از ربات سخن‌گو بپرس (Ask the StoryBots)

معرفی انیمیشن از ربات سخنگو بپرس (Ask the StoryBots)

از ربات سخنگو بپرس (به انگلیسی: Ask the StoryBots)، نام یک مجموعه آموزشی تلویزیونی لایو اکشن live-action است که مختص کودکان پیش از دبستان ساخته شده است. در انیمیشن‌های لایو اکشن، به جز کارکترهای کارتونی و کامپیوتری، یک یا چند موجود واقعی و زنده (انسان یا حیوان) هم حضور دارند. این گونه انیمیشن‌ها، خصوصا در سنین پیش از دبستان، به کودک کمک می‌کند تعامل بیشتری با برنامه تلویزیونی برقرار کند و در نتیجه بیشتر یاد بگیرد.

در این محتوا از وبلاگ همه چیزدان قصد داریم درباره‌ی انیمیشن Ask the StoryBots و نقش آن در آموزش زبان انگلیسی به کودکان بیشتر بدانیم. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را مطالعه فرمایید.

جوایز و افتخارات انیمیشن از ربات سخنگو بپرس

از ربات سخن‌گو بپرس محصول شرکت امریکایی  JibJab Bros. Studios است. این برنامه از سال 2016 ساخته و در شبکه نتفلیکس به نمایش در آمده است. تاکنون بیش از 22 اپیزود در سه فصل از این انیمیشن نمایش داده شده است. مدت زمان هر قسمت تقریبا 20 دقیقه است.

جوایز و افتخارات انیمیشن از ربات سخن‌گو بپرس

انیمیشن از ربات سخنگو بپرس تاکنون در جشنواره‌های معتبری مانند امی، بفتا و  Annie Awards نامزد دریافت بهترین انیمیشن مخصوص کودکان شده است. این انیمیشن در سال 2017 برنده‌ی یکی از جوایز جشنواره Daytime Emmy Award در شاخه رسانه‌های تعاملی شد. همچنین در سال 2018 ، جایزه بهترین انیمیشن مخصوص کودکان پیش از دبستان در جشنواره Annie Award نصیب کارتون ربات‌های سخن‌گو شد.

ضمن این که در همین سال جایزه بهترین نویسنده و بهترین کارگردانی جشنواره امی Emmy نیز به انیمیشن از زبات سخنگو بپرس تعلق گرفت.

موضوع و محتوای انیمیشن از ربات سخنگو بپرس

ربات‌های سخن‌گو موجودات کارتونی کوچک و کنجکاوی هستند که داخل مانیتور یا صفحه نمایش کامپیوتر زندگی می‌کنند. در هر اپیزود این ربات‌های انیمیشنی درگیر ماجراهای جذابی می‌شوند تا در نهایت بتوانند پاسخ سوالات کودکان را پیدا کنند.

در واقع، برنامه به این صورت است که یک کودک پرسشی که ذهنش را مشغول کرده از ربات‌ها می‌پرسد. سپس گروه ربات‌های سخنگو سعی می‌کنند برای این پرسش جوابی درخور پیدا کنند. سوالاتی در این حد که ((چرا آسمان آبی است؟)) یا اینکه ((شب چطور به وجود می‌آید؟)).

موضوع و محتوای انیمیشن Ask the Storybots

در کنار پیدا کردن جواب این پرسش‌ها تعدادی واژه انگلیسی، که با یک حرف الفبا آغاز می‌شود، هم به کودک یاد داده می‌شود. پاسخ‌ها معمولا در انتهای هر اپیزود و به صورت موزیکال به کودکان داده می‌شود. این انیمیشن به بیش از 22 زبان مختلف دوبله شده  و در 190 کشور دنیا به نمایش در آمده است.

کاراکترهای کارتون از ربات سخنگو بپرس

  • هاپ Hap : هاپ رئیس ربات‌ها است و ماموریت‌ها را به گروه ربات‌های سخن‌گو ابلاغ می‌کند. هاپ یک رئیس بد اخلاق و تند است که دائما در حال داد زدن است. البته هاپ ذات لطیفی دارد که معمولا این جنبه‌اش را نشان نمی‌دهد. آقای هاپ به رنگ سبز زیتونی است.
  • بو Bo : بو یک ربات بنفش رنگ است که تقریبا 21 سال سن دارد. او یک ربات خانم و یکی از اعضای تیم 341B است. بو خیلی بامزه و رباتی آواز خوان است. خانم بو عاشق هر چیزی است و فقط ترس از ارتفاع دارد.
  • بیپ Beep : بیپ یکی دیگر از خانم‌های گروه ربات‌های سخن‌گو است. بیپ سبز رنگ است و دست و پایی زرد دارد. بیپ رهبر گروه نیز هست و معمولا در راهنمایی اعضای تیمش و پشتیبانی از آن‌ها خوب عمل می‌کند. البته اگر شرایط از کنترل خارج شود ممکن است بیپ خیلی زود ناامید شود. بیپ به کتاب خواندن هم علاقه دارد.

کاراکترهای کارتون از ربات سخن‌گو بپرس

  • بنگ Bang : بنگ یک ربات آبی رنگ با دستانی نارنجی و قدی بسیار بلند است. بنگ جز آقایان گروه و یک ربات بی‌خیال و البته گاهی تنبل است. بنگ معمولا سعی می‌کند کمتر نظر بدهد. در واقع، بنگ همان بچه نایس گروه است.
  • بینگ Bing: بینگ 15 سال دارد و یک ربات زرد رنگ با دست و پای آبی است. بینگ قد کوتاهی دارد و آقا است. او عضو پر هیاهوی گروه ربات‌های سخن‌گو است. بهتر است بگوییم بینگ بیش‌فعالی دارد و عاشق پینگ‌پُنگ بازی کردن است.
  • رز Rose : خانم رز صورتی رنگ است  و خیلی بامزه و کمی خنگ است.
  • کارل Carl : کارل یک ربات پسر و بنفش رنگ است. کارل 16 سال سن دارد و یکی دیگر از اعضای گروه 3451B است. کارل کمی ترسو و البته عاشق دویدن است.

آموزش زبان انگلیسی با کمک انیمیشن Ask the StoryBots

اگر تمایل دارید فرزند شما از همان سنین کودکی و طفولیت دو زبانه باشد و بتواند در آینده به‌خوبی انگلیسی صحبت کند، دیدن انیمیشن پیشنهاد ما به شما است. در این شیوه کودک با مشاهده‌ی کارتون و کارکترهای انیمیشن با ساختارهای زبانی آشنا می‌شود و نیازی به حفظ واژگان و یا ساختارها ندارد.

در واقع، حس خوبی که دیدن انیمیشن در کودک ایجاد می‌کند، باعث می‌شود مهارت‌های شنیداری او به صورت ناخودآگاه تقویت شود. البته دیدن انیمیشن نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالانی که به تازگی اقدام به یادگیری زبان می‌کنند هم مفید است.

کارتون از ربات سخنگو بپرس می‌تواند یک منبع مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودک باشد. ژانر این انیمیشن آموزشی است و در هر اپیزود تعدادی لغات را با تلفظ درست و تصاویر مرتبط به مخاطب یاد می‌دهد.

آموزش زبان انگلیسی با کمک انیمیشن Ask the StoryBots

جذابیت دنیای ربات‌ها کودک را با خود همراه می‌کند تا به بهترین شکل زبان بیاموزد. البته با توجه به اینکه نحوه صحبت کردن صدا پیشگان کمی رباتی است ممکن است برخی عبارت‌ها در ابتدا برای کودک نامفهوم باشند. اگرچه با گذشت زمان و مرور بیشتر اپیزودها کودک بهتر با لحن کلامی ربات‌ها آشنا خواهد شد.

این انیمیشن انگلیسی را با اکسنت و لهجه‌ی امریکن صحبت می‌کند. بنابراین برای والدینی مناسب است که این لهجه را بیشتر ترجیح می‌دهند.

سخن پایانی

انیمیشن از ربات سخنگو بپرس به دلیل ماهیت آموزشی و جذابی که دارد، توانسته کودکان بسیاری را در پای گیرنده‌های دیجیتال و تلوزیونی بنشاند. داستان‌های نهفته در دل این کارتون، باعث کنجکاوی بیشتر کودک می‌شود و علاوه بر داشتن جنبه‌ی آموزشی، جذابیت این کارتون را نیز افزایش می‌دهد.

در پایان امیدواریم مطالبی که ارائه شد، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. برای مشاهده و دانلود انیمیشن از ربات سخنگو بپرس به این صفحه در وب سایت همه چیز دان مراجعه فرمایید.

از همراهی شما با این مقاله سپاسگزاریم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا