معرفی انیمیشن بن و هالی

آنچه درباره بن و هالی (Ben & Holly’s Little Kingdom) باید بدانید

بن و هالی (Ben & Holly’s Little Kingdom) یک مجموعه انیمیشنی بریتانیایی است و توسط نویل آستلی و مارک بیکر ساخته شده و شرکت های سازنده آن Astley Baker Davies و Entertainment One هستند. سریال قلمرو کوچک بن و هالی که در میان شبکه های فارسی به دنیای خیالی بن و هالی نیز مشهور است، در ژانر فانتزی (تخیلی) و در دو فصل و ۱۰۴ قسمت ۱۱ دقیقه ای به زبان انگلیسی ساخته شده است. با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا بیشتر با کارتون جذاب و دیدنی بن و هالی بیشتر آشنا شویم.

نمای کلی از کارتون بن و هالی

این نمایش در قلمرو پادشاهی کوچکی که در میان بوته های خاردار تمشک پنهان شده است می گذرد. پادشاهی کوچک عمدتاً از قلعه کوچکی که توسط پادشاه و ملکه Thistle که با سه دختر خود زندگی می کنند و همگی پری هستند اداره می شود. دخترهای آنها هالی ۸ ساله و دوقلوهای کوچکتر دیزی و پاپی هستند.

نمای کلی از کارتون بن و هالی

خانواده Elf (جن) شامل بن ۸ ساله، در درخت بزرگ Elf زندگی می کنند که به عنوان مدرسه، کتابخانه، بلوک آپارتمانی و کارخانه اسباب بازی و عصا عمل می کند. Elf ها (جن ها) معتقد هستند که هرگز نباید دیر به جایی برسند. پری های شهروند در دهکده پری ها Fairy Village زندگی می کنند که از قارچ هایی تشکیل شده که در و پنجره دارند.

پری ها از جادو استفاده می کنند و اکثر آنها به نام گل ها یا گیاهان دیگر نامگذاری شده اند. Elf ها تکیه کلام خود را دارند. “… و من یک Elf (پری) هستم” یا “ما پری هستیم” که معمولاً بعد از آن ساز خود را که اغلب شیپور است می نوازند. پری ها نیز تکیه کلام خود را دارند، معمولاً “من یک پری هستم”، که گاهی عصای خود را به عنوان نوعی تقلید از فرهنگ Elf ها تکان می دهند.

Elf ها زمان را با ساعت مچی یا ساعت دیواری بیان می کنند در حالیکه پری ها زمان را با صدای انواع مختلف پرندگان اعلام می کنند. جن ها عملیات نجات Elf، مزرعه Elf و آسیاب بادی Elf را راه اندازی کرده اند. پادشاه Thistle دوست دارد در زمین سلطنتی گلف و گلف مینیاتوری بازی کند.

بن و هالی یک دوست کفشدوزک به نام گاستون دارند. از دیگر شخصیت های داستان Nanny Plum و Wise Old Elf هستند که وظایف و نقش های مهمی در نمایش دارند. خانم و آقای Elf والدین بن هستند و جن پیر خردمند سه پسر دارد.

شخصیت های اصلی

  • بن Ben Elf: یکی از شخصیت های اصلی در کنار پرنسس هالی است. او با پدر و مادرش آقا و خانم Elf در درخت جن بزرگ Elf Tree، خانه شماره ۴ زندگی می کند. بن در استفاده از جادو تا اندازه ای ابتدایی و محتاط است؛ چرا که بن یک جن جوان ۸ ساله است. او هیچ خواهر یا برادری ندارد، اما دوستان زیادی دارد و بهترین دوست او پرنسس هالی است و هر بار به او زنگ می زند و منتظر او می ماند.
  • هالی Holly Thistle: یک پری ۸ ساله و یکی از شخصیت های اصلی نمایش در کنار بهترین دوستش بن است. او شاهزاده خانمی شاد، مرتب و باهوش است که با والدینش، پادشاه و ملکه Thistle و خواهران کوچکترش دیزی و پاپی زندگی می کند. هالی دوست دارد از جادو استفاده کند؛ هرچند این خطر وجود دارد که کارها به خوبی پیش نرود و اشتباهی رخ دهد.

بن و هالی

  • پادشاه Thistle: او همسر ملکه و پدر شاهزاده هالی، دیزی و پاپی است و بر قلمرو پادشاهی کوچک خود حکمرانی می کند. پادشاه اغلب گرسنه و بدخلق و عبوس است و گاهی از حمام کردن بیزار است. پادشاه از جشن گرفتن روز تولدش متنفر است؛ زیرا به او یادآوری می کند که در حال پیر شدن است. زمانی که پادشاه هم سن و سال هالی بود به عنوان شاهزاده Thistle شناخته می شد.
  • ملکه Thistle: او ملکه قلمرو پادشاهی کوچک و همسر پادشاه Thistle است. او مادر سرزنده و حساس شاهزاده هالی، دیزی و پاپی است و خواهر کوچکتر ملکه Marigold است. ملکه یکی از معدود افرادی است که می تواند از عهده مراقبت از دیزی و پاپی برآید، هرچند گاهی اوقات حتی او نیز تحت تاثیر مشکلاتی که آنها با جادوی خود ایجاد می کنند مستأصل و درمانده می شود.
  • دیزی و پاپی: خواهران دوقلوی کوچک ۳ ساله هالی هستند. از آنجایی که آنها فقط کودکانی نوپا هستند، در جادو کردن خیلی خوب عمل نمی کنند؛ هر چند این مسئله مانع از تلاش آنها نمی شود. آنها تا حدودی شیطون و گستاخ هستند و معمولاً با جادو مشکل ایجاد می کنند.

دیزی و پاپی، خواهران دوقلوی هالی

از آنجایی که دیزی و پاپی می توانند بسیار شیطون و بازیگوش باشند، هالی گاهی اوقات خواهرانش را دوست ندارد و به دلیل مشکلاتی که در ارتباط با جادوی خود ایجاد می کنند بیشتر شخصیت های بزرگسال محتاطانه مواظب آنها هستند. اگرچه به نظر می رسد که ملکه Thistle در بیشتر موارد قادر به مقابله با آنها است.

  • پرستار بچه ها Nanny Plum: او پرستار هالی، دیزی و پاپی و خانه دار عمومی پادشاه و ملکه است و در رابطه با جادو بسیار خوب عمل می کند. او قادر است به بسیاری از زبان های حیوانات صحبت کند (از جمله زبان هایی که او ادعا می کند کمی دشوار هستند مانند زبان موش کور، موریانه خوار، مورچه، هزارپا و موجودات فضایی). پرستار بچه ها اغلب هنگام تلاش برای کمک به هالی و دوستانش با انواع مشکلات مواجه می شود.

او همچنین یک پری دندان است (موجود خیالی که دندان افتاده کودک را از زیر بالش او برمی دارد و جای آن سکه می گذارد). اگرچه کاملاً ریاست طلب و خشن است، اما در تمیز کاری با جادو بسیار خوب عمل می کند. او عمدتاً با جن پیر خردمند Wise Old Elf در مورد استفاده از جادو رقابت می کند، زیرا نظرات و عقاید آنها در این مورد متفاوت است. او معلم مدرسه پریان است و به عنوان خدمتکار کار می کند.

پرستار بچه ها Nanny Plum

  • جن پیر خردمند The Old Wise Elf: او نیز در همان درختی که خانه بن هست زندگی می کند، البته در بالای درخت و در خانه شماره ۹۸. از آنجایی که او همه فن حریف است بنابراین خیاط پیر خردمند، دکتر جن و کتابدار نیز هست. او همچنین مدرسه و کارخانه جن ها را اداره می کند. جن پیر با پرستار بچه ها رقابت میکند و به شدت با سحر و جادو مخالف است؛ اما زمانی که برای مدت کوتاهی به او توانایی استفاده از جادو داده شد، جادو را تحسین می کرد و از آن لذت می برد.

او همچنین مخفیانه از جادو به عنوان سوخت موتور Elf و راه اندازی کارخانه Elf استفاده کرد، زیرا انرژی پاک است (یک ردپای بسیار کوچک کربن) و هرگز تمام نمی شود مگر در “روز بدون جادو” که در هر ماه آبی رخ می دهد. او سه فرزند دارد که دوتای آنها دزد دریایی هستند، Red beard (ریش قرمز) دزد دریایی Elf و Captain Squid یک پسر جن که آرزوی وایکینگ، جنگجوی اسکاندیناوی، شدن دارد (همانطور که در قسمت “روز پدر” نشان داده شد).

نام واقعی جن پیر خردمند سدریک است. او با مادربزرگ و پدربزرگ Thistle به کالج رفته است. جن پیر به عنوان مردی متأهل شناخته شده، اگرچه ممکن است همسرش قبل از نمایش فوت کرده باشد. او همچنین یک برادر دوقلو دارد، یک جن از قطب به نام جن پیرتر خردمند.

  • لوسی بیگ: یک دختر ۸ ساله است که پدر و مادرش در دنیای بزرگ زندگی می کنند. مادر لوسی (خانم بیگ) و پدرش (آقای بیگ) و معلمش (خانم کوکی) تنها افراد بزرگی هستند که در مورد پادشاهی کوچک می دانند.
  • گاستون: یک کفشدوزک است که در یک غار کوچک زندگی می کند او دوست دارد خانه اش نامرتب باشد و همچنین غذاهایی را که متعفن و بدبو هستند دوست دارد. او بدش نمی آید زمانی که بن نیاز به پرواز دارد به او سواری دهد. پرستار بچه ها Nanny Plum که زبان کفشدوزک ها را می فهمد اغلب حرف های او را ترجمه می کند.

گاستون، یک کفشدوزک است

او کاملاً شبیه یک سگ رفتار می کند، هنگام “صحبت کردن” صدای پارس می دهد و مانند سگ ها برای جستجو و آوردن چوبی که پرت شده می رود. گاستون یک برادر به نام تونی، یک خواهر سوهر به نام پم، دو خواهرزاده به نام های امبر و امرالد و یک برادرزاده به نام کیت دارد.

آنچه والدین باید بدانند:

والدین باید بدانند که پادشاهی کوچک بن و هالی یک مجموعه انیمیشنی بریتانیایی است که بر پایه دوستی شیرین و دل انگیز شاهزاده خانم پری و همسایه او که یک جن است متمرکز شده است. انیمیشن درخشان و پر جنب و جوش این سریال جذابیت زیادی دارد و کودکان پیش دبستانی عاشق ماجراهای طنز شخصیت های جوان داستان خواهند شد.

اما این داستان چیزی بیشتر از سرگرمی به بچه ها ارائه می دهد و مملو از درسهایی از جمله دوستی، مهربانی و کار گروهی است. همچنین تجربیات شخصیت های این نمایش ارزش یادگیری و درس گرفتن از اشتباهاتی که مرتکب می شوید را به بچه ها یادآوری می کند.

داستان چیست؟

مجموعه Ben & Holly’s Little Kingdom شاهزاده هالی و بن را دنبال می کند، بهترین دوستانی که در یک پادشاهی کوچک عجیب و غریب زندگی می کنند که در میان چمن ها و درختان و بوته های خاردار تمشک قرار دارد و ماجراجویی های آنها را به اشتراک می گذارد. هالی یک شاهزاده پری است که در حال یاد گیری جادو کردن است؛ اما هنوز در این کار خوب عمل نمی کند.

از آنجایی که جن ها جادویی نیستند، بن باید با ساختن و تعمیر کردن کمک کند و این کار را به خوبی انجام می دهد. هالی، بن و دوست کفشدوزک آنها گاستون همیشه کاری برای انجام دادن و چیزی برای یاد گرفتن در حین کشف پادشاهی کوچک پیدا می کنند.

آیا تماشای این نمایش برای کودکان خوب است؟

بن و هالی محبوب، زوج جذابی هستند که ماجراجویی هایشان درس های فوق العاده ای درباره دوست خوب بودن، همکاری با یکدیگر و پایبندی به یک مشکل تا حل شدن کامل آن به ما می دهد. تماشای یک برنامه تلویزیونی که محتوای واقعی دارد (صرف نظر از پری ها و جن ها و مخلوقات سخنگو) که نشان می دهد شخصیت ها اشتباه می کنند، سعی می کنند آنها را اصلاح کنند و گاهی اوقات در تلاش دوم باعث ایجاد آشفتگی های بزرگترها می شوند، همیشه دلپذیر است.

برخلاف شخصیت های بسیاری از نمایش ها، این فقط بچه ها نیستند که کامل نیستند. مخصوصاً پرستار بچه ها علی رغم بهترین نیت هایش سهمی از اشتباهات دارد که به شخصیت ها این فرصت را می دهد تا پشتکار خود را آزمایش کنند. از آن هم بهتر، این واقعیت که هالی جادویی است و بن حلال مشکلات است باعث حسرت یا سایر احساسات بد نمی شود؛ در عوض فرصت هایی را برای آنها فراهم می کند تا استعدادها و توانایی های خود را برای اهداف مشترک ترکیب کرده و متحد شوند.

آیا تماشای ben and holly برای کودکان خوب است؟

در دنیایی که همه چیز کوچک است “پادشاهی کوچک بن و هالی” با انیمیشنی که به نظر می رسد درست از یک کتاب تصویری گرفته شده است، حس تخیل کودکان پیش دبستانی را جذب می کند. بچه ها جلوه های بصری را دوست خواهند داشت و محتوای نمایش آنقدر لذت بخش است که ممکن است والدین حتی نخواهند اتاق را ترک کنند.

دانلود انیمیشن بن و هالی

در این مقاله با داستان انیمیشن قلمرو کوچک بن و هالی، شخصیت‌ها و نکات مثبت آن آشنا شدید. اگر فرزندتان یکی از طرفداران کارتون پپاپیگ هست، توصیه می کنیم حتما کارتون بن و هالی را نیز برای او تهیه کنید؛ چرا که کمپانی سازنده این دو کارتون بریتانیایی یکی است و فضاسازی های نزدیک به همی دارند. برای دانلود کارتون بن و هالی از وبسایت پرورش کودک دوزبانه همه چیزدان روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود کارتون بن و هالی

 

منبع:
commonsensemedia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا