آموزش رنگ ها به انگلیسی به کودکان با شعر و ویدیو

آموزش رنگ ها به انگلیسی به کودکان با شعر و ویدیو

آیا شما پدر و مادر یا مربی‌ای هستید که به دنبال روش‌های خلاقانه برای آموزش رنگ ها به انگلیسی به کودکان هستید؟ روش‌هایی مانند فلش کارت‌ها، مگنت‌های رنگی، نقاشی و … برای آموزش موضوعات پایه جای خود را دارند، اما نسل امروزی کودکان اغلب به محتوای تعاملی و جذاب واکنش و پاسخ بهتری می‌دهند. در این پست از وبلاگ همه‌چیزدان، روشی خلاقانه و موثر برای آموزش رنگ ها به کودکان را بررسی خواهیم کرد: استفاده از انیمیشن ها و فیلم‌ها.

چرا یادگیری رنگ ها به انگلیسی با انیمیشن و کارتون؟

کودکان به طور طبیعی به سمت تصاویر رنگارنگ و متحرک جذب می شوند. انیمیشن‌ها و کارتون‌های انگلیسی می‌توانند توجه آنها را به خود جلب کنند و روند یادگیری را لذت بخش کنند. در ادامه به چند دلیل درباره موثر بودن یادگیری با کارتون‌ها اشاره شده است:

تحریک بصری: وسایل کمک بصری مانند انیمیشن‌ها و فیلم‌ها حواس بینایی کودک را تحریک می‌کند و درک و به خاطر سپردن رنگ ها را برای او آسان‌تر می کند.

تعامل: انیمیشن‌ها و ویدیوهای رنگارنگ ذاتاً جذاب هستند و به بچه‌ها کمک می‌کنند تا مدت طولانی‌تری بر روی مطالب آموزشی تمرکز کنند.

یادگیری چند حسی: ترکیب عناصر دیداری و شنیداری در محتوای کارتون‌ها یک تجربه یادگیری چندحسی ایجاد می کند که به به خاطر سپردن مطالب جدید در حافظه کودک کمک می‌کند.

کاربرد دنیای واقعی: بسیاری از ویدیوهای انیمیشنی از سناریوهای دنیای واقعی استفاده می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که کودکان رنگ‌های مختلف را در دنیای اطراف خود پیدا کنند و به روند آموزششان کمک می‌کند.

انتخاب کارتون انگلیسی مناسب آموزش رنگ‌ها

هنگام انتخاب انیمیشن ها برای آموزش رنگ‌ها به کودکان، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

محتوای مناسب سن: اطمینان حاصل کنید که محتوا برای سن کودک شما مناسب است.

ارزش آموزشی: به دنبال ویدیوهایی باشید که نه تنها رنگ‌ها را معرفی می کنند، بلکه زمینه یا داستان‌های مرتبط با استفاده از رنگها را نیز ارائه می دهد. این موضوع باعث می‌شود اسامی رنگ‌ها راحت‌تر و طولانی مدت‌تر در ذهن فرزندتان باقی بماند.

ویدیوی تعاملی: برخی از ویدیوها ممکن است شامل عناصر تعاملی باشند که به بچه ها اجازه می دهد در فرآیند یادگیری شرکت کنند. این ویژگی می‌تواند به جذاب‌تر شدن محتوا برای کودک نیز کمک کند.

تنوع: انواع انیمیشن‌های انگلیسی و ویدیوها را برای یادگیری موضوعات تازه و جالب برای فرزندتان در نظر بگیرید. تنوع در سبک محتوای آموزشی می‌تواند به زبان آموزی کودکان کمک کند.

در ادامه ویدیویی از کارتون موزیکال انگلیسی با مت (English with Matt) یا Dream English در مورد آموزش رنگ‌ ها به انگلیسی را مشاهده کنید:

آموزش رنگ ها به کودکان با شعر

موسیقی ابزار قدرتمند دیگری برای آموزش رنگ ها به کودکان است. استفاده از انیمیشن های موزیکال را می‌توان یکی از استراتژ‌ی‌های موثر در آموزش رنگ‌ها به انگلیسی به کودکان و سایر موضوعات در نظر گرفت. موسیقی می‌تواند تجربه یادگیری را از روش های زیر ارتقا دهد:

آهنگهای جذاب: ترانه‌های شاد و به یاد ماندنی که رنگ ها را نام می‌برد و نشان می‌دهند می‌توانند به کودکان کمک کنند تا رنگ‌های خاص را با اشعار یا ملودی‌های خاص مرتبط کنند و به خاطر بسپارند.

تکرار ریتمیک: تکرار در موسیقی، تشخیص رنگ را تقویت می‌کند و به افزایش قدرت حافظه کمک می‌کند.

ایجاد جنب و جوش و تحرک: کارتون‌های موزیکال بچه‌ها را تشویق می‌کنند تا با موسیقی برقصند یا حرکت کنند و انجام حرکات ریتمیک در هنگام یادگیری موضوعی باعث می‌شود کلمات و جملات بهتر به ذهن سپرده شود.

آموزش رنگ ها با مجموعه Colourblocks

انیمیشن Colourblocks یکی از سری مجموعه‌های LearningBlocks است که احتمالا با انیمیشن های پرطرفدار آن یعنی Numberblocks (نامبر بلاکس) و Alphablocks (آلفابلاکس) آشنایی دارید. کارتون کالربلاکس به کودکان کمک می کند تا رنگها را به شیوه جدید ببینند و درک کنند.

آموزش رنگ ها با مجموعه Colourblocks

هر قسمت از این انیمیشن با کمک کارشناسان برجسته رنگ، کارشناسان کودک و با دقت ساخته شده و توسط استودیوی انیمیشن Blue Zoo Productions، که برنده جایزه بفتا شده است، به تصویر کشیده شده است. کارتون Colourblocks دارای لهجه بریتیش است و برای کودکان رده سنی 2 سال به بالا مناسب می‌باشد.

دانلود کارتون Colourblocks

بخش آموزش رنگ‌های انگلیسی در همه چیزدان

در وبسایت اپلیکیشن اندروید همه چیزدان کارتون‌های انگلیسی بر اساس موضوعات مختلف مانند رنگ‌ها، اعداد، اشیا، الفبای انگلیسی و … طبقه‌بندی شده‌اند. در بخش آموزش رنگ‌ها گلچینی از اپیزودهای مربوط به آموزش رنگ از انیمیشن‌های انگلیسی معروفی همچون استیو و مگی، انگلیسی با مت و … قرار داده شده که کودک شما با تماشای این قسمت‌ها می‌تواند بسیاری از رنگ‌ها را به صورت سرگرم کننده و جذاب یاد بگیرد.

آموزش رنگها به انگلیسی

آموزش رنگ ها به انگلیسی با اپلیکیشن همه چیزدان

جمع بندی

آموزش رنگ ها به انگلیسی به کودکان یکی از موضوعات پایه و اساسی است. با استفاده از کارتون ها و انیمیشن‌های مرتبط با این موضوع می‌توان فضایی شاد و مفرح و در عین حال آموزنده برای فرزند خود به وجود بیاورید. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، در اپلیکیشن و وبسایت همه چیزدان، بخشی اختصاصی ویژه آموزش رنگ ها به انگلیسی قرار گرفته که پر از محتوای آموزنده و مرتبط است. همچنین با مجموعه کالربلاکس (Colorblocks) که به طور خاص به آموزش رنگ‌ها به انگلیسی به شیوه‌ای مفهومی و ماندگار در ذهن کودکان می‌پردازد، آشنا شدید. در مقالات بعدی به موضوعات آموزشی دیگر همچون الفبا، اعداد و … خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا