آنچه درباره کارتون کوکوملون باید بدانید

آشنایی با مجموعه آموزشی کوکوملون (Cocomelon)

کوکوملون (به انگلیسی: Cocomelon)، نام یک مجموعه‌ی انیمیشنی موزیکال و مخصوص کودکان نوپا و نوزاد است که به شیوه سه‌بعدی کامپیوتری ساخته و یکی از کانال‌های پرطرفدار یوتیوب است. ساخت این انیمیشن از سال 2006 میلادی آغاز شده و در حال حاضر پر بیننده‌ترین برنامه یوتیوب در ایالات متحده است. در واقع کوکوملون زمانی آغاز شد که یک پدر و مادر کالیفرنیایی تصمیم گرفتند با ایجاد یک کانال در یوتیوب انیمیشن‌هایی کوتاه برای سرگرمی پسرانشان بسازند و به این شکل یک امپراتوری بزرگ به نام کوکوملون تولد یافت که بدل به دومین کانال پر بیننده در جهان شد و  سر از شبکه نتفتلیکس هم در آورد. در ادامه با وبلاگ همه چیزدان همراه باشید تا درباره‌ی این انیمیشن جذاب و پر بیننده و تاثیر آن در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بیشتر بدانیم.

درباره انیمیشن کوکوملون

کانال کوکوملون توسط شخصی به نام جی جئون Jay Jeon  و همسرش برای بارگذاری برنامه‌های آموزشی و سرگرمی رایگان، در  سپتامبر 2006 ، در یوتیوب ایجاد شد. جی جئون یک فیلم‌ساز و همسرش طراح تصاویر کتاب‌های کودکان بودند. حاصل همکاری و استعداد مشترک این زوج تبدیل به انیمشن کوکوملون شده است.

درباره انیمیشن کوکوملون Cocomelon

ژانر کارتون کوکوملون آموزشی است و از ترانه‌های سنتی کودکانه و مخصوص مهدکودک‌ها در هر قسمت استفاده می‌شود. در سال 2013 میلادی، این شبکه به ABC KIDS TV تغییر نام داد، اما دوباره در سال 2018 به نام قبلی خود کوکوملون بازگشت.

در حال حاضر علاوه بر زبان انگلیسی، کوکو ملون به زبان های اسپانیایی، پرتغالی، چینی، آلمانی و عربی نیز پخش می‌شود.

محتوای کارتون Cocomelon

همان طور که اشاره شد، کوکوملون یک مجموعه انیمیشن آموزشی است که در قالب موزیکال ساخته می‌شود. شعار کارتون کوکوملون این است: شاد و باهوش باش!

آموزش الفبا و حروف انگلیسی در قالب ترانه‌ها و شعرهای آهنگین از اهداف برنامه‌های این مجموعه است. برخی از این ترانه‌ها از ترانه‌های متداول و سنتی در مهدکودک‌ها وام گرفته شده و برخی محصول کار سازندگان انیمیشن است.

محتوای کارتون Cocomelon

ترانه‌های این مجموعه هم زمان با پخش شدن به صورت زیرنویس هم به نمایش در می‌آیند. در کنار آهنگ، حرکات شاد و موزون از دیگر مشخصه‌های کارتون کوکوملون است. این برنامه با ایجاد جذابیت‌های بصری، مانند رنگ‌های شاد و گرافیک زیبا در کنار استفاده از موسیقی، به کودکان نوپا کمک می‌کند تا کلمات انگلیسی را بهتر ادا کنند. در کنار یادگیری واژگان، آموزش غیر مستقیم مهارت‌های اجتماعی و سرگرمی از اهداف دیگر این کارتون جذاب هستند.

چرا کارتون کوکوملون تا این حد محبوب است؟

سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شده باشد، علت پرطرفدار بودن این مجموعه هم برای کودکان و بعضا بزرگسالان است!

ترانه‌های کودکانه یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای آموزش دادن به کودکان است و مجموعه کوکوملون با بهره گیری از انیمیشن‌های جذاب، موسیقی فوق‌العاده، شخصیت‌ها با صداهای آرام بخش، شعرهای ساده قابل حفظ شدن، بازی‌های مختلف و رقص و آواز، تجربه یادگیری خوشایند و سرگرم کننده‌ای برای کودکان به ارمغان می‌آورد.

کاراکترهای انیمیشن کوکوملون

  • جِی‌جِی jj: جی‌جی اصلی‌ترین شخصیت کارتون کوکو ملون است. جی‌جی یک پسر بچه شاد است که همیشه لبخند به لب دارد و با یک رشته ‌موی فر، که شبیه بستنی قیفی است، کاملا متمایز است. جی‌جی 3 سال دارد و عاشق یاد گرفتن چیزهای تازه است؛ حتی اگر در تلاش‌های اولیه، با شکست مواجه شود.
  • یویو yo yo: یو‌یو خواهر بزرگتر جی‌جی است و 7 سال دارد. او سعی می‌کند همیشه در کنار برادرش باشد و به او کمک کند. یویو دختری شاد و باهوش است و از کمک کردن در خانه لذت می‌برد. خلاقیت یویو به او کمک می‌کند برای مشکلات موجود راه‌حل‌های خلاقانه پیدا کند.
  • تام تام TOM TOM: تام‌تام برادر بزرگ جی‌جی و یو‌یو است و 8 سال دارد. تام‌تام یک بچه بسیار کنجکاو است و عاشق کشف کردن و درک چیزهای تازه است. او علاقمند به ساخت و تعمیر کردن وسایل نیز هست و در عین حال، یک برادر مسئولیت‌پذیر و کمک حال جی‌جی و یویو است.
  • پدر Dad: پدر جی‌جی 35 ساله است. او یک بابای شوخ و شنگ است که همیشه به دنبال راهی برای خنداندن خانواده است. پدر جی‌جی بسیار مهربان و نسبت به خانواده‌اش مسئولیت‌پذیر است و همیشه کمک حال آنها است.
  • مادر Mom: مادر خانواده هم مثل همسرش 35 دارد. او همیشه مراقب بچه‌ها است و در عین حال سعی می‌کند فضای شادی برای بچه‌ها فراهم کند.
  • سایر کارکترها: به جز خانواده اصلی جی‌جی در کارتون کوکوملون شخصیت‌های دیگری نیز حضور دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از: پدربزرگ و مادربرزگ، خانم اپل‌بری Miss Appleberry معلم بچه ها، کودی بهترین دوست جی‌جی، Cece یکی دیگر از همکلاسی‌های جی‌جی، بلا Bella، نیکو Nico و نینا Nina

کاراکترهای انیمیشن کوکوملون

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک انیمیشن کوکو ملون

بی‌شک دیدن انیمیشن یکی از بهترین شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های شنیداری در کودکان است. به دلیل فضای مفرح و جذاب انیمیشن، کودک در بهترین شرایط روحی برای دریافت اطلاعات و ساختارهای زبانی قرار می‌گیرد. در این شیوه، بدون تلاش برای به خاطر سپردن کلمات و اصطلاحات، کودک به صورت ناخودآگاه و از طریق حافظه تصویری با واژگان انگلیسی آشنا می‌شود. یادگیری صحیح تلفظ کلمات و آشنا شدن با لحن آواهای افراد نِیتیو، یکی دیگر از مزایای دیدن انیمیشن است.

فوائد یادگیری زبان انگلیسی با کارتون کوکوملون

  • کارتون Cocomelon یکی از بهترین منابع برای دوزبانه شدن کودکان است. کارتون کوکو ملون علاوه بر جذابیت‌های تصویری و موزیکال بودن، با اهداف آموزشی تولید شده است. به همین دلیل کودک چیزهای زیادی برای یاد گرفتن از این انیمیشن خواهد آموخت.
  • حروف و کلمات انگلیسی، صدای حیوانات، اشکال، رنگ‌ها، دنیای دایناسورها، مشاغل و … از جمله محتواهایی است که کودک با دیدن انیمیشن کوکو ملون می‌آموزد.
  • مسائل زندگی روزمره کودک، مانند رفتن به مدرسه یا رفتن به خانه پدربزرگ و مادر‌بزرگ، در این انیمیشن طرح می‌شوند.
  • همان طور که اشاره شد، کوکوملون پر بیننده‌ترین انیمیشن کودکان در ایالت متحده است و برای هر کودکی جذابیت‌های فراوانی دارد.
  • تم موزیکال و آهنگین این انیمیشن می‌تواند برای کودکان نوپا بسیار جذاب باشد و توجه آن‌ها را در طول مدت زمان پخش کارتون جلب نماید.
  • چنانچه مایلید فرزند شما انگلیسی را با لهجه و اکسنت امریکن و از زبان کودکانی هم سن و سال خودش بیاموزد، کوکوملون یک گزینه ایده ال برای شما خواهد بود.
  • این انیمیشن به خصوص برای کودکان زیر 5 سال بسیار مناسب است.

آموزش انگلیسی با کارتون کوکوملون

دانلود مجموعه آموزشی Cocomelon

بیش از 100 قسمت از کارتون جذاب کوکوملون را از طریق وبسایت همه‌چیزدان، با اینترنت نیم‌بها دانلود و تماشا کنید:

 

همچنین این مجموعه در اپلیکیشن همه‌چیزدان (آموزش انگلیسی به کودکان با کارتون) برای دانلود موجود است.

 

انیمیشن کوکوملون (Cocomelon) در اپلیکیشن همه چیزدان
کارتون موزیکال کوکوملون در اپلیکیشن همه‌چیزدان
دانلود مستقیم
 
 

سخن پایانی

کارتون کوکوملون یکی از بهترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیر 5 سال است. همان طور که در طول این محتوا اشاره شد، این انیمیشن برای کودکان نوپا طراحی و ساخته شده است. با توجه به این موضوع، کمتر محتوایی را می‌توان یافت که هم از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار باشد و هم مختص این گروه سنی باشد.

ازین که تا پایان با این مقاله در وب سایت همه چیز دان همراه بوده‌اید از شما سپاسگزارم. امیدوارم مطالب ارائه شده برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. جهت دانلود انیمیشن Cocomelon کلیک کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با مجموعه آموزشی کوکوملون (Cocomelon)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا