آنچه درباره انیمیشن موزیکال Little Baby Bum باید بدانید

آشنایی با کارتون موزیکال لیتل بیبی بام Little baby bum

در حوزه سرگرمی و آموزش انگلیسی کودکان، مجموعه‌های موزیکال برای کودکان به خصوص سنین پایین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ یکی از مجموعه‌های موزیکال انگلیسی که در ایران و سراسر دنیا پرطرفدار است، انیمیشن لیتل بیبی بام (Little Baby Bum) است. این مجموعه به دلیل شعرهای جذاب و تصاویر پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده، کودکان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده و به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی و چینی تولید شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با کارتون لیتل بیبی بام و مزایای ان برای آموزش زبان و پرورش کودک دوزبانه آشنا شویم.

درباره انیمیشن لیتل بیبی بام

در Little Baby Bum، شعرهای کودکانه جدید و قدیمی توسط میا شش ساله، خانواده و دوستانش، و تعداد زیادی از حیوانات و وسایل نقلیه که در قسمت‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند، به تصویر کشیده شده است. این انیمیشن شامل شعرهای کلاسیکی مانند «Five Little Speckled Frogs»، آهنگ‌های جدیدی مانند «No Monsters Song» و چندین نسخه اصلی از «The Wheels on the Bus» است. همچنین ویدیوها از جمله: جشن کریسمس، حروف، اعداد و رنگ‌ها و … را آموزش می‌دهند.

کارتون لیتل بیبی بام درباره چیست

چرا انیمیشن لیتل بیبی بام برای کودکان مناسب است؟

فراتر از تصاویری سرگرم کننده و پر جنب و جوش، انیمیشن Little Baby Bum فواید زیادی برای رشد دوران کودکی ارائه می‌دهد. محتوای آموزشی این مجموعه، پایه‌ای قوی برای یادگیری ایجاد می‌کند و کودکان را با مفاهیم اساسی مانند اعداد، رنگ‌ها و حروف الفبای انگلیسی، به گونه ای که جذاب و به یاد ماندنی باشد، آشنا می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این مجموعه تکرار آهنگ‌های جذاب است که باعث می‌شود حافظه و زبان انگلیسی کودک تقویت شود. کارتون Little Baby Bum همچنین تعاملات مثبت بین شخصیت‌ها، آموزش درس‌های ارزشمند در مورد همدلی، به اشتراک گذاری و دوستی، یادگیری اجتماعی و عاطفی را به کودکان القا می‌کند.

چرا انیمیشن Little Baby Bum برای کودکان مناسب است

تمرکز Little Baby Bum روی موسیقی نقش مهمی در پرورش خلاقیت و همراهی کودکان با این مجموعه ایجاد می‌کند. فرمت آواز خواندن، کودکان را تشویق می کند تا فعالانه شرکت کنند و رشد زبانی اولیه در آنها شکل بگیرد.

پرورش یادگیری اولیه زبان از طریق موسیقی و بازی

Little Baby Bum به طور یکپارچه عناصر آموزشی را در قالب سرگرم کننده خود ادغام می کند. آهنگ‌های جذاب این نمایش، کودکان را با اعداد، حروف و رنگ‌ها آشنا می‌کند و مهارت‌های سواد و اعداد اولیه را تقویت می‌کند. ملودی‌های ریتمیک و تصاویر پر جنب و جوش، حرکت و رقص را تشویق می‌کنند، هماهنگی فیزیکی و رشد حسی را تقویت می‌کنند.

آموزش انگلیسی با کارتون Little Baby Bum

امروزه بسیاری از خانواده‌ها از سنین پایین فرزندشان در پی دوزبانه کردن کودک خود هستند؛ یکی از چالشهای والدین پیدا کردن انیمیشن‌های مخصوص پرورش کودک دوزبانه است. برای کودکان سنین پایین (یک سال به بالا) یکی از پیشنهادات مناسب می‌تواند کارتون لیتل بیبی بام باشد که با ترانه‌های شاد و جذابش می‌تواند خردسالان را با خود همراه کند. مجموعه لیتل بیبی بام را می‌توانید ازوبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان و از لینک زیر دانلود و یا به صورت آنلاین تماشا کنید:

دانلود لیتل بیبی بام انگلیسی

آموزش چینی با انیمیشن لیتل بیبی بام

این روزها آموزش زبان چینی به کودکان به دلایل مختلف از جمله: قدرت اقتصادی عظیم چین، روابط اقتصادی و سیاسی‌اش با ایران و … بر سر زبان‌ها افتاده و بسیاری از خانواده‌ها چینی را به عنوان زبان سوم فرزند خود در نظر می‌گیرند. ما در وبسایت همه چیزدان کارتون‌های متنوع چینی را گردآوری کردیم و شما می‌توانید مجموعه موزیکال چینی Little Baby Bum را از لینک زیر دانلود یا آنلاین تماشا کنید:

دانلود لیتل بیبی بام چینی

مزایای انیمیشن Little Baby Bum

Little Baby Bum مزایای بسیاری را برای زبان‌آموزان جوان ارائه می‌دهد، از جمله:

آموزش‌های پایه: تمرکز این مجموعه بر شعرهای کودکانه با محتوای آموزشی از جمله آموزش‌های پایه (اعداد، اشکال هندسی، الفبا و …) و همچنین محتوایی که باعث ارتقای رشد زبان، مهارت‌های شناختی و آگاهی اجتماعی-عاطفی می‌شود است.

بیان خلاق: از سایر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به آهنگ‌های جذاب Little Baby Bum و تصاویر رنگارنگ و پر جنب و جوش، حرکت، رقص و بیان خلاق است اشاره کرد.

مزایای انیمیشن لیتل بیبی بام

آموزش رفتارهای مثبت: تأکید این مجموعه بر مهربانی، دوستی و همدلی باعث پرورش رفتارهای مثبت و رشد اجتماعی-عاطفی کودکان می‌شود.

تلفظ‌های واضح و کلمات ساده: در کارتون Little Baby Bum کلمات و جملات به طور واضح و شمرده تلفظ می‌شوند که باعث درک بهتر آنها توسط کودکان می‌شود.

سخن آخر

مجموعه‌های موزیکال اگر چه به تنهایی برای دوزبانه شدن کودکان کافی نیستند، اما می‌توانید گهگاهی آنها رابرای فرزند خود پخش کنید، به خصوص برای کودکانی که به تازگی شروع به تماشای کارتون‌های انگلیسی کرده‌اند شعرها و ترانه‌های کودکانه باعث جذب و جنب و جوش آنها شده و در نتیجه سریعتر به محتوای انگلیسی عادت خواهند کرد.
مجموعه Little Baby Bum یکی از کارتون‌های موزیکال مناسب برای کودکان رده سنی 1 سال به بالا است که ورژن چینی و انگلیسی آن را می‌توانید از وبسایت پرورش کودک دوزبانه و چند زبانه همه چیزدان دانلود کنید. همچنین برای دسترسی به لیست کارتون‌های پرورش کودک دوزبانه به این لینک مراجعه کنید.

منبع: Commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا