آموزش خواندن و نوشتن انگلیسی با کارتون Endless Reader

آموزش خواندن و نوشتن انگلیسی با کارتون Endless Reader

در روش دوزبانه شدن با کمک کارتون‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی، یکی از نقاط ابهام برای بسیاری از والدین، یادگیری خواندن و نوشتن انگلیسی فرزندشان است. بسیاری بر این باورند که کودک با تماشای کارتون‌ها تنها مهارت شنیداری و درک مطلب خود را ارتقا می‌دهد و آموزش خواندن و نوشتن حتما باید توسط مدرس انگلیسی انجام شود؛ اما باید بگوییم که برخی انیمیشن‌های انگلیسی به آموزش غیرمستقیم خواندن و نوشتن می‌پردازند و کودک با قرار گرفتن در معرض آنها به تدریج این دو مهارت اصلی در زبان‌آموزی را خواهد آموخت. انیمیشن Endless Reader جزو بهترین انیمیشن‌های خواندن و نوشتن انگلیسی است که در این مقاله از وبلاگ همه چیزدان قرار است بیشتر با آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

درباره انیمیشن و اپلیکیشن اندلس ریدر

مجموعه‌ Endless Reader در اصل مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کوتاه در قالب یک اپلیکیشن قدرتمند و باکیفیت آموزش واژگان انگلیسی به کودکان است. این اپ مخصوص کودکان 6 ساله و کمتر طراحی شده است. شیوه آموزش این اپلیکیشن بسیار جذاب بوده و به شیوه‌ی فعالانه و از طریق انیمیشن صورت می‌گیرد.

در واقع در این مجموعه، کودک با دیدن انیمیشن‌های کوتاه به مفهوم و شکل یک واژه پی می‌برد و قادر است به پرسش‌های مطرح شده در مورد آن واژه پاسخ دهد. به دلیل جذابیت و کیفیت بالای آموزشی، این برنامه در سال 2013 برنده جایزه بهترین برنامه اپ استور شده است.

درباره انیمیشن و اپلیکیشن اندلس ریدر

اپلیکیشن و انیمیشن Endless Reader توسط گروه مهندسی و برنامه‌سازی کودکان به نام Originator تولید و عرضه شده است. تخصص مجموعه Originator، تولید اپلیکیشن‌های آموزشی مخصوص کودکان و نوجوانان است؛ این موضوع بیانگر این است که مجموعه اندلس ریدرز توسط یک تیم حرفه‌ای و کاربلد طراحی شده است.

ویژگی‌های انیمیشن Endless Reader

همانطور که اشاره شد، اندلس ریدرز یک اپلیکیشن است؛ در عین حال انیمیشن‌های مجموعه Endless Reader یک برنامه‌ی کارتونی بسیار عالی برای یادگیری لغات انگلیسی هستند. این مجموعه با کمک کاراکترهای انیمیشنی، که تعدادی بچه غول جذاب هستند، به آموزش واژگان انگلیسی می‌پردازند. کارتون‌های این اپ به کودک کمک می‌کنند تا علاوه بر درک مفهوم اصطلاحات و واژگان انگلیسی، با فونتیک و طرز درست تلفظ کلمات نیز مانوس و آشنا شود. شیوه‌ی کار اپلیکیشن Endless Reader روشی فعالیت‌ محور و در عین حال ساده است. حتی کودکان 3 ساله نیز به خوبی می‌توانند به کمک این کارتون حروف و جملات را تکمیل کنند.

بررسی اپلیکیشن اندلس ریدر از نگاه روانشناسی کودک

نکته جذاب درباره Endless Reader درگیر شدن کودک با این برنامه و انیمیشن‌های برنامه است. با دیدن اپیزودهای انیمیشن Endless Reader ، مخاطب به شیوه‌ای کاملا طبیعی با کلمات آشنا می‌شود. در واقع، کودک کلمات را حفظ نمی‌کند؛ بلکه با مفهوم آن‌ها درون جمله و به صورت کاربردی آشنا می‌شود.

این مجموعه با طرح پازل و معماهای گوناگون تلاش می‌کند تا هر چه بیشتر ذهن کودک را درگیر یادگیری زبان انگلیسی و لغات آن کند. کلماتی که به کودک آموزش داده می‌شوند، پرکاربردترین کلماتی هستند که در کتاب‌های مخصوص کودک و به طور کلی ادبیات کودک استفاده می‌شوند. به بیانی دیگر، این واژگان و جملات مخصوص و متناسب با سن کودک گلچین شده تا کودک با دیدن غول‌های جذاب Endless Reader  آن‌ها را بیاموزد.

این اپلیکیشن و مجموعه کارتونی، آموزش زبان انگلیسی را تبدیل به یک بازی و سرگرمی کامپیوتری می‌کند تا برای کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد.

 شخصیت‌ها و کاراکترهای انیمیشن Endless Reader

 شخصیت‌های کارتون Endless Reader تعدادی هیولای انیمیشنی جذاب هستند که به کودکان واژگان را آموزش می‌دهند. سن این غول‌های کوچک، بین 3 تا 7 سال است.

  • Abby اَبی: Abby یک دختر بچه سه چشم و نارنجی رنگ است. Abby  چهره‌ای خندان دارد و می‌تواند اعداد را بخواند و بشمارد. بهترین دوست او little Blue است. البته او با بقیه بچه غول‌ها هم صمیمی است.
  • Scampi اسکمپی: Scampi یک بچه غول کوچکِ صورتی رنگ است. او عشق بازی کردن با بهترین دوستش  Yoshi است. سن Scampi بین 7 تا 15 است و عاشق موسیقی، به خصوص ویلون است.
  • Yoshi یوشی: یکی دیگر از غول های دوست داشتنی انیمیشن، Yoshi است. او دختر بچه‌ای سبز رنگ با یک چشم و موهایی بسیار بلند است.
  • Little Blue لیتل بلو: Little Blue یک بچه غول آبی رنگ 6 ساله است. او یکی از پر‌رنگ‌ترین کاراکترهای انیمیشن است.
  • Pinkerton پینکرتون: پینکرتون غولی صورتی رنگ، با دو شاخ کوچک شبیه بزغاله ها است. او بسیار دوست داشتنی و جذاب است و در چهره‌اش همیشه یک لبخند وجود دارد.
  • LEON لئون: یکی دیگر از شخصیت‌های انیمیشن اندلس ریدرز است.

شخصیت های انیمیشن خواندن و نوشتن انگلیسی الفبای بی پایان

خواندن و نوشتن انگلیسی با انیمیشن Endless Reader

هدف سازندگان اپلیکیشن اندلیس ریدرز آموزش تلفظ صحیح واژگان، به ویژه واژگان دیداری Sight Word ، به کودکان انگلیسی زبان است. در این روش، تلاش می‌شود کودک کلمات را با دیدن، بدون هجی کردن، به خاطر بسپارد. در واقع، این روش کل به جز است. یعنی به جای اینکه تک تک حروف را کنار هم بچینیم تا یک کلمه ساخته شود، کلیت کلمه، صرف نظر از حروف به خاطر سپرده می‌شود. با تکرار زیاد و مشاهده لغت در جملات مختلف، کلمه در مقابل کودک قرار داده می‌شود تا در نهایت او واژه را بیاموزد.

انیمیشن Endless Reader علاوه بر جملات و اصطلاحات انگلیسی، گاهی کلمات را به اسپانیول هم به مخاطب می‌آموزد.

 

دانلود کارتون Endless Reader

اگر فرزندتان دست کم دو سال است که در معرض کارتون‌های انگلیسی مناسب زبان‌آموزی قرار دارد، می‌وانید انیمیشن‌های مربطو به خواندن و نوشتن انگلیسی را برای او پخش کنید. انیمیشن الفبای بی پایان در 26 قسمت (هر قسمت درباره یکی از حروف الفبای انگلیسی) در وبسایت همه چیزدان موجود است. برای دانلود یا تماشای این مجموعه روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود Endless Reader

دانلود کارتون endless reader زبان اصلی

سخن پایانی

انیمیشن‌ها به خوبی می‌توانند توجه کودکان را به خود جذب کنند و مسائل مختلف و مباحث آموزشی را در قالب انیمیشن می‌توان به کودکان آموزش داد. یکی از مباحث مهم در فراگیری هر زبانی، یاد گرفتن خواندن و نوشتن و ساختار کلمات و جملات در آن زبان است. انیمیشن Endless Reader به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشنهادی برای خواندن و نوشتن انگلیسی به خوبی این مهم را برای کودکان انجام می‌دهد. از دیگر انیمیشن هایمناسب خواندن و نوشتن انگلیسی می‌توان به Alpha blocks ، Word World ،Between the lions و Captain Seasalt and ABC Pirates اشاره کرد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا