معرفی انیمیشن جت سواران Go Jetters

معرفی انیمیشن جت سواران Go Jetters

تماشای انیمیشن یکی از بهترین روش‌هایی است که امروزه والدین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، از آن بهره می‌گیرند. با توجه به آن که همه‌ی کودکان به تماشای کارتون علاقه نشان می‌دهند، این روش می‌تواند شیوه‌ای بسیار اثرگذار در یادگیری زبان باشد. اما نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت است، انتخاب انیمیشن یا کارتونی است که ما را به هدف نزدیکتر سازد. در این مطلب از وبلاگ همه چیزدان انیمیشن Go Jetters که به جت سواران ترجمه شده است را معرفی می کنیم و با نکات مثبت و آموزنده آن بیشتر آشنا می شویم.

درباره‌ی انیمیشن جت سواران

مجموعه تلویزیونی Go Jetters انیمیشنی بریتانیایی در ژانر کمدی و فانتزی است که برای اولین بار در سال 2015 میلادی توسط شبکه CBeeies، از زیر مجموعه‌های شبکه جهانی BBC، ساخته و به نمایش درآمد. از این انیمیشن موزیکال، که محتوایی مرتبط با موضوعات جغرافیا دارد، تاکنون بیش از 309 اپیزود 11 دقیقه‌ای و در 6 فصل منتشر شده است.

درباره انیمیشن جت سواران

انیمیشن جت سواران را آدام شاو Adam shaw کارگردانی کرده است. هدف از ساخت این انیمیشن آشنا کردن کودکان 4 تا 6 ساله با جغرافیا و فرهنگ کشورهای دنیا است. مجموعه جت سواران یک انیمیشن 3 بعدی کامپیوتری بسیار جذاب است.

داستان انیمیشن Go Jetters

انیمیشن جت سواران روایت داستان‌ها و ماجراهای 4 قهرمان به نام‌های ژولی Xuli، کیان Kyan، لارس Lars و فوز Foz است. این چهار دوست، به همراه مربی و دوستشان اوبرکورن اسب شاخ‌دار به دور دنیا سفر می‌کنند تا با کشورهای دیگر و محیط زندگی‌شان آشنا شوند. این 4 ماجراجوی دلیر سعی دارند مشکلاتی را که توسط Glitch ایجاد می‌شود، حل کنند.

انیمیشن می‌کوشد از طریق موسیقی و آهنگ مخاطب خردسالش را با محیط زیست، جغرافیا و دیگر کشورها آشنا نماید. گروه قهرمانان Go Jetters یک گروه بین‌المللی است و هر کدام از شخصیت‌های آن اهل یک کشور هستند.

شخصیت‌های کارتون Go Jetters

  • ژولی Xuli: ژولی خلبان جِت‌سواران گروه یا وسیله نقلیه هوایی گروه است. در فصل‌های اول انیمیشن، ژولی، تنها دختر گروه بود. او یک لباس بنفش و زرد می‌پوشد، در حالی که دستکش و چکمه‌های بنفش تیره دارد. ژولی اسپانیایی است. او در آخر هر اپیزود از گروه سلفی می‌گیرد.
  • کیان Kyan: کیان ورزشکار گروه است. او اهل ژیمناستیک است و یک لباس آبی و نارنجی می‌پوشد. دستکش‌ها و چکمه‌ی کیان آبی رنگ و بدون هیچ علامتی هستند. خوشتیپ‌ترین و با شخصیت‌ترین عضو گروه کیان است که یک دو رگه چینی- آمریکایی با لهجه کالیفرنیایی است.
  • لارس Lars: لارس بلندقدترین عضو گروه و یک آدم بسیار فنی است. لباس لارس سفید و قرمز است. لارس انگلیسی و عاشق برج ایفل است.

شخصیت‌های کارتون GoJetters

  • فوز Foz: کوچکترین و باهوش‌ترین فرد گروه فوز است که لباسی زرد و آبی به تن دارد. او هم مانند لارس انگلیسی است و حرف زدنش ریاضی‌وار است.
  • اوبرکورن Ubercorn: اوبر کورن یک اسب شاخ‌دار است. او راهنما و استاد گروه است. او یک لباس سفید با ستاره‌هایی آبی رنگ می‌پوشد.
  • جت پد jet pad: یک جت پیشرفته و کامپیوتری است که گروه GO Jetters برای گردش به دور دنیا استفاده می‌کند. این جت به صورتی برقی شارژ می‌شود.
  • استاد بزرگ گلیتچ Grandmaster Glitch: گلیتچ یک عضو ناراضی و سابق آکادمی GO Jetters است که در حال حاضر مشغول خراب‌کاری است. او با تفریح کردن مشغول خراب‌کاری در محیط است. گروه سعی می‌کند خرابکاری‌های او را جمع‌وجور کند.

یادگیری زبان انگلیسی با کمک انیمیشن Go Jetters

  • انیمیشن جت سواران یک منبع بسیار مناسب برای دوزبانه شدن کودکان، به ویژه بچه‌های پیش از دبستان است. کاراکترهای عروسکی و شخصیت تخیلی اسب شاخ‌دار، این انیمیشن را برای کودکان بسیار جذاب کرده است. زبان مورد استفاده در این کارتون ساده و در عین حال عمیقا کاربردی است.
  • هدف سازندگان انیمیشن آموزش مسائل جغرافیایی و آشنا کردن کودکان با کشورهای مختلف بوده است. در این میان کودک می‌تواند لغات و اصطلاحات مرتبط و بسیار مفیدی را از کارکترها، به ویژه از کارکتر اسب شاخ‌دار، یاد بگیرد.
  • همانطور که اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت این انیمیشن، مسائل زیست محیطی و جغرافیایی است که همین مساله، این کارتون را به یک فیلم آموزشی مفید و کاربردی برای کودکان تبدیل می‌کند. با تماشای این انیمیشن به مرور زمان و جای‌گیری محتوای آن در ذهن کودک، به مرور دغدغه‌های زیست محیطی در ذهن کودک شکل می‌گیرد. بنابراین این محتوا ازین حیث می‌تواند یک انیمیشن نمونه و کمیاب برای کودکان گروه سنی دبستان و پیش از دبستان باشد.
  • فضای رنگی و موزیکال انیمیشن Go Jetters به جذاب‌تر شدن آن کمک می‌کند. ضمن این که مدت زمان هر اپیزود، تنها 11 دقیقه است و کمک می‌کند تا کودک از دیدن انیمیشن خسته و دل‌زده نشود.

زبان آموزی با انیمیشن Go Jetters

  • با دیدن این انیمیشن مهارت شنیداری کودک به سادگی تقویت شده و با عبارت‌های انگلیسی به خوبی آشنا می‌شود. تعداد اپیزودهای انیمیشن بیش از 300 قسمت است و همین کمک می‌کند تا مدت‌ها از این کارتون به عنوان منبع آموزشی کودک استفاده نمایید.
  • خشونت‌های کلامی و رفتاری در این کارتون دیده نمی‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید آن را در اختیار کودک دلبندتان قرار دهید.

دانلود کارتون جت سواران

همانطور که احتمالا می دانید همه‌ی انیمیشن‌ها نمی‌توانند در آموزش زبان انگلیسی مفید باشند. انیمیشن‌های مختلف از نظر محتوا و مضمون و از نظر گفتاری و کلامی با هم تفاوت‌های بسیاری دارند و به همین دلیل گروه‌های سنی مختلفی را به خود درگیر می‌کنند. کارتون Go Jetters یکی از بهترین مجموعه ها برای پرورش کودک دوزبانه و مناسب رده سنی 4 سال به بالاست که لهجه بریتانیایی دارد. جهت دانلود آن به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود انیمیشن جت سواران

سخن پایانی

کارتون Go Jetters یا جت سواران، یک انیمیشن بسیار جذاب با مباحث آموزشی است که هم از بُعد آموزش می‌تواند موثر و کاربردی باشد هم از نظر کلامی در آموزش زبان انگلیسی نقش دارد. به طور کلی، انیمیشن‌ها به دلیل زبان ساده و قابل فهمی که دارند، برای آموزش زبان مناسب هستند. ازین رو، بسیاری از والدین حتی پیش از آموزش آکادمیک زبان، کودکان را ترغیب به تماشای کارتون‌های زبان انگلیسی می‌نمایند. البته باید توجه داشت همه‌ی کارتون‌های زبان انگلیسی هم برای یادگیری زبان مناسب نیستند و باید استانداردهای لازم در محتوای آن وجود داشته باشد.

در پایان از همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم و امیدواریم مطالبی که ارائه شد برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده و دانلود سایر انیمیشن های پرورش دوزبانه به این صفحه مراجعه فرمایید.

 

منبع:

commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا