معرفی کارتون کایلو Caillou

معرفی انیمیشن Caillou (کایلو)

کایلو (Caillou) یک مجموعه تلویزیونی آموزشی است که کودکان نوپا و پیش دبستانی را مورد هدف قرار می دهد. این سریال کانادایی ابتدا به زبان فرانسوی در این کشور از شبکه Teletoon پخش شد و قسمت های آن بعداً به زبان انگلیسی ترجمه شد.

این سریال براساس کتاب های هلن دسپوتو ساخته شده است و اصل کتاب نیز به زبان فرانسوی است. اولین قسمت آن در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ روی آنتن رفت. سریال کایو در ۵ فصل و ۹۲ قسمت ۲۲ دقیقه ای (۳۵۲ بخش سه تا پنج دقیقه ای) در ژانر انیمیشن، کمدی، درام، خانوادگی و فانتزی ساخته شده است.

شخصیت اصلی داستان پسر بچه ۴ ساله ای به نام کایلو است که به همراه پدر و مادر و خواهرش در خانه ای آبی در خیابان کاج (Pine Street) زندگی می کند و مجذوب دنیای اطرافش شده است. در ادامه با ما در وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن کایو و نکات مثبت آن آشنا شوید.

داستان کارتون کایلو چیست؟

کایلو با مادر، پدر و خواهر کوچکترش رزی زندگی می کند. او ماجراهای زیادی با خانواده و دوستانش دارد و در هر قسمت از تخیل خود استفاده می کند. Caillou دوستان نامرئی دارد، یاد می گیرد که چگونه ورزش کند و طبیعت را کشف می کند. کایلو دوستانه ، کنجکاو ، سرگرم کننده و شگفت انگیز است.

داستان کارتون Caillou درباره چیست؟

هر قسمت در فصل های ۱تا ۳ دارای یک موضوع است و به چندین بخش کوتاه تقسیم می شود. علاوه بر بخش های انیمیشنی که شامل ماجراهای Caillou می شود، این نمایش همچنین دارای نمایش های عروسکی و ویدیوهایی از کودکان در موقعیت های واقعی است. در فصل های ۴ و ۵ هر قسمت به سه بخش کوتاه تقسیم می شود، بخش نمایش عروسکی به موازات نسخه” بچه های واقعی” از نمایش حذف شده اند.

در طول فصل اول، بسیاری از داستان های نسخه متحرک با حضور یک مادربزرگ (که راوی سریال نیز هست) شروع می شود که داستان را به نوه هایش معرفی می کند و سپس داستان را از روی کتاب می خواند. با شروع فصل دوم راوی و مادربزرگ یک شخصیت نا محسوس و پنهان هستند و در نمایش دیده نمی شوند.

Caillou نمایشی رنگارنگ است که گاهی آرام و گاهی پرنشاط است و بچه ها را مجذوب خود می کند.

شخصیت ها و عروسک ها در انیمیشن کایو

شخصیت ها:

– کایلو (صدا پیشگان برین مک آولی، جاکلین لینتسکی و آنی بووارد): اسم او در فرانسوی به معنی قلوه سنگ یا سنگ ریزه است و او لقب شاهزاده تخیل به خودش داده است. Caillou یک پسر بچه ۴ ساله دارای قدرت تخیل و تصور زیاد است که به انواع ماشین آلات حمل و نقل مانند فضاپیماها و هواپیماها علاقه دارد. کایلو رویاپرداز است و تمایل دارد در برخی از قسمت ها سکانس های رویایی را تکرار کند و آرزوهای خود را تجسم کند.

در بسیاری از قسمت ها تجربیات عادی روزانه او با والدین، دوستان و همسایه هایش توصیف می شود. کایلو به طرز مخصوصی دایناسور عروسکی اش رکسی و خرس عروسکی اش تدی به همراه گربه خانگی اش گیلبرت را دوست دارد که همگی آنها در قسمت های اولیه به عنوان عروسک های نمایشی به تصویر کشیده شده اند.

– رزی (با صدای بریجید تیرنی و جسی وینت برد): خواهر کوچکتر پر جنب و جوش و سرزنده کایو که یک کودک نوپا معمولی است. او دو ساله است و همیشه می خواهد در فعالیت های مشابه Caillou شرکت کند. در فصل های بعدی سریال او پر حرف تر و مستقل تر می شود. او یک پیراهن آبی، جوراب قرمز و کفش آبی مری جین می پوشد. رزی به دلایلی با کایلو دعوا می کند، اما آنها هنوز همدیگر را دوست دارند. به نظر می رسد که او تنها عضو خانواده با موهای قرمز است.

رزی خواهر کوچکتر کایو است.

– دوریس (با صدای جنیفر سگوین): مادر کایو است او بیشتر اوقات یک خانه دار پر مشغله است اما به نظر می رسد که در یک اداره نیز کار می کند. کایلو گهگاه در کارهای مختلف به مادرش کمک می کند و او نیز اغلب زمانی را به کایلو و دوستانش اختصاص می دهد تا به فعالیت هایی مانند هنرهای دستی و پخت وپز مشغول شوند. او عمدتاً یک بلوز قرمز با تزئینات زرد، هدبند آبی، شلوار جین آبی تا مچ پا و کفش های آبی با زیره سبز می پوشد.

– بوریس (با صدای پت فرای): پدر Caillou است او یک ژاکت سبز با تزئینات قرمز و شلوار جین آبی می پوشد. در قسمت ” کایلو سر آشپز ” پدر می گوید که در یک رستوران کار می کرده و پیتزا درست کرده است. او و کایلو گهگاه روی پروژه هایی در اطراف خانه با هم کار می کنند.

– گیلبرت: گربه خانگی کایلو است. در بخش نمایش عروسکی نشان داده می شود که او در مورد چیزهایی که برای دکسی و تدی بیگانه و نا آشنا است آگاهی دارد.

– مادربزرگ (با صدای پاولین لیتل): مادربزرگ پدری کایلو یک خانم بسیار فعال است که عاشق هنر و فضای باز است. او این عشق را به کایلو نیز منتقل می کند مادربزرگ اغلب برای حل مشکلات کایلو ایده های خلاقانه ای ارائه می دهد. او و کایلو با هم نقاشی می کنند و به تماشای پرنده ها می روند.

پدربزرگ و مادربزرگ کایو

– پدربزرگ (با صدای جورج موریس): کایلو را به ماجراجویی می برد و اغلب با هم به پیاده روی و اتوبوس سواری در سراسر شهر محل اقامتشان می روند. در قسمت “محل اختفای کایلو”، او محل پنهانی را در داخل درخت در حیاط خلوت به کایلو نشان داد. در قسمت “کایلو به اردو می رود” او و کایلو در حیاط خلوت اردو می زنند. او پدر بابای کایلو است و دوست دارد داستان هایی درباره زمانی که پدر کایلو، پسر کوچکی بود تعریف کند. او یک پیراهن آبی می پوشد.

عروسک ها:

بخش عروسکی فقط در شبکه PBS از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ برای پر کردن زمانی که معمولاً برای پیام های تبلیغاتی در طول بخش اولیه در Teletoon صرف می شد استفاده می شد اما قسمت های بعدی PBS شامل تداوم بخش عروسکی نمی شد.

– رکسی: دایناسور اسباب بازی آبی رنگ کایلو است و با لهجه تا حدودی خارجی صحبت می کند و بسیار بازیگوش است. رکسی یک عروسک پر شده با الیاف است ولی برای بغل کردن “خوب ” نیست و توانایی ” خوب ” در آغوش گرفتن را ندارد. ویژگی شناخته شده رکسی جزئی نگری و سختگیری اوست.

او اغلب در مورد لکنت زبان خود مورد تمسخر قرار می گیرد و تمایل دارد با هر اشاره ای به آن واکنش خشونت آمیز نشان دهد. عروسک گردانی توسط  Pier Parquette  و صداپیشگی توسط ریک جونز است.

– تدی: یک خرس عروسکی قدیمی است که زمانی به پدر کایلو تعلق داشته و اکنون برای کایلو است. تدی منطقی و دلپذیر است. او تا حدودی بدبین است ولی در مجموع فقط به “در آغوش گرفته شدن” نیاز دارد. عروسک گردانی آن توسط فرانک مسکولیت انجام می شود.

– دی دی یک سنجاب قهوه ای با دمی پرپشت است که اغلب در حال بازی کردن با رکسی دیده می شود. او اولین بار به عنوان بچه سنجابی که روی زمین گم شده بود توسط رکسی پیدا شد. دی دی در حیاط خلوت خانه کایلو زندگی می کند که بیشتر بخش های عروسکی در آن اتفاق می افتد. او هرگز در فصل ۳ ظاهر نشد. عروسک گردان او وندی ولش است.

آنچه والدین باید بدانند:

والدین باید بدانند که سریال Caillou درباره کودک شیرین و کنجکاوی است که دوست دارد جهان را کشف کند. این برنامه گاهی به احساسات شدیدی مانند ترس، خشم، تنهایی، اضطراب و همدلی می پردازد. اما این احساسات به شیوه ای ساده و قابل فهم ارائه می شوند و به بچه ها کمک می کند و باعث ترس آنها نمی شوند. این شخصیت گاهی اوقات رفتار واقع گرایانه ای را از خود نشان می دهد که نمونه ای از یک کودک ۴ ساله است.

آیا این نمایش برای فرزند شما خوب است؟

برخی از واکنش های کایلو به موقعیت ها کاملاً واقع بینانه است: وقتی او سطل دوستی را در جعبه شنی می شکند، دوستش به او می گوید که دیگر نمی خواهد با او بازی کند. کایو بدخلقی می کند و وقتی مادرش از او می پرسد چه مشکلی دارد او در ابتدا اقرار نمی کند که اسباب بازی دوستش را شکسته است. راوی منظور واقعی Caillou را برای بینندگان توضیح می دهد: او خجالت می کشد

مزیت های انیمیشن کایو (caillou)

همچنین ممکن است وقتی از کایو خواسته شود کاری را که نمی خواهد انجام دهد، چهره اش را اخمو و عبوس کند یا اعتراض کند؛ اما راوی معمولاً انگیزه او را توضیح می دهد. در مجموع Caillou واکنش های واقع بینانه ای از خود نشان می دهد که او را بیشتر مانند یک دوست نشان می دهد تا الگویی برای بچه ها، به این ترتیب کایلو و بینندگان از زندگی درس هایی می آموزند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون کایلو

در انیمیشن Caillou تمامی مسائل و چالش هایی که یک کودک از هر کجای دنیا در این سن دارد را تجربه می کند؛ مانند: روز اول مدرسه، یاد گرفتن یک ورزش جدید، گذراندن وقت با خانواده، خواهر و برادر کوچک پیدا کردن و … . همین موارد باعث شده تا این کارتون یک منبع عالی برای یادگیری مکالمات انگلیسی ساده و روزمره باشد و دایره لغات کودکان را تقویت کند.
مکالمات در این کارتون ساده، روان و واضح هستند و یکی از بهترین انیمیشن های مکالمه محور با لهجه امریکایی است. شما می توانید نسخه زبان اصلی این مجموعه را از وبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان دانلود و تماشا کنید:

دانلود کارتون کایو زبان اصلی

منبع:

Common Sense Media

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا