رنگارنگ و جذاب انیمیشن و داستان‌هایی که ریشه‌ی اساطیری دارند، در جذابیت این انیمیشن موثر هستند. معمولا کودکان با علاقه‌ی فراوان این کارتون را تماشا می‌کنند، به همین دلیل است که این شاهزاده خانم دوست داشتنی، می‌تواند نقش معلم زبان کودکان را به خوبی بازی کند.

با توجه به این که مجموعه Nella the Princess Knight مخصوص کودکان پیش از دبستان ساخته شده، زبان بسیار ساده و روانی دارد. اصطلاحات و واژگانی که کاراکترها استفاده می‌کنند، برای کودکان بسیار قابل فهم هستند. کلمات در این انیمیشن، به صورت کامل ادا می‌شوند و سرعت مکالمات شخصیت‌ها خیلی سریع نیست!

لهجه و اکسنت کاراکترهایی که در این مجموعه صحبت میکنند، امریکن است. برای والدینی که علاقمند هستند کودکشان این اکسنت را بیاموزد، انیمیشن شاهزاده نلا یک منبع مطمئن و باکیفیت به حساب می‌آید.

چرا فرزندتان باید Nella the Princess Knight را تماشا کند؟

  • این انیمیشن آموزشی است و به بچه‌ها درس‌های زندگی ارزشمندی می‌دهد. نلا و دوستانش در هر قسمت با چیزهای جدیدی آشنا می‌شوند و در این مسیر با مسائل مهمی از جمله: اهمیت کار تیمی، ارزش سخت کوشی و اهمیت مهربانی و احترام به دیگران آشنا می‌شوند.
  • کارتون پرنسس نلا به همه فرهنگ‌ها و پیشینه‌ها احترام می‌گذارد. نلا و دوستانش از اقشار مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و یاد می‌گیرند که تفاوت‌های یکدیگر را قدر بدانند و به آنها احترام بگذارند.
  • در کنار نکات آموزشی و اخلاقی انیمیشن، باید اشاره کنیم که از خشونت‌های کلامی یا رفتاری در این مجموعه خبری نیست و این مجموعه یک انیمیشن سالم از نظر محتوایی برای کودکان محسوب می‌شود.
  • کارتون نلا شاهزاده خانم شوالیه در هر اپیزود، یک خط داستانی مجزا دارد که باعث می‌شود کودک هر قسمت را با هیجان بیشتری دنبال کند. در هر اپیزود یک چالش و اتفاق ناخوشایند رخ می‌دهد که باعث می‌شود نلا و دوستانش برای حل مشکل پیش آمده، اقدام کنند. این روند و خط داستانی از خستگی و دلزدگی کودک پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود داستان در قسمت، هیجان‌انگیز باشد و کودک با اشتیاق آن را دنبال کند.

دانلود Nella the Princess Knight زبان اصلی

دانلود انیمیشن پرنسس نلا زبان اصلی

با توصیفاتی که از کارتون نلا شاهزاده خانم شوالیه داشته‌ایم، حتما تا الان ترغیب به دانلود این مجموعه شده‌اید. اگر فرزندتان بالای 4 سال دارد می‌توانید از این مجموعه جذاب با لهجه امریکن برای دوزبانه شدنش استفاده کنید؛ علی الخصوص این انیمیشن را به افرادی که فرزند دختر دارند به دلیل الگو مناسبی که نلا می‌تواند برای آنها باشد، توصیه می‌کنیم.

تا کنون دو فصل از این انیمیشن جذاب تولید شده که شما می‌توانید فصل اول آن را از وبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان دانلود کنید:

دانلود کارتون Nella the Princess Knight

سخن پایانی

کارتون Nella the Princess Knight انیمیشنی پر جنب و جوش است که با داستان گویی و موسیقی جذاب تجربه سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان خلق می‌کند و در عین حال به طور ماهرانه درس‌های ارزشمند زندگی را ارائه می‌دهد. «نلا شاهزاده خانم شوالیه» به عنوان یک انتخاب فوق العاده برای والدینی است که به دنبال محتوایی هستند که نه تنها سرگرم کننده باشد، بلکه ارزش‌های مثبت را القا کند و حس توانمندی را در بین کودکان تقویت کند؛ چراکه نلا دختری قوی و مستقل است که از اینکه خودش باشد نمی‌ترسد و از این روز می‌تواند الگوی همه کودکان به ویژه دختران باشد. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا